Auttakaa....herkuista ja niiden lopettamisesta...

• Viestiketjun aloittaja Herkkuahmatti
  • Ensimmäinen viesti
Herkkuahmatti
Miten saisin lopetettua ihan hullun herkkujen syönnin? Olen todellakin oikein raskaan sarjan (kirjaimellisesti) herkuttelija enkä mikään pikkumaistelija. Olen kokeillut vaikka mitä, mutta en pysty lopettamaan vaan aina palaan vanhoihin tapoihin. Mitä vielä voisi kokeilla vai onko peli menetetty? Olen vielä kova kokkaamaan ja leipomaan niin sekin vielä pahentaa tilannetta, kun kuitenkin leivon niin samalla myös syön kaikkea hyvää ja hirveitä määriä, mutta leipomista en voi lopettaa sillä leivon myös muille tilauksesta.

Onko toivoa enää? :(

lp
tee "kevyempiä" herkkuja

- mansikkarahkaa (vaniljavaahto 12%/rahka 0,2%, mansikat)
- hedelmäkarkkeja
- jugurttia+mysliä
- pirtelöitä
- hedelmäjuomia (ananas, banaani, appelsiini esim.)

Täälläkin yks herkuttelija..Vähän väliä oon jossaa lakossa mut ei oo kauaa kestäny :D Mulle ei kyl taida ainakaa auttaa mitkää jugurtit ja myslit :x en pidä niit herkkuna lainkaan..Pirtelöt on jees kyllä ja tollaset hedelmäjuomat..Mut ei nekää vie suklaan ja tälläsen himoa :p Ja mulla ei myöskään onnistu et "syö kerran viikossa VÄHÄN" no way..

...
mä otin itselleni säännön että joka päivä saan syödä jotain pientä. Ja se olikin yksi pätkis-patukka esim. eikä enempää.. silti sain joka päivä syödä jotain :D

Jenis
Ainoa mikä mulla tepsii, on liikunnan lisääminen samassa suhteessa. En voi luopua makeasta (tai voisin, mutten tahdo), joten sitten ns. oikeaksi ruuaksi kaikkea kevyttä ja lisää liikuntaa.

vieras
Täälläkin herkkuhiiri. Ainoa mikä mulla on toiminut on totaalinen elämäntapamuutos. Eli ensin kokonaan herkutonta, tiedän on tosi vaikeeta, mutta kun 1-2 viikkoa on ollut ilman herkkuja niin helpottaa jo huomattavasti. Nyt pyrin syömään herkkuja kerran viikossa eli pidän karkkipäivän.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
mä otin itselleni säännön että joka päivä saan syödä jotain pientä. Ja se olikin yksi pätkis-patukka esim. eikä enempää.. silti sain joka päivä syödä jotain :D
tää muuten oikeesti toimii! Eli jos ostat jotain herkkuja niin syöt vaan tosi vähän, etkä taatusti liho jos muuten syöt oikein.

tämä ainaki toimii :-D
Ajattele, että kaikki hiilarit ruokkii pöpöjä ja jos saat sellaisen tosi ärhäkän joskus, saat tulehduksen, jota sit on parannettava kortisonilla. Siitä taas turpoaa lyhyessä ajassa kamalasti mut muuten ei selviä hengissä. Etkä vois kauaa sitä kortisoniakaan käyttää, kun se vie näön:
http://www.helsinki.fi/~tekivela/kaihi/syyt.html#steroidi

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja NinzkiII:
Hmm pitäsköhän itekki kokeilla tota et joka päivä vaikka joku patukka..Jotenki en vaa usko et toimii..Siitä se himo vasta yltyy ku vähän syö vaikka suklaata..Ku yleensä menee koko levy kerralla :D
Osta tummaa suklaata, palasta saa yhden maito"suklaa"levyn verran onnea ja euforiaa. :D

pidempi tarina
Alkuperäinen kirjoittaja NinzkiII:
Hmm pitäsköhän itekki kokeilla tota et joka päivä vaikka joku patukka..Jotenki en vaa usko et toimii..Siitä se himo vasta yltyy ku vähän syö vaikka suklaata..Ku yleensä menee koko levy kerralla :D
No se suklaa täytyykin olla sellaista ihan mustaa, sit toimii:)

Mut katsokaa ihmeessä, et ei siinäkin ole karrageenia, kun se tekee tulehduksia. Kevyttuotteissa sitä on myös useimmiten ja siinäpä alkaakin sit helposti vaivojen kierre, jos joutuu kortisonikuurille jostain syystä... ja lisää kevyttuotteiden käyttöä:-(
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/kortisoni.htm

DUMLE
minäkin olen aivan kauhea herkkuperse, enkä osaa enää olla ilman, aina kun käyn kaupassa ostan paljon herkkuja, patukoita irtokarkkeja sipsejä keksejä pullaa jätskiä suklaata toffeeta hedelmäkarkkeja salmiakkia lakua jne.jne.jne.jne. siis ihan älytöntä, varmaan kassallakin katsovat että onpa aivan kahjo ämmä

vierailija
Autakaa jos näätte tän niin kertokaa vinkkejö eli oon teini ja paino normaali mutta on ahmintahäiriö enkä pysty lopettamaan eli läskiä on. Joka ilta itken ja sanon että lopetan mutta taas syön ja en mitään pientä määrää vaan jopa sipsipusseja ja karkkeja auttakaa koska koitin dieettiä mutta siitä se ahmintahäiriö tulikin kertokaa vinkkejä lopettaa hitaasti

Yhteistyössä