Auttakaa kissojen kanssa!!!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Siis mulla kax kolli kissaa (samasta pentueesta). Ne leikattiin jo kolmen kuukauden ikäisenä kun taistelivat keskenään ihan mielettömästi.

Nyt sama homma senkun pahenee (ikää reilu kax vuotta). Ne täytyy erottaa niskavilloista nostamalla ja samalla saa pelkää että ite saa nenille.

Mitä mä teen?! Täytyykö toinen antaa pois? Sopeutuuko ne yksinään sitten?!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tinzu:
Ota käyttöön vesisuihkepullo, tehoaa katteihin paremmin kuin niskavilloista nostelut. Sitten vaan suihkutat ja odotat että lopettaako ne.
Siis usein ne lähtee mua jo karkuun ku tuun ryminällä ja huutamalla paikalle. Musta jotenkin tuntuu että kyllä tietävät tekevänsä väärin. Sen jälkeen usein ovat "omissa" nurkissaan mököttämässä...

 
Meillä kans tuo vanhin kolli koittaa muka olla pomo ja sit meidän koiran kans vetävät matsia ja karvatukot lentelee...!! Suihkepullolla aina noita komennan ja huutamallakin monesti :ashamed: Mutta se pelkkä vesipullon heilutus tehoaa noihin!!
 
tossuliini
Meillä on yks katti joka välillä innostuu riehumaan oikein olan takaa ja ei siihen kyllä vesipullo tehoa paitsi että jos sattuu osumaan suoraan naamaan josta se ei tykkää niin silloin se auttaa, ei muuten.
 
2 kissaa
Meilläkin kaksi tyttökissaa tosin. Vanhempi leikattu, nuorempi ei. Nuorempi hyökkii vanhemman päälle ja vanhempi selkeästi pelkää välillä. Nuorempaa komennettu ym. ja tietää tasan ettei niin saa tehdä. Nimen sanominen ääntä korottamalla joskus riittää ja menee nurkaan häpeemään.. Ollaan kanssa mietitty mitä tehdä asian kanssa, että nuorempi lopettaisi hyökkimisen ja sähimisen. Tota suihkupulloa voisi tosiaan kokeilla.
 
Viv
Mulla on kolme kollia, ja joskus nekin äityy toisiaan kouluttaan niin että ulina kuuluu utsjoki-kevolle saakka ja karvat pölisee.. mulla riittä tosin kissojen nimien ärähtäminen ja useimmiten tappelun aloittajan syliin ottaminen..mieltään meillä mirri jostain aina vaan osoittaa ja toiseen sen purkaa.. ja toinenhan vaan puolustautuu.. yleensä tappelun aloittaja on meillä vailla jotain - ruokaa, leikkiä, sylittelyä.

Vikoittain nää taistelee, muttei koskaan ole mitään sattunut ja muutoin ovat erittäin sovussa..

Vesisuihkaus on ihan hyvä..voit vielä vahvistaa sitä lorauksella sitruunaa tai kissankarkoitetta..

Jos ei kissat satuta toisiaan ihan siis haavoille asti, tai toinen ei selvästi ole alistetussa asemassa ja peloissaan, pitäisin sitä ihan normaalina kollien taistona.. :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Viv:
Mulla on kolme kollia, ja joskus nekin äityy toisiaan kouluttaan niin että ulina kuuluu utsjoki-kevolle saakka ja karvat pölisee.. mulla riittä tosin kissojen nimien ärähtäminen ja useimmiten tappelun aloittajan syliin ottaminen..mieltään meillä mirri jostain aina vaan osoittaa ja toiseen sen purkaa.. ja toinenhan vaan puolustautuu.. yleensä tappelun aloittaja on meillä vailla jotain - ruokaa, leikkiä, sylittelyä.

Vikoittain nää taistelee, muttei koskaan ole mitään sattunut ja muutoin ovat erittäin sovussa..

Vesisuihkaus on ihan hyvä..voit vielä vahvistaa sitä lorauksella sitruunaa tai kissankarkoitetta..

Jos ei kissat satuta toisiaan ihan siis haavoille asti, tai toinen ei selvästi ole alistetussa asemassa ja peloissaan, pitäisin sitä ihan normaalina kollien taistona.. :)

Kax kertaa olen löytänyt toisesta pienen pieniä rupia... Mutta ei sen pahempaa.

 

Yhteistyössä