auttakaa - kakka asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Mulla on ongelma. Olen tehnyt noin 1kk sitten elämäntapa muutoksen, ja sen myötä toden teolla ruvennut syömään terveellisemmin (tasapainossa kasviksia, kuituja ja proteiinia). Muutoksen mukana on ilmennyt kuitenkin erittäin ikävä haitta vaikutus, joka liittyy ulostamiseen.
Ennen kakkasin joka päivä - kakka oli suht pehmeää ja helppo saada pihalle.
Nyt kakka on kuin jumissa - ei niinkään kovaa, mutta jumissa, ja kakkaan ehkä 2 - 3 kertaa viikossa. Tuntuu ettei kaikki tule ulos vaan 'jää putkistoon'.

Mikä avuksi? Yritän tässä juoda kamomilla teetä, jos se vaikka auttaisi, mutta tuskinpa...

Mistä tämä ongelma edes johtuu? Siis kaiken järjen mukaan kakan pitäisi parantua sen mukaan mitä terveellisemmin ihminen syö, vai oonko mä nyt ymmärtänyt jotain väärin?

[QUOTE="aloittaja";27612246]Tuo on niiiiiiiiin totta! Muttta syy tähän on se että olen raskaana viikolla 27 ja mä juoksen jo muutenkin vessassa joka 5min. en HALUA juoda enempää...[/QUOTE]

Sun täytyy valita: joko juokset pissalla tai saat pukamat kun oot raskaan ja jatkuvasti ummessa :) Se on tää naisen elämä...

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
[QUOTE="aloittaja";27612246]olen raskaana[/QUOTE]

Tässähän se kakkaongelman syy varmaan tulikin. Raskausaikana naisen suolisto usein "laiskistuu" mistä voi seurata ummetusta. Itselläni oli ekassa raskaudessa vatsa todella kovalla eikä siihen auttanut luumu, leseet tai edes levolac...

Koita syödä vaikkapa luumua ja sitö levolaciakin voi ottaa, jospa ne sulla auttaisivat :) Ja juo riittävästi, vaikkei vessassa ramppaaminen olekaan mukavaa. Liikunta auttaa myös. Magnesium voi auttaa, mutta kannattaa ottaa aluksi varovaisesti kun se saattaa auttaa liiankin hyvin ;)

Ummetus johtuu raskaudesta ja raskauden aikana kannattaa se hoitaa tehokkaasti nimenomaan pukamien ehkäisemiseksi.. Onko sulla raskausdiabetes vai mistä elämäntapamuutos? Silloin ei kannata kauheesti luumuja Syödä kun niissä on reilusti sokeria. Levolaccia vaikka 5-10ml päivässä raskauden loppuun..

[QUOTE="Vieras";27612407]Ummetus johtuu raskaudesta ja raskauden aikana kannattaa se hoitaa tehokkaasti nimenomaan pukamien ehkäisemiseksi.. Onko sulla raskausdiabetes vai mistä elämäntapamuutos? Silloin ei kannata kauheesti luumuja Syödä kun niissä on reilusti sokeria. Levolaccia vaikka 5-10ml päivässä raskauden loppuun..[/QUOTE]

Ei ole raskausdiabetestä, kyllästyin vaan siihen etten yhtään ajatellut mitä suuhun pistin + että halusin ajatella pientä sisällä, joka mielellään saisi olla normaalin kokoinen vauva, eikä mikään 4-5 kilon jätti syntyessään. Siis ihan omat terveys ajatukset takana.

Mä lupaan palstalle juoda enemmän vettä. Jokatapauksessa kun joutuu vessassa juoksemaan niin eikait sillä sitten ole väliä että onko se 20 vai 30 kertaa päivässä.

Kiitos ja kumarrus taas jälleen palstalle :) paljon olen teiltä apua saanut viimeisen 2 vuoden aikana

Yhteistyössä