Auttakaa joku! Käsi oli päivän hanskassa joka oli tinnerissä ja nyt käsi tuntuu voimattomalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nopea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nopea

Vieras
Poistin koko päivän autosta maalia tinnerillä, ja hanskat meni märäksi tinneristä. Toinen käsi oli tunteja vielä paksumman hanskan sisällä joka oli koko ajan läpi märkä tinneristä. Nyt kun olen ollut pari tuntia tekemisen jälkeen, käsi alkoi tuntumaan voimattomalle, ensin tuli kipu peukaloon kun kynttä painoi, sitten omituinen tunne pidemmälle käteen. Ei tunnu normaalille. Muutenkin vähän omituinen olo. Voiko tinneri aiheuttaa nämä oireet, pitäisikö olla huolissaan? Ja tämä ihan tosi viesti, ei vitsi. Tietäisikö joku neuvoa

Suosittelen lääkäriin lähtöä mahdollisimman ripeästi.
Olet imeyttänyt ihon kautta elimistöön melkoisen myrkyn. Toivottavasti käytit asianmukaista hengityssuojaa??

Päivystyksen heti, joko taksilla tai jonkun kuskaamana. Sulla on tinneriä imeytynyt elimistöön, ja se voi aiheuttaa hengityslaman tai sydämen rytmihäiriön. Tinneri imeytyy ihon läpi helposti, etkö muka tiennyt sitä?

Koita järjestää lastenvahti joka tapauksessa. Vaikka kehottaisivat sairaalasta seuraamaan vointia kotona. Et itse välttämättä huomaa tinnerin aiheuttamia oireita.

Miten hävität turvallisesti ne hanskat, kun et ehdi pesemäänkään?
Ei riitä, että laitat hanskat muovipussiin, koska:
"Fysikaaliset vaarat
Höyry muodostaa ilman kanssa syttyvän seoksen helposti. Sähköstaattisia varauksia voi syntyä virtauksen, sekoittamisen jne. seurauksena.

Kemialliset vaarat
Reagoi kiivaasti hapettimien ja vahvojen happojen, kuten typpi- ja rikkihapon kanssa. Tämä muodostaa palo- ja räjähdysvaaran. Syövyttää muoveja ja kumia. "

Soitin sairaalaan, kerroin oireet, käskivät soittaa mytkytystieto palveluun... Sieltä sanoivat että oireet ei sovi siihen aineeseen mitä olen käsitellyt ja käskivät seurailla. Mitäs mä nyt teen?

Soitin sairaalaan, kerroin oireet, käskivät soittaa MYRKYTYSTIETO palveluun... Sieltä sanoivat että oireet ei sovi siihen aineeseen mitä olen käsitellyt ja käskivät seurailla. Mitäs mä nyt teen?

Soita uudelleen päivystykseen. Kerro saamasi tieto ja etene päivystyksen ohjeiden mukaan. Yritä nopeasti saada lastenvahti ja samalla itsellesi vahti :)

Jos olosi on todella epämiellyttävä ja tunnet ettet uskalla seurata kotona vointia, niin ilmaise sekin hyvin painokkaasti päivystykselle.

Joo, eli soita päivystykseen uudestaan. Tinneri on liuotinseos, ei aine, joten myrkytystietokeskuksen ohje kuulostaa vähintäänkin kummalliselta. Jos et kertonut valmistajan nimeä, niin eivät he edes tiedä mitä aineita ko. tinneri on sisältänyt.

Sanoivat ettei nämä oireet käy tinneristä tulleiksi... Aika hyvin vaan sattuivat sen jälkeen tulemaan. En saa mitenkään lapsille tai itselleni vahtia, vähäisetkin mahdolliset on reissussa. Ei kait se auta kun seurata vointia.

Kerroin täsmällisen liuotinseoksen nimen, katsoin purkista mitä se oli... Ja sen perusteella vastasivat
Itse puhuin vahingossa viestissä aineesta, myrkytystietokeskuksessa ihan liuotinseoksesta.

Toisen käden äkillinen voimattomuus ja outo olo voisi periaatteessa viitata neurologisiin oireisiin, kuten TIA-kohtaukseen tai aivoinfarktiin. Itse sain kohtauksen alle 30-vuotiaana ja lievin oirein.

Jos hymyilet, nouseeko molemmat suupielet? Onko molemmissa käsissä puristusvoima tallella? Puhe sujuvaa? Jalat kantavat?

Se ei mene omaan tajuntaan sitten millään, että millä perkeleen logiikalla aloittajan kaltaiset ihmiset kuvittelevat, että on fiksua pyytää omaan terveydentilaan liittyvää konsultaatiota anonyymiltä nettifoorumilta, joka kuhisee idiootteja, syrjäytyneitä, hormonipöllyissä haahuilevia kotiäitejä, trolleja, pitkäaikaistyöttömiä, mt-ongelmaisia ja lapsia.

Se ei mene omaan tajuntaan sitten millään, että millä perkeleen logiikalla aloittajan kaltaiset ihmiset kuvittelevat, että on fiksua pyytää omaan terveydentilaan liittyvää konsultaatiota anonyymiltä nettifoorumilta, joka kuhisee idiootteja, syrjäytyneitä, hormonipöllyissä haahuilevia kotiäitejä, trolleja, pitkäaikaistyöttömiä, mt-ongelmaisia ja lapsia.
Ja sinä itse olet näistä vaihtoehdoista mikä? :whistle:

Yhteistyössä