Auttakaa epätoivoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koiperhonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Koiperhonen

Vieras
Mikähän olisi kivuttomin keino pois tästä tilanteesta? Käynyt jo ne pahimmatkin mielessä..

-olen opiskelija, jäljellä 1-2 vuotta gradusta riippuen
-tämä vuosi on ollut masennusta, hädin tuskin saanut opinnot etenemään
-lääkärillä kävin, antoi toisella käynnillä masennuslääkereseptin kouraan vaikka sanoin etten halua syödä niitä, jätin varaamatta enää seuraavaa aikaa ja nakkasin reseptin pois
-psykologille pisti myös lähetteen, nyt pari kertaa käynyt mutta koska tilanne ollut jo parempi olen yrittänyt puhua mahd. iloisesti ja sanoin viimeksi että ei varmaan tarvitse enää tulla kohtapuoliin, niihin alunperin painaviin juttuihin ei olla menty kun se ei kysy ja itse en osaa alkaa kertomaan
-tänään sain tietää, etten päässyt kesäksi työharjoitteluun. töitäkään ei vain ole. Miten saan ruokaa ja laskut maksettua kesällä???? Miehellä on äärimmäisen huono kituutuspalkka..
-opiskelumotivaatio on ihan täysi nolla. ei jaksa kiinnostaa enää koko ala. ei kiinnosta myöskään mikään muukaan ala.
-yksi masennukseen paljon vaikuttanut tekijä oli vauvakuume joka on jatkunut jo 2 vuotta ja tieto siitä että tässä elämässä menee vielä sen 5-6 vuotta ennen kuin esikoista voisi alkaa edes harkita. ja halusin olla nuori äiti. tuntuu että katkeroidun.

En pysty näkemään elämää enää eteenpäin. Parin kuukauden päässä, vuoden päässä, kahden vuoden päässä.. pelkkää mustaa. Ja pelottaa ihan pirusti että miten tässä käy. Kun tulevaisuus on pelkkää mustaa, ehkä olisi sitten sama jättää edes yrittämättä?

Joe et suostu ottamaan tarjottua apua vastaan, niin mitä haluaisit, että tapahtuu? Eli mene takaisin sinne psykologille ja juttele rohkeasti. Hankalaa, mutta palkitsee varmasti sitten myöhemmin. Kunhan et nyt jää yksin. Voit jutella samalla mahdollisuudesta sairauslomaan, jolloin saat rahaa Kelasta.