Auttakaa käsityöihmiset pliiiiis!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luovutanko...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

luovutanko...

Vieras
Hei neulojat!

Nopeasti apua kaipailisin... ihan amatööri kun olen.

Tämä kaava:

Novita

On hartiahuivi. Mutta kertoisiko joku ihana ihminen, onko nuo TYHJÄT ruudut nyt oikeaa vai nurjaa?? En ymmärrä tuota taulukon selitystä. :ashamed: Siis selvällä suomen kielellä, ovatko tyhjät ruudut oikeita ja nuo missä viiva niin nurjia silmukoita??

En mä oikein vieläkään ymmärrä.. (anteeksi tyhmyyteni) mutta siis tyhjä ruutu ei automaattisesti tarkoita oikeata ja viiva nurjaa? Eli tuo kaava ei siis mene näin:
1.krs 5 nurjaa,
2.krs 2oikeata, langankierto, oikeata langankierto, oikeata,
3.krs.1 nurja, 5 oikeata, 1 nurja jne...

Mä oon ihan pihalla.. :ashamed:

[QUOTE="aapee";25385213]En mä oikein vieläkään ymmärrä.. (anteeksi tyhmyyteni) mutta siis tyhjä ruutu ei automaattisesti tarkoita oikeata ja viiva nurjaa? Eli tuo kaava ei siis mene näin:
1.krs 5 nurjaa,

Mä oon ihan pihalla.. :ashamed:[/QUOTE]

Teet parittomat kerrokset "päinvastoin" eli jos ohjeessa on 5 nurjaa, teet 5 oikein jne. Parilliset kerrokset teet niin kuin ohjeessa on.

[QUOTE="aapee";25385213]En mä oikein vieläkään ymmärrä.. (anteeksi tyhmyyteni) mutta siis tyhjä ruutu ei automaattisesti tarkoita oikeata ja viiva nurjaa? Eli tuo kaava ei siis mene näin:
1.krs 5 nurjaa,

Mä oon ihan pihalla.. :ashamed:[/QUOTE]

1. krs viisi nurjaa
2. krs. kaksi nurjaa, langankierto, nurja, langankierto, 2 nurjaa
3. krs. 1 nurja, 5 oikeeta, 1 nurja

[QUOTE="Nuuh";25385239]Piirros näyttää miltä oikea puoli työstä näyttää. Eli jos nurjalle kerrokselle on merkitty oikeita silmukoita ne neulotaan nurin.[/QUOTE]

No nyt taisin ymmärtää! Kiitos! :)

[QUOTE="aapee";25385260]Mä en ymmärrä tuota logiikkaa.. miksi ihmeessä se ohje sitten ikään kuin kirjoitetaan väärin?? Miksei sitä kirjoiteta niin kuin se menee?

Siis kiitos sulle tuhannesti vastauksesta, ei ole tarkoitus sulle vängätä! :)[/QUOTE]

Itse kans monesti kummastellut samaa, kun helpommin vois laittaa sen suoraan niinkuin se menee :D Hyvä jos tuli selväksi :)

alat vaan tekemään niin hokaat kyllä nopeasti mistä on kysymys.
1. kierros(oikealla puolella) 5 nurjaa
2.kierros(nurjalla puolella) 2 nurjaa, langankierto, nurja, langankierot, nurja, nurja
3.kierros(nyt taas oikealla puolella) 1 nurja, 5 oikeata, 1 nurja
4. kierros : nurja, nurja, lanagnkierto, nurja nurja jne..

[QUOTE="aapee";25385319]Te ootte kyllä ihania kun jaksatte auttaa tällaista vajakkia! :D Kiitos tuhannesti kaikille, mä tsemppaan![/QUOTE]

Enpä minäkään ois koskaan oppinut jos kukaan ei olis auttanut :)

[QUOTE="aapee";25385402]Kun nyt kerran kysellä aloin niin jaksatteko vielä selittää mitä eroa on noilla langankierroilla, siis kaavan merkeillä o ja U?[/QUOTE]

En oo ennen moista nähnyt, mutta ilmeisesti U:ssa on tarkoitus saada reiätön lisäys, kun o:ssa tulee reikä. Otettaisko se U sitten takakautta, kun o otetaan etukautta, silloinhan se olisi kiertäen..

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä aapee!;25385607:
nostan hattua aloittajalle, sillä ohjetta vilkaistuani en tajunnut siitä mitään :) sä et ole vajakki neulomisessa, MÄ olen...

Ihana, kiitos! :)

Joo, no ihan aloittelija oon minäkin, aloitellut vasta neulomaan Käspaikan ohjeilla, parit sukat ja lapaset oon saanut aikaan. Mutta tässä sitä oppii kun tekee ja täältä saa aina mahtavasti apua kun tulee tenkkapoo! :)

Mutta nyt nukkumaan!