Auttakaa ensikertalaista ravintola-asiakasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi kiitos kaikille avusta! Ja tosiaan raha ei ole ollut syynä ravintolassa käymättömyyteen vaan liian pienet paikkakunnat eli mahdollisuuksien puute.

Nyt pitääkin alkaa miettiä uskaltautuuko mediumiin vai turvautuuko medium plussaan. Entä jos ei sitten pystykkään syömään?

Paljonko maksaa yleensä ruokaan sopiva lasillinen viiniä? Ja onko ihan junttia syödä ruoka maidon kanssa (kuten luulen mieheni haluavan) tai veden?
tiedän, että tähän tulee joku huutamaan että on junttia syödä ruoka maidon kanssa. mutta ei se niin ole, jos haluat maitoa, niin ota maitoa.

Minusta maito ruokajuomana on outo, mutta saahan sitä juoda mitä haluaa eikä sitä kukaan paheksu. Vesi on ihan tavallinen valinta missä vaan. Jos sanoo että haluaisi lasin viiniä, tarjoilija suosittelee yleensä paria vaihtoehtoa, joita saa laseittain. Ravintolalla on luultavasti webbisivut, mistä voi katsella ruoka- ja viinivaihtoehtoja.

Vaikka meniskin, niin eihän sekään ole kuin alle 5 % kuukausinettotuloista. Jos kävisi pari kertaa vuodessa, alle prosentti tuloista. Luulisi, että siihen nyt on kaikilla varaa. Esimerkiksi yhteen baarireissuun ainakin minulla menee takseineen vähintään saman verran kuin ravintolaillalliseen, mutta en ole koskaan kuullut että joku sanoisi, ettei ole koskaan käynyt baarissa, koska se on niin kallista.
Min en ole koskaan käynyt baarissa, enkä myöskään ravintolassa. Ikäni on jo ylittänyt 50v. Ja ihan normaali täyspäinen ihminen olen. :)

Jos maitoa ei ole listalla niin sillon sitä ei tilata.

Höpö höpö. Juotavia on vaikka mitä ravintoloissa mitä ei listoilla ole. Muistan kerran Fransmannissa, kun tarjoilija kysyi pojaltani 10v, että mitä juotavaa otat. Poika kysyi siihen että mitä teillä on, niin tarjoilija vastasi, että meillä on kaikkea pyydä vain :D Poika pyysi Cokiksen kuten yleensäkin.

Maito on kyllä vähän kökkö juotava ravintolaruoalle. Sehän vie maun ruoasta. Sinne ravintolaan kannattaa mennä kokeileen uutta, ei sitä maitoa ja ranskalaisia mitä on kotonakin.

Yhteistyössä