Auttakaa joku,pelkään aivokasvainta ja oireita on!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aakku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28342860]Tämä palstahan on mitä parasta terapiaa miettiä, onko aivokasvain vai ei. Ei tule mieleen soittaa terveyskeskukseen ja jutella terveydenhoitajan kanssa? Hän ohjaa sinut eteenpäin jos on tarvis.

Mitä enemmän kiinnität huomiota noihin oireisiin, sitä enemmän ne lisääntyvät. Aivokasvainta tuskin sinulla on.[/QUOTE]

JOs luit koko viestin niin lääkäriläl on jo käyty verikokeita tms.otattamassa.Itse tämä pelko on minun ja kyselen täällä siksi,jotta saisin muilta hiukan pesrpektiiviä asiaan.Itselläni on aina joku kamala sairaus mielessä.

Sinulla voi todellakin olla kilppareiden vajaatoiminta, varsinkin tuo T4 on alhainen. Viitearvot on tutkittu kouralliselta terveitä yksilöitä ja ei kerro oikeasti kuin suuntaa-antavasti. Hankkiudu endokrinologille tarkempiin tutkimuksiin. Käy kilpirauhasen vajaatoiminnasta kertovilla sivustoilla ja tutki asiaa. Toivottavasti saat apua, tai olet jo saanut.

[QUOTE="Vieras";28341344]Stressi + ahdistus + niskat jumissa = ei aivokasvainta[/QUOTE]
.Samaa mieltä kirjoittajan kanssa.
Niskajumit,eli lihakset jumissa voi aiheuttaa huimausta,näköhäiriöitä,valopalloja ,sahalaitoja,puutumista,pistelyä yms-kokemusta on!
Kuivat silmät voi aiheuttaa myös oireita.
Neuvoisin että alat urheilemaan hartioita ja niskoja jumppaamaan niin tulee parempi ja rentoutuneempi olo.Hyvät endorfiinit alkaa jylläämään kehossa urheilun jälkeen niin unohtuu tommoset pakkoajatukset:)

Wikipedia puhuu tuossa paskaa. Lapsilla voi olla niin, mutta ei aikuisilla. Epileptiset kohtaukset, halvausoireet, persoonallisuuden muutos, muistihäiriöt ovat aikuisilla niitä tyypillisä oireita.

Lapseni sairastuessa aivorungon kasvaimeen ihmettelin lääkärille, ettei 6-vuotias poikani ollut valittanut lainkaan pääkipua. Lääkäri kertoi tuolloin, että lasten aivokasvaimet ovat useimmiten kivuttomia, toisin kuin aikuisilla, joilla aivokasvaimeen kuuluu aina pääkivut.

Mietin itsekkin että mikähän mulla on, on ollut nyt 1kk verran joka aamu pahoinvointia heti herätessä, lääkärissä kävin, epäili stressiä ja närästystä,sain zoltia. Se helpotti oloa hiukan,mutta edelleen jatkuu ja nyt on ollut muutamana päivänä outoa paineen tunnetta päässä,niskat tuntuu olevan jumissa ja narskuttelen yöllä paljon hampaita. Lisäksi reagoin todella herkästi mahalla kaikkeen. Siltikin pelottaa tuo aivokasvain... Valaiskaa minua kiitos

Itselläni on aivokasvain (ei onneksi pahalaatuinen), eikä oireillut mitenkään noilla tavoilla.
Joten sanoisin että aika turha ressata että kipeät niskat tai nykivät silmät ois aivokasvaimen aiheuttamaa.
Kasvain voi olla vaikkei oireita ole, ja oireita voi olla vaikkei kasvainta olisikaan.

Eipä nuo oireet aivokasvaimelta todellakaan vaikuta. Stressiä, pelkoa ja jännitysniskaa.

Mene hyvälle urheiluhierojalle ja hierota niska-hartiat 4-5 kertaa, niin alkanee helpottaa. Näin ainakin itselläni.

Lapseni sairastuessa aivorungon kasvaimeen ihmettelin lääkärille, ettei 6-vuotias poikani ollut valittanut lainkaan pääkipua. Lääkäri kertoi tuolloin, että lasten aivokasvaimet ovat useimmiten kivuttomia, toisin kuin aikuisilla, joilla aivokasvaimeen kuuluu aina pääkivut.

Näin. Äidiltä leikattiin aivokasvain juuri ja oireisto jotain muuta kun niskajumi joka sekin voi tehä monenlaista. Hällä oli hirvittäviä pääkipuja, pahoinvointia,huimausta, myöhemmin kasvaimen suurennuttua katosi osa näkökenttää ja toimintakykyä. Ei kyennyt enää kutomaan innokkaana käsityöläisenä, muisti heikkeni todella paljon jne...ja persoona muuttui. Aivopaine kohosi ja teki omat ikävänsä. Epileptisiä kohtauksia ei ollu.

Aamuistapahoinvointia, tosin olen 18vuotias. Olen itsekkin etsinyt tietoa ja syitä siihen. En vain ole keksinyt mistä voisi johtua. Jos jollain muullakin on ollut tai on tietoa niin olisi kiva jos kertoisitte kokemuksia. Ja minuakin vaivaa tuo pelko aivokasvaimesta..

Voisiko aivokasvain liittyä minun tähän. Mulla on ollut lievää päänsärkyä jo kahden viikon ajan. Se ei aina tunnu mutta päivittäin tulee. Se ei tunnu esimerkiksi urheillessa. Mutta tämä säikäyttiinut ja nyt mielessä pyörii vaikka millaisia ajatuksia, tosin niskat on olleet erittäin jumissa..

Minulla oli samoja vaivoja.. yhtenä iltana päänsärky äityi sietämättömäksi. Menin heti yksityiselle lääkärille, jossa totesivat niskan olevan niin jumissa ettei veri kierrä kunnolla päähän saakka. Minusta se vaikutti oudolta, koska niska ei edes särkenyt! Mutta jumppa, lihasrelaksantit ja burana tehosi!

Yhteistyössä