Auttakaa hankinnoissa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mimmi

Vieras
Hei, voisitteko jo vesselin saaneet kertoa elokuussa omansa saavalle mitä tarvikkeita pitäisi vielä ostaa 0-2 kk vauvalle? En alkuaikana haluaisi juosta täydentämässä kaappeja kaikella ja mies ei taatusti osaa käydä ostamassa edes ohjeiden kanssa... Eli lähinnä kaikki rasvat, pesuaineet (sieni?), harsovaipat, vaipat, vitamiinit/lääkkeet ja sitten vaatteet (mitä vaatteita olette näin pienellä eniten pitäneet)?
Meillä on hankittuna kaikki isommat tavarat, vaatteita jonkun verran (kaupat tosin myyvät eniten vain bodyja joten niitä alkaa olla jo liiankin kanssa), tutti, tuttipullo, harsovaippoja 6 kpl + kaikki äitiyslaatikon tavarat eli muutamat vaipat, yksi rasva, yksi tuttipullo yms. Eli mitä tähän päälle vielä pitäisi hankkia? Entäs itselle, riittääkö imetysliivit ja liivinsuojat? Tarvitseeko sitä jotain nännirasvaa?

Kannattaa hankkia itsellesi kunnon yösiteitä muutama paketti jälkivuotoa ajatellen, on kiva että niitä on valmiiksi kotona. Ja liivinsuojia kanssa. Mulle rintapumppukin oli aika ehdoton, mies joutui heti toisena päivänä käymään sellaisen kaupasta. Ainun käsikäyttöinen on mulle ollut ihan hyvä eikä ole kauhean kallis ostoskaan, jos vaikka sitä ei hirveästi tarvitsekaan. Niin ja perhekaljaa join pari pulloa, että maito nousisi rintoihin, en tiedä auttoiko se vai vaan aika, mutta maitoa alkoi kolmantena päivänä tulla ihan kunnolla. Pari tuttipulloa ja muutama tetra korviketta on hyvä olla myös kotona, jos alussa tarvitsee turvautua lisämaitoon (niinkuin meillä piti parina ekana päivänä, siitä ei ole ollut myöhemmin mitään haittaa). Rintakumit saatat tarvita, jos nännit on kipeät, tosin niitä saa vissiin ostaa aika monesta sairaalastakin. Mulle suositeltiin Ceridal-merkkistä rasvaa nänneihin, mutta siinäkin taisi vaan aika ja imettäminen auttaa, että rinnanpäät tottui imettämiseen. Älä muuten säikähdä, monella imettäminen sattuu aluksi ihan hirveästi, mullakin ensimmäiset 6 viikkoa oli ihan yhtä tuskaa ja joka imetyskerran jälkeen mietin, että tämä oli viimeinen, mutta sisulla vaan imetin ja kas kummaa, kun vauva vähän kasvoi, niin imetys muuttui tosi miellyttäväksi ja imetän edelleen (tyttö 6kk). Niin ja tähän on kai lisättävä pakollinen kommentti jos joku vetää herneen nenään, että jos imetys vaan ei suju, niin siitäkään ei kannata ottaa paineita, korvikkeellakin kasvaa ihan yhtä terveitä lapsia! Niin ja se vielä pitää lisätä, että imetystyyny oli ainakin mulle tosi tärkeä juttu, sen avulla sai hyvän imetysasennon niin äidille kuin vauvallekin, joten jos on ylimääräistä rahaa tai näppärä käsistään, sellainen kannattaa ostaa tai tehdä.

Muuten yksi juttu, minkä mies joutui hakemaan, ennen kuin kotiuduttiin, oli sellainen kottikärryn pyörän sisäkumi. En nimittäin pystynyt epparihaavan takia muuten oikein istumaan... Tosin tuota ei varmaan kannata hankkia etukäteen, kun eihän sitä tiedä missä kunnossa on synnytyksen jälkeen.

Vauvalle vaippoja ja vaatteita, newborn-kokoisia vaippoja ei kannata ihan kauheasti ostaa, koska vauvan kokoa on vaikea arvoida (meillä taisi mennä Liberoja 2 pakettia tuota pienintä kokoa). Oikeastaan kaiken muun ehtii ostaa myöhemmin, rasvoja ja kylpyöljyjä et välttämättä tarvitse ja pakkauksessa sekä sairaalasta saatavassa näytekassissa on alkuun ihan hyvä perussetti. Tietysti sängyt, vaunut, turvakaukalot, hoitopöydät, vannat sun muut jutut on hyvä olla.

Toivottavasti tästä sepustuksesta oli jotain apua, onnea loppuodotukseen!

Kuukauden vanhan pojan äitinä neuvon että älä ainakaan osta 50cm ja 56cm kokoisia vaatteita!Itse ostin kaks bodya joista toista ehdittiin kerran käyttää.Samoin yks potkupuku 56cm ehti kerran olla päällä.Riippuu tietenkin minkä kokoinen vauva on...Meidän poika oli syntyessään 52cm ja nyt kk ikäisenä 57cm.

Itse ostin vaippapaketin (liberon 2-4kg) valmiiks mut ei ois tarvinnut...Sairaalasta sai mukaan eri vaippamerkkien näytteitä ison läjän.Niitä kokeilemalla sai tietää sopivan vaippamerkin.Noita jotka ostin valmiiks jäi puolet käyttämättä kun siirryttiin jo isompiin vaippoihin.

Maito nousi nopeaa ja sitä oli liikaakin joten rintapumppu olisi ollut hyvä hankinta etukäteen,samoin rintakumit (nännit kipeytyy aika todennäköisesti) ja maidonkerääjä. Näistä en tajunnut ostaa mitään.

Siteitä ostin kauheesti valmiiksi ja niitätarvikin paljon.Tosin vuoto muuttui niukaksi nopeesti ja pikkuhousunsuojat olisi riittäneet ja olleet mukavempia.

Tässä jotain mitä mieleen tulee...

Yösiteitä paljon! Minulla oli vain 3 pussia eikä se riittänyt mihinkään. Mies joutui hakemaan (oli talvi) heti lisää monta pakettia (oli suostutteleminen...) Sitä verta kun tulee ja tulehtumisriskin takia pitäisi vaihdella vähän väliä jos tulee siis repeämää tms.

Harsovaippoja jos käytät puklurätteinä niin osta ihmeessä yksi paketti lisää. Meillä ainakin poika on tosi kova puklaamaan ja noita saa olla koko ajan pesemässä. Itse ostin Citymarketista 5kpl pussin ja se riittää juuri ja juuri kun pesee pyykkiä usein. Tosin jos vauvasi ei ole kova pulauttelemaan ei noilla niin paljon käyttöä ole...

Pyllyrarvaksi suosittelen jos on tarvetta sinkkivoidetta (saa marketeista). Meillä poika kakkaili koko ajan pienenä ja pyllyä piti välillä rasvailla. Ja se voide on tosi hyvää, auttaa meillä ainakin heti. Ja käytössä on vieläkin aina joskus jos on tarvetta.

Perusrasvoja ei olla vauvana käytetty, nyt vasta kun on alkanut iho kuivua hieman. Mutta sellaisia nyt usein löytyykin kotoa. Pesuaineita ei kannata käyttää, me ainakin pestään poika aina pelkällä vedellä. Kummakyllä vauvaöljytkin kuivatti pojan ihoa kun alussa laitettiin sitä veden sekaan.

Vaippoja meillä meni new borneja pari pakettia jonka jälkeen siirryttiin jo isompiin. Joten ei kannata niitä kauheesti ostella. Tietty jos odotatte selvästi pientä vauvaa niin on eri asia.

D-vitamiinia täytyy alkaa antamaan sitten 2 viikon iässä. Vaihtoehtoja on pari, me ostettiin ne vasta sitten kun terkkari oli neuvonut mitä ostaa vauvan tarkastuksessa. Mutta voihan senkin ostaa etukäteen niin ei tartte sitten mennä apteekkiin. Apteeksista hankin kotiin etukäteen cuplatonia vatsavaivojen varalle. Ja onneksi sen tein! Meidän pojalle tuli tietty kauheet vatsakivut ja niille oli käyttöä. Mutta sitäkään ei koskaan tiedä etukäteen tuleeko käyttöä vai ei.

Imetysliivit on hyvä olla kuten sinulla onkin sekä liivinsuojia paketti. Itselläni oli onneksi kotona nännikumit koska rinnat tuli ihan verille imettämisestä. Niiden avulla sitten imettelin ensimmäiset viikot. Minulle ainakin olivat todella tärkeät. Voiteena käytin Bebanthenia rintoihin (ostin etukäteen). Rintapumppu oli myös minulle hyvä, koska joskus rinnat oli räjähtää alussa ja oli ihan pakko pumppailla. Mutta tuo nyt on vähän niin ja näin sen hankkiminen kun alussa tarvii ja sitten en ainakaan minä enää tarvinnut. Eli ei kannata ainakaan mitään kallista ostaa.

Vaatteita ei kannata ostaa kauheesti ainakaan 50cm vaatteita ellei ole tiedossa pientä vauvaa... Meidän 51cm syntynyt poika ehti käyttää kaksi kertaa 50cm kokoista asuaan... joten ihan turha ostos oli. 56cm vaatteita voikin sitten jo jonkin verran hommata. Meillä tosin nekin meni pieneksi jo 1kk iässä kun taas sitten kaverin pienempi tyttövauva käytti 56cm vielä 2kk iässä, joten aika paljon vaihtelee.

....poika heräsi joten listan teko jää nyt kesken... toivottavasti jotain apuja olisi sinulle Mimmi =)

Ostelin innoissani vinon pinon bodyjä, mutta meiltä jäi kaikki pikkuiset bodyt käyttämättä, kun huomasimme heti alussa miten paljon helpompaa on pukea vauvalle kietaisumallinen body. Johtuu varmaan osittain siitä, kun meillä oli ensimmäinen lapsonen eikä juurikaan vauvanhoitokokemusta... Poika käytti kietaisujuttuja niin kauan kuin suinkin saimme ne päälle mahtumaan. Hih... lopussa käytimme niitä ""paitoina"" ja hihatkin olivat jääneet lyhyiksi... Hain kietaisumallisia bodyja Säästökuopasta.
Harsoliinoja ei voi olla liian vähän, Anttilasta saa 12 kpl paketin vähän alle kympillä. Tuli tässä vähän mainostettuakin, toivottavasti kukaan ei hermostu...
Sain tutultani pinon vauvan lakanoita ja pussilakanoita, ne tulivat myös tarpeeseen. Olivat kuluneet ihanan pehmeiksi...
Apteekista kannattaa hakea suolaliuosta, meillä ainakin oli pojalla alussa nessu tukossa. Myös pikkuniistäjä on hyvä hankinta.
Pikkusia vaippoja tuli ostettua liiankin kanssa, 1 1/2 pakettia jäi käyttämättä!
Ja jos omistaa ison pakastimen, niin sinne valmiiksi kaikenlaista syötävää. Minä ainakin olin alussa tosi väsynyt (unenpuutetta) ja ihan töpinöissäni uudesta tulokkaasta. Siinä vaiheessa kirosin meidän vähäistä pakastustilaa.

Noista vauvan vaatteista unohdin mainita, että mekin käytettiin kietaisybodyja ja puolipotkareita alkuun tosi paljon. Sellaiset kietaisubodyt oli musta parhaita, mitkä sai neppareilla kiinni (ainakin Lindexiltä löytyy). Meidän tyttö oli 52 cm syntyessään ja parikuukautiseksi asti meni jotkut 56 cm vaatteet, joten ne oli aika hyvä ostos, koska 60 tai 62 cm vaatteisiin tyttö olisi hukkunut. Niin ja käsissä me käytettiin aina sukkia lapasina, kun pysyivät hyvin. Tosin en tiedä tarvitseeko elokuussa syntynyt vauva lapasia muuta kuin siihen, että ei raavi kasvojaan.

*harsoja yks paketti äpakkauksen harsojen lisäksi (esim. anttilasta 12kpl/pkt)
*bepanthenia vauvan pyllynpunotukseen ja omiin rinnanpäihin
*lansinoh-voidetta rinnanpäihin'
-mä käytin bepanthenea lähinnä jos oli menossa rinnanpäät rikki mutta lansihoia joka syötön jälkeen.
*imetysliivit 1-2kpl, ei kannata ostaa useampia ennenku näet imetyksen alettua mihin oma liivikokosi asettuu
*siteitä
*vauvojen luumusosetta: mä pyysin iskää tuomaan jo laitokselle, puol purkkia per pv ni pitää vattan toiminnan hyvänä (siis äitillä :), eikä ole sitten hankaluuksia synnytyksen jälkeen mennä isolle asialle.
*rintapumppu olis ollu mullakin hyvä, maito nousi räjähtäen rintoihin kotona, eikä vauva ehtiny sitä pois syömäään, ei pystyny ekana yönä nukkumaan maidon tulon kipeytymisen takia ku selällään. Mutta kannattaa varmasti kattoa ukon kanssa missä hyllyssä se myydään kaupassa (ihan tavallisessa s-marketissakin on) ni voi sitten hakea jos tarvii.

mulla taitaa olla hyvä esimerkki siitä miten rahat meni hukkaan...

TARVITSIN:
-itselle siteitä jälkivuotoon
-Vauvalle vaatteita, sänky, vaunut, turvakaukalo ja pesuamme ja tietty vaippoja. Harsoliinoja taisi olla 6 kpl ja vanupuikkoja viel tietty.

EN TARVINNUT: rintapumppu, vauvanvoiteet, talkit, öljyt, liivinsuojat, rintakumit, nännivoiteet, tuttipullot,, vauvanpyyhkeet (ne kosteet...).
Vaatteita ostin myös liikaa, sillä meillä on kuivausrumpu ja tuli pestyä likapyykki heti.
En myöskään tarvinnut pakastimessa olevia ruokakasoja. Pääsin kauppaan yksin jo seuraavana päivänä. Laitokselta tultiin yhdessä kaupan kautta. Ruokaa jaksoin laittaa vauvanhoidon ohella ihan hyvin.

Mut saahan nuo kamat sitten myytyä, joten no panic!!

Meillä meni kaikki päin vastoin kun monella muulla koska poika syntyi rv 34+5. Kaikki oli aivan liian isoja mitä tuli ostettua.
Tämä siis viime elokuun vauva.
Meillä käytettiin kovasti sellaista koko haalaria jossa on vetoketjua ja aukeaa kummastakin päästä. Oli helppoa vaihtaa vaippaa useammin kun veti vaan ketjun haaroista auki.
Sitten minulle täysin turhia oli rintakumit, maidonkerääjä ja tuo rintapumppu, liivin suojat samoin liivit. Koska maidon tulo ei käynnistynyt normaalisti ja se maito mitä tuli sitä oli kohtalaisen vähän ja todella lyhyen aikaa.
Rinta pumpun saa lainaksi sairaalasta jos on tarvis.
Joten muutama purkki korviketta jemmaan, suosittelen lämmöllä.
Siteitä iso kasa, tosin mulla jälkivuoto kesti vain 2vkoa, mutta sekin on ihmisestä riippuvainen juttu.

Yksi minulle tarkea jota sain hakea päivittäin oli Burana, ehkäisee tulehdusta ja auttaa myös kipuun leikkaushaavassa tai repeämissä.

Sitten se mitä vauvalle otin valmiiksi, muutama tutti, tuttipulloja iso liuta ja tietysti niihin sopivat tutit, vaippoja ostin vähän ja jouduin tilaamaan keskosvaippoja liberolta suoraan kun tavalliset oli aivan liian isoja.
Muutama pehmoinen pyyhe 2*kylpypyyhe ja 6*käsi/vieras pyyhkeitä. Harsovaippoja, hoitopöytä + alusta, sänky, turvakaukalo, amme. Tutti ketju oli myös hyvä. Muutama pieni myssy, vaatteita 50-56cm. Ensi sukkia, puuvilla lapaset. Muutama ohut peite jolla tarkoitan nyt sellaista jossa on vain 2 kangasta päälisin. Hyvä heittää autossa vauvan jalkojen päälle jos on viileää.

Ja pakasteeseen valmiiksi ruokaa jos tilaa on. Meille ei ehditty moisia hankkia. Tarkoitus oli että 24.8 olisin keittänyt pakasteeseen hernekeittoa ja laittanut laatikko ruokia valmiiksi. Ei tarvinnut laittaa 24.8 klo 5.45 meni lapsivesi =). Itsee en synnytyksen jälkeen ollut sairaalassa kun 3pvää ja tulin kotiin mutta päivittäin ajoin sairaalaan pojan luokse joten siinäkin tapauksessa olisi ollut pakkasen eväät tarpeen.

Vaikka et kysynyt niin kerron että kun lähdet laitokselle, ota evästä mukaan ja juomista. Et itse välttämättä niitä tarvitse mutta tukihenkilä saattaa tarvita. Meillä synnytys kesti 7h ja saatiin molemmat osastolla ollessa ruoka päivällä, mutta illalla alkoi olemaan isännällä nälkä =). Minä itse en syönyt mitään kun vasta synnytyksen jälkeen illalla, juomista kyllä kaipasin ja sitä kanttiinista sitten isolla rahalla ostettiin.

Onnea synnytykseen ja tulevan perheenlisän johdosta tietysti myös.
Vielä pitää antaa yksi vinkki: minulle kaikki puhui että ilokaasusta tulee huono olo, älä usko huhuja... KOKEILE ITSE. Minä totesin sen sitten kun tarpeeksi kauan kätilö sitä kehui ja kipu oli jo niin kova että olin puudutuksen pyytänyt. En olisi koko puudutusta tarvinnut jos olisin sen kaasun ajoissa suostunut ottamaan.

Kiitos paljon teille ihanille ihmisille ihanista viesteistä ja ohjeista! Tulostan kaikki ja käyn kaupassa listan kanssa. Todella hyviä vinkkejä laitoitte. Kiitos erittäin paljon, tarpeeseen tulivat tyhmälle esikoisen odottajalle!

Vauvan käsiin tumppuja ettei raavi itseään sekä ihan pieniä kypärälakkeja (leuan alta solmittavia). Rintakumit oli myös mulla hankinnassa, itkuhälytin, kuumemittari jolla saa korvasta lämmön, hoitopöydän alusta, rintapumppu... ainakin nää mies joutui lähteä ostamaan.

Mainitsit että bodyjä on riittävästi, mutta suosittelen että kannattaa ehdottomasti suosia kietaisubodyjä, varsinkin nepparimallisia, lyhyt ja pitkähihaisia. Potkuhousut jotka ovat terälliset, sillä meidän vauvalla ainakin pysyi sukat huonosti jalassa ja vauvalla verenkierto jaloissa ja käsissä on heikko, joten palelevat helposti. Monet mainitsi että sukat/tumput käsiin, mutta nykyään on vielä parempi vaate eli ns. tumppupaidat ja bodyt. Suosittelen niitä, sillä mm. meidän vauvalla ei pysynyt tumput tai sukat kunnolla käsissä ja yön aikana oli onnistunut raapimaan naamaansa. Vaatteiden koko on kakspiippuinen juttu, kun ei tiedä minkä koikoinen vauva on tulossa. Meidän esikoinen oli syntyessään alle 50cm joten jo 56cm vaatteisiin hukkui, joten hommattiin jälkikäteen 50cm vaatteita vaikka niiden käyttö oli lyhytaikainen, niin oli mukava että joskus oli edes sopivankoikoista vaatetta. Eli suosittelen hankkimaan muutaman 50cm vaatetta, suurin osa vaatteista 56 ja 62 cm.

Ehdottomasti kannattaa hankkia muutama 50 ja sitten 56 vaatteita, ellei tulossa ole yli 4 kiloista ""jätiläistä"";) Jotku 56 menee vielä 3kk. 62 ovat tosi suuria. Äippäpakkauksen vaatteilla ei ole käyttöä, kun ovat niin suuria.

Lampaanvillarasvaa arkoihin rinnapäihin, laitokselta saa vähän mukaan, kun pyytää.

Rintapumppua ei kannata etukäteen ostaa, sitä ei kaikki tarvi. Sillä Ainun halppispumpulla ei tee mitään.

Mä en tykännyt kietaisubodeista, se on makuasia. Kietaisupaidat, puolipotkarit, bodyt ja olkainpotkarit ovat parhaita vastasyntyneelle.

Ihan miten vaan, mut suosittelen lämpimästi Avent Isis -rintapumpun ostoa (n. 60 e) tuntuu ehkä isolta summalta mutta saatat säästyä minun kohtaloltani (kotiutumispäivänä 40,5 astetta kuumetta, rintatulehdus, antibioottikuuri). eipä sitten enää tunnu ollenkaan isolta summalta kun saa pumpata kaiken pois!

liivinsuojukset ja imetysliivit tai ainakin kaarituettomat liivit.

siteitä. kamomilla teetä. auttaa lapsen vatsavaivoihin todella hyvin 1 tl/kerta ja haude (teehen läpimäräksi kastettu pyyhe tms. ) mahanpäälle. meidän perheen pelastus.

maitohappobakteerit syö itse(aloita heti ) ja anna myös lapselle. luontaistuotekaupoista saatavana baby-versiota. ehkäisee mm. mahavaivoja ja allergioita.

suosittelen lisäharsoja ja edes yhtä hengittävää kestovaippaa kuivaliinan kera (kestovaippainfo.fi). tulet näkemään eron vauvan pyllyssä.

Talkkia ei kannata ostaa, osta sen sijaan luomuperunajauhoja. halvempaa ja vauvaystävällisempää.

itsellesi mukava hyvänäköinen oloasu.

lansinoh- voidetta nänneihin. täysin luonnollinen.

itkuhälytintä suosittelen lämpimästi. voi tuntua turhalta , mutta sitä se ei ole.

tarpeeksi tutteja, menevät helposti hukkaan.

itsellesi luontaistuotekaupan hyttysmyrkkyä, jota voit käyttää imettäessäkin. on puhdasta eteeristä sitronella-öljyä.

Hei!

Tarkoitatko, että vauvalle annetaan teelusikallinen kamomillateetä? Kertoisitko tarkemmin. Ja siis tuo teekääre vaavin vatsan päälle, tuleeko sen olla lämmin?

Meillä poika on jo yli 3 kk, mutta vieläkin noita masuvaivoja on vaihtelevasti. Tehoaisikohan ohjeesi vieläkin?

Maitohappobakteereja täytyy alkaa antamaan pojalle. Nyt on tullu uusia Reladrops-tippoja, mutta meidän apteekissa niitä ei vielä ollut. Sellaista jauheena olevia maitohapobakteereita mulla on, mutta niitä en ole antanut, kun ne täytyy sekoittaa maitoon ja korviketta olen vasta nyt alkanut taas, pitemmän taon jälkeen, antamaan vähän. Täytyypä kokeilla.

Luulisi, että parempi myöhään kun ei milloinkaan :)

Ihan parasta nännirasvaa on maito!! Imetyksen jälkeen puserrat tipan-pari nännin suojaksi niin jopa pysyy hyvänä.

Mun mielestä bodyt on helpompia kuin kietaisupaidat, mut...

Meillä oli alkuun ihan liian vähän pieniä vaatteita, vaik vauva oli keskivertoa suurempi (3940g ja 50,5cm). Uskottiin tuttuja, et 50/56cm vaatteilla ei tee mitään, ja niitä sit ekoina päivinä metsästettiin kissojen ja koirien kanssa. 1kk iässä 50cm jäi liian pieneks, 2kk iässä 56cm ja vajaa 3kk iässä myös 62cm. Äitiyspakkauksen vaatteet on tosi reilun kokoisia.

kylläkyllä. itse annan 1-3 tl iltaisin pojalleni mahavaivoihin. joku suositus on että jos mahavaivoja on , niin 1 tl aina puolituntia ennen imetystä. kääre on ollut ensin lämmin ja sitten pikkuhiljaa viilennyt, olen kyllä välillä pitänyt lämminvesi pulloa kääreen päällä, on tehokkaampaa. ideana on siis nesteytys ihon läpi, yrtin vaikutus ja lämmön vaikutus. meillä on noidenyhteisvaikutuksella toiminut melko hyvin. kamomilla on myös rentouttava, joten yötkin sujuvat rauhallisemmin. jollen olisi ite kerännyt kamomillaani varmasti puhtaalta paikalta, ostaisin sen luontaistuotekaupasta, luomuna jos vain on.

ihan pakko laittaa toinen vinkki myös koskien korvatulehduksia. itselläni on kakarana saatu korvatulehduskierre katkeamaan tällä konstilla, lopullisesti. antibioottikuurit (yli 10 kpl ja nielurisaleikkaus eivät auttaneet). eli sipulin palat korviin, side pään ympärille korvien päälle ja mikrossa lämmitetty suolapussi tyynyn ja korvan väliin. suolapussin voi ommella itekin, tiheä neulos ja ihan vaikka tavallista suolaa vaan. sipulin eteeriset öljyt tekevät tehtävänsä kun malttaa tehdä tämän muutamina iltoina ennen nukkumaan menoa ja antaa vaikuttaa yön yli. antibiootit vaurioittavat elimistöä niin pahasti (kannattaa muuten etsiä netistä aiheesta tietoa , on aika järkkyä!), että maksaa mielestäni ensin vaivan kokeilla sipulihoitoa vaikkei luontaishoitoihin uskoisikaan.

Minkä ikäinen poikasi on?

Olen antanut pojalle ihan n. 3 vkon. ikäisestä asti Disflaty-tippoaj, aamuin illoin. Ovat jonkin verran vaikuttaneet. Poika on nyt liki 4 kk. Mietinkin, että kuinka akuan noita tippuja kannattaa antaa? Pojalla on ilmavaivoja.

Maitohappobakteereita ajattelin myös kokeilla. Täytyypä hakea luontaistuotekaupasta kamomillateetä. Vai ihan pelkkääkö kamomillaa ja sitä sitten keitetyn veden sekaan? Kapa noita kaikkia voi samanaikaisesti käyttää?

Itse olen paljon käyttänyt luontaistuotteita ja ne toimii :) Mutta raskausaikana en niitä käyttänyt, enkä nyt kun imetän. Pojalle on apteekista ostanut tarvittavat tuotteet.

Moikka!

Otan osaa tuohon vaateosioon, eli meillä kävi niin, etten hankkinut niitä pienimpiä vaatteita lähes ollenkaan ja sitten niitä sai ostella pikavauhtia. Poika (5 vko 4 pv) käyttää edelleen 50-senttisiä vaatteita, vaikka on jo melkein 60 senttiä pitkä). Eli riippuu niin kovin siitä vauvan mallista, mitä alussa pitää ja kuinka pitkään. Niin, meillä alussa meni kolmekin asua päivässä, kun kaikki pissa tuli vaatteisiin läpi (ei kai osattu laittaa vaippaa), ja sai olla pyykkäämässä koko ajan. Oli tosi stressaavaa, kun vauvanhoito yksinäänkin vei kahdelta ihmiseltä kaiken ajan alkuun. Niin, jos löytää halvalla (nyt aleista) niin kantsii varautuu ainakin muutamalla pienellä vaatteella. Isommat olivat hankalat, kun oikeasti tippuivat päältä esim. vauvaa nostaessa.

Yhteistyössä