AUTTAKAA!!! Kierukan langat kadonneet +vatsakipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minulle laitettiin kierukka 1.11. Tunnustelin lankoja päivittäin suihkun yhteydessä ja löysin ne helposti heti ilman sen kummempia tutkimisia. Isänpäivä aamuna eli siis viime sunnuntaina tunsin hirveän kivun alavatsalla,kipu oli niin kova että lamauduin hetkeksi täysin. Kipu kesti kuitenkin vain hetken aikaa. Samana iltana suihkussa huomasin kierukan lankojen kadonneen enkä ole niitä enää sen jälkeen löytänyt eikä ole mieskään .
Pois kierukka ei ole tullut,mutta voiko se olla siirtynyt johonkin? Ja minähän on ehkäisyteho jos se ei enää paikallaan ole? Auttakaa tietämätöntä!

Ei välttämättä tarkoita mitään. Onko kyseessä kuparikierukka vai hormonikierukka?
Minulla oli kuparikierukka ja yleensä kuukautisten jälkeen kohtu ja kohdunkaula pakenivat jonnekin hyvin ylös ja lankoja oli lähes mahdotonta tuntea. Mutta sitten ovulaatiosta eteenpäin kuukautisen alkamiseen kohdunkaula oli hyvinkin tyrkyllä ja langat samaten. Eli tarkistapa nyt kierron vaihe.

Silloin kun kierukka laitettiin, kävin olikohan 1kk kuluttua tarkistuksessa ja terveydenhoitajan mukaan langat olivat turhan lyhyet ja passitti hädissään mut saman tien ultrattavaksi. Siellä se kierukka möllötti omalla paikallaan. Mua vaan huvitti se terkkarin panikointi. Mulle ei siis koskaan kerrottu eikä mihinkään paperille laitettu ylös, että kuinka pitkät langat sinne jätettiin. Muistan että halusin ne aika lyhyiksi koska käytän kuppia.

Ja mulla oli ekat puoli vuotta aika koviakin kuukautiskramppeja ja nippailuja.

Kiitos vastauksesta! ☺ Tänään menossa siis kiertopäivä 17, normaalisti kierto ennen kierukkaa ollut 31 eli ovulaatioaika on nyt käsillä. Naruja ei edelleenkään tunnu mutta ei ole vuotojakaan. Eikä ole ollut asennuspäivän jälkeen. Mirenasta eli hormonikierukasta kyse siis.

Kiitos vastauksesta! ☺ Tänään menossa siis kiertopäivä 17, normaalisti kierto ennen kierukkaa ollut 31 eli ovulaatioaika on nyt käsillä. Naruja ei edelleenkään tunnu mutta ei ole vuotojakaan. Eikä ole ollut asennuspäivän jälkeen. Mirenasta eli hormonikierukasta kyse siis.

Hei!
Ei ehkä liity sinun tapaukseen, mutta minulle laitettiin kierukka synnytyksen jälkeen ja se oli oudosti mennyt kohdun läpi tai jotain todella mystistä tapahtui. en edelleenkään tiedä,kun ensaanut selvää vastausta koskaan.miksi näin kävi. kierrukan tarkoitus oli ehkäisyn lisäksi auttaa vähentämään vuotoa. ja koska sitä ei taphtunut, menin lääkääriin josta lähetettiin sairaalaan ultraan jossa sitä ei löytynyt, sitten otettiin röngten kuva ja se löytyi väärästä paikasta ja siitä seurasi sen poisto päiväkirurgiassa nukutuksissa, sitten minulle ei enään uutta laitettu varmuuden vuoksi. siis todella outo juttu, kannattaa sinunkin mennä lääkäriin tutkimuksiin.

Mulle laitettiin mirena reilu 2kk sitten (4kk synnytyksestä) ja langat katosi 2 viikossa. Ei ole tuntunut kun olen yrittänyt kokeilla useita kertoja. Kierrosta ei mitään tietoa kun totuttelua oli Eka kuukausi ja sen jälkeen ei mitään (imetän). Uskoisin kuitenkin että paikallaan on :)