auttakaa joku, kaup.alan sopimus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön

Vieras
Tilanne on tämä: olen ollut äitiyslomalla, sitten muutaman kuukauden hoitovapaalla. Pidin sen perään kesäloman + talviloman, jonka jälkeen tarkotukseni oli palata normaalisti 1,5 kuukaudeksi töihin ennen uuden äitiysloman alkua, mutta paria päivää aikaisemmin kun töitten olisi pitänyt alkaa, lääkäri määräsi minut sairaslomalle äitiysloman alkuun asti. Eli kysymys kuuluu: maksaako työnantaja minulle sen 3 kk:n palkan, mikä on työehtosopimuksessa määrätty, sillä päivääkään en ole työpaikalla ollut. Työehtosopimuksessa lukee, että mikäli työntekijä palaa töihin, on hän oikeutettu 3 kk:n palkkaan äitiysloman alettua. Ja kun siis periaatteessa olen palannut, kun vietin kesä ja talvilomat + sairasloman, mutta kuitenkaan en ole työpaikalla käynyt.. Hankalaa! Auta pliis sinä joka tiedät jotain asiasta. En malta odottaa maanantaihin asti, jolloin voin soittaa pamiin ja tiedustella. Työpaikkani yrittää kaikin keinoin luistaa kaikista mahdollisista laissa määrätyistä maksuista, mitkä koskee äitiyslomaa yms. ja olen ensimmäinen siellä joka on saanut lapsia..

Mun käsitys on, että ei. Ihan samoin perustein kun vanhan lomaltapaluurahan maksaminen. Siinä vaaditaan fyysistä paluuta työpaikalle. Toivotaan nyt, että olen väärässä!

No olethan sinä ollut työpaikalla. kesäloma+ talviloma on sinun työaikaa. Virallisesti sinut on laitettu kirjoille sinäpäivänä kun ns työhönpalaaminen on tullut. Vaikka olet lomalla mutta olet kuitenkin työpaikan kirjoilla ja jos sinun loman aikaan olisi tapahtunut jotain mullistavaa niin työnantaja olisi voinut soittaa sinut töihin

Yhteistyössä