Auttakaa joku mua nyt.. pelottaa.. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stressi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

stressi

Vieras
Pelottaa järjettömästi.. :(
Käytän e-pillereitä ja kumiakin, mutta kun kumi hajosi, se laukaisi jäätävän raskauden pelon.
Seksiä olen harrastanut viimeksi uutena vuotena, ja sen jälkeen on tullut 3. kuukautiset ajallaan.
Kahdet viimeisimmät ovat olleet ehkä jotenkin niukemmat, mutta ehkä stressi on osallisena siihen, sillä 3 negatiivista raskaustestiä on tullut tehtyä, mutta pelko ei lähde.
Rinnatkin tuntuu kasvaneen tai sitten se johtuu nuoresta iästä, eikä kasvua ole tapahtunut kuin toisessa rinnassa, joka on kasvanut lähes samankokoiseksi kuin toinen. (Olleet siis erikokoisia.. pahaan saumaan tuli tuo kasvu..)

Auttakaa joku ihana, kuinka tää pelko lähtee:'(.
Koko alkuvuosi ollut tällästä pelon ja stressin sekaista.
Ikää 17-vuotta ja vakituinen poikaystävä ollut 3-vuotta..

Onneksi olet huolehtinut ehkäisystä noin hyvin. Ei sinun pitäisi suotta pelätä. Jos alkaa mennä yli, niin sitten menet juttelemaan esim. terveydenhoitajan kanssa, joka voi tarvittaessa ohjata sinut eteenpäin, jos alkaa kovin pakonomaiseksi menemään tuo pelko.

Sä olet kirjoittanut tästä aiemminkin. Mun mielestä sun kannattaisi nyt varata aika terveydenhoitajalle ja kertoa hänelle tästä asiasta. Hän osaa auttaa sinua ja lähettää eteenpäin juttelemaan jonkun pelkoihin perehtyneen ammatti-ihmisen kanssa.

Onneksi olet huolehtinut ehkäisystä noin hyvin. Ei sinun pitäisi suotta pelätä. Jos alkaa mennä yli, niin sitten menet juttelemaan esim. terveydenhoitajan kanssa, joka voi tarvittaessa ohjata sinut eteenpäin, jos alkaa kovin pakonomaiseksi menemään tuo pelko.

17 vee ja eikä käynyt gynnärillä...ne ottaa sniut normina! Se on nähnyt kaiken!:)

Oon puhunu semmosen terveydenhoitajan kanssa, mut se ei vaan auta koska en saa puhuttua kaikkea mitä haluaisin sanoa, koska oon jotenkin liian ujo sanomaan asioita täysin suoreen.
Gynellä oon käynyt viime kesällä ja sillon kaikki oli ok, ei ollut pelkoja eikä muutakaan ongelmaa.
Soitin joskus tammi-helmikuun vaihteessa ja 3 kertaa oon käynyt.
Kiitos kuitenkin vastauksista kaikille, ne kyllä rauhottaa mieltä vähän. : )

Oon siis yrittänyt suoraan sanoa asioita, mut jotenkin ne sanat jää kurkkuuun kiinni.
Siks sieltä en vaan saa sitä kaikkee irti, minkä tänne pystyn kirjottamaan.

Olisit jo kolmannella kuulla ja olisit jo huomannut raskauden :) Et ole raskaana joten voit lopettaa panikoimisen. Hyvä että olet huolehtinut ehkäisystä noin hyvin!

Hyvää jatkoa sinulle! :)

Käytän e-pillereitä ja kumiakin, mutta kun kumi hajosi, se laukaisi jäätävän raskauden pelon.
Seksiä olen harrastanut viimeksi uutena vuotena, ja sen jälkeen on tullut 3. kuukautiset ajallaan.
Kahdet viimeisimmät ovat olleet ehkä jotenkin niukemmat, mutta ehkä stressi on osallisena siihen, sillä 3 negatiivista raskaustestiä on tullut tehtyä, mutta pelko ei lähde.
Rinnatkin tuntuu kasvaneen tai sitten se johtuu nuoresta iästä, eikä kasvua ole tapahtunut kuin toisessa rinnassa, joka on kasvanut lähes samankokoiseksi kuin toinen. (Olleet siis erikokoisia.. pahaan saumaan tuli tuo kasvu..)

netistä raskaustesti jos et voi puhua aikuiselle...en usko että raskaana....

Kiitos vastauksista, nyt tällä hetkellä tuntuu, että tää pelko on himpunverran jo pienentynyt.
Täytyy vaan koittaa pitää mieli järjestyksessä ja työntää nuo järjettömät ajatukset pois..
Mukavaa viikonloppua teille kaikille!

No tuskin olet raskaana. Etköhän se jo huomaisi... Provolta vaikuttaa. Ei kukaan 17v ole noin tyhmä että ei usko testeihin vaikka menkatkin on. Korvien välissä vika on niinkuin muutkin ovat vastanneet.

[QUOTE="fiina";28200863]aloittaja ei tarvitse terveydenhoitajan apua, vaan psykologin!!![/QUOTE]Aloittaja tarvitsee kunnon aikuisen miehen isoa ja kovaa munaa eikä mitään nuoren tuhkamunan puolilöysää pientä pippeliä. Rojut ränniin ja menoksi!

No tuskin olet raskaana. Etköhän se jo huomaisi... Provolta vaikuttaa. Ei kukaan 17v ole noin tyhmä että ei usko testeihin vaikka menkatkin on. Korvien välissä vika on niinkuin muutkin ovat vastanneet.

Valitan, kyllä löytyy yks niin tyhmä 17v.. Jos joku nyt oikeasti luulee, että musta on jotenki tosi hauskaa olla stressaamassa ja pelkäämässä, tollasta, niin ei todellakaan.
Siks yritänkin edes johonkin purkaa. :/

congratulations-baby.jpg

Älä kuule harrrasta seksiä, sillä niistä peloista pääset. Nyt et selvästikään ole raskaana, ja kun olet harrrastamatta seksiä, et voikaan tulla.
Jätä sellaiset asiat siksi kun olet siihen valmis.

Kumi hajosi, mutta söit kuitenkin e-pillereitä?
Ja tästä kaikesta on jo 3 kuukautta?
Ja raskaustesti näyttää negaa?

Et sinä ole raskaana!
Ja rintojen kasvu on 17-vuotiaana enemmän kuin normaalia.

Jos kovasti painaa ja ahdistaa, niin ehkä kannattais mennä juttelemaan huolesta terkkarille. Ehkä sua pelottaa jokin muu asia, joka kanavoituu tähän? Tulevaisuus, parisuhde, se seksi, opiskelu, joku ihan muu?

Yhteistyössä