Auttakaa, epätoivo iskee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cinttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Cinttu

Vieras
Meidän neiti reippa 9kk, ja kun yritän syöttää 8kk ruokii, niin yökkii koko ajan ja kaikki ne isommat palat pudottaa suustaan, ne 5-6kk soseet uppoaa tosi hyvin, mutta vähänkin karkeempaa niin ei syömisestä tule mitään.
Kun alkaa kauheesti yökkii vedet silmissä, en uskalla antaa ettei tukehdu.

Miten saan oppimaan niiden syönnin?

Onko muilla ollut samanlaista?

Anna "sormiruokaa", niin tottuu myös karkeampaan. Ja maissinaksut ovat myös käteviä... Usein tuo karkeampien syönti on helpompi opetella siten, että saa itse napsia sormin niitä ruokia suuhunsa.

Anna myöhemmin vasta, kerkee oppimaan kyllä. Anna pehmosta leipää, maissinaksua yms. millä voi harjotella liikkeitä suussa. Meillä 11 kk syö vielä hienoa ruokaa, yleensä teen itse ja jos jättää kokkareita niin ne tulee suupielestä ulos ja noi kaupan ruoat on todella isolla rakeella. Hipp ruoat löytyy 6 kk myös isoja purkkeja niin ei tarvi ostaa kahta pientä.

Meillä tyttö oli varmaan 1v4kk ennenkun alkoi meneen karkeampaa ruokaa. Kakoi ja sylki kaikki palat pois. Sitten vaan alkoi sujumaan kun välillä jätti vähän isompia paloja, eikä hienoksi mössännyt.

Onko maissinaksut miten tahmoja? Uskaltaako antaa käteen itelleen kokonaisen?
Mä oon oikeesti niin kauhean arka, kun esikoinen on meinannut tukehtua ruisleivän kantaa jäkersi pienenä ja 5v. iässä makkaran palaan, oli aivan hengittämätön ja sininen jo...jäänyt kauheet traumat....kai vaan yritettävä.

Kiitos teille vastauksista.....ootte ihania kun ette hauku heti lyttyyn...naapuri kauhisteli suureen ääneen pihalla että eikö teillä vieläkään osata syödä karkeempaa, pitäs jo osata :(
tuli olo että huono äiti oon, kun en osaa silleen syöttää että lapsi oppis syömään ikäistensä ruokia...vaikka itse olin ajatellut että kai ajallaan. KIITOS TEILLE!!!! HALEJA!!!!

Maissinaksut sulavat suuhun :) Maistappa vaikka eka ite ja sulata sellainen omaan suuhun! Ja osta niitä naturellejä, meillä ei tykätty yhtään niistä vaniljaisista.. Ja mun mielestä ei tarvia mitään sokerisia anta pienille. Niissä naturelleissa ei ole mitään lisättyä, tulee itsellekkin ihan himo taas niihin :D

Meillä ei tyttö 1v3kk syö vielä kuin 8kk ruokia muussattuna ja jos on vaikka kipee niin silloin uppoaa vain tuo 5-6kk ruoka. Syö kyllä itse sormin kaikenlaista palaa, mutta jostain syystä ruokana ei mene.

Yhteistyössä