Auttakaa Kelan sähköisen hakemuksen kanssa /kotihoidon tuki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos

Vieras
Ensinnäkin: minkälaisilla tuloilla kannattaa yrittää edes hakea hoitolisää? Vaikuttaako siihen koko vuoden tulot vai ainoastaan kht-ajan tuet?

Toiseksi: lasketaanko lapsilisä tuloiksi?

Yritän täytellä tuota lomaketta, mutta täyttöohjeessa ei ole noista tuloista juuri mitään ohjeistusta.

Löysin Kelan sivuilta vähän tietoa noista tuloista, mutta edelleenkään mulle ei selvinnyt, onko kyse tukiajan tuloista, vai koko vuoden tuloista? Entä tuo lapsilisä?

Kyllä ne on sen tukiajan tuloista kyse. Eli miehen palkkakuitti lähetettävä jokatapauksessa Kelaan ja omasi jos käyt kotihoidontuella ollessasi töissä (esim. ilta- tai viikonloppu).

Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71harmaana:
Kyllä ne on sen tukiajan tuloista kyse. Eli miehen palkkakuitti lähetettävä jokatapauksessa Kelaan ja omasi jos käyt kotihoidontuella ollessasi töissä (esim. ilta- tai viikonloppu).

Kiitos. Jäin tätä miettimään, kun lopussa pyytävät lähettämään molempien tilinauhat tältä ja edelliseltä vuodelta.

Alkuperäinen kirjoittaja kieh:
Meillä oli kiinni miehen tuloista, vietiin parin kuun tiliotteet, ja se riitti kyllä niille, ja muistaakseni ei oteta huomioon lapsilisää.

mun piti just viedä miehen kokovuoden tilitiedot+erikseen viimeset 3kk. jos sillon kun hain tukea ja nyt vuositarkastukseen.

Soitin sitten kuitenkin. Jos joku näitä nyt pohtii, niin tässä vielä tiedoksi: koska minä olen jäämässä kotiin, niin mieheltä vaaditaan viimeisin tilinauha + edellisen vuoden kertymä. Vain tukiajan tulot vaikuttavat. Lapsilisää ei lasketa tuloihin.