Auttakaa avutonta? Miten valmistatte kanan uunissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Mulla se jää aina sisältä punaiseksi vaikka pitäisin miten kauan :/ EN tiedä mikä mättää, oon kokeillut pelkiltään, riisin kanssa, kasvisten kanssa, padassa, kannen kanssa, ilman kantta, foliossa... Ja aina sama juttu.

Yleensä laitan filepihvejä, joskus pyöräytän niitä ensin pannun kautta, mutta perkule, aina ovat punervia sisältä!

Eli jos sais parhaat uunikananiksit kehiin, oisin todella kiitollinen!

No mä täytän sen kanasen rosmariinin oksilla, laakerin lehdillä, persiljalla ja tungen sekaan vielä yhden kokonaisen, hammastikulla pistellyn sitruunan. Uuni 250 asteeseen, kana sisään, lasken lämmön 200 asteeseen ja siellä se sitten tirisee puolitoista tuntia. Hyvä tulee. Ai niin, ihan ensin hieron sen kanan suolalla ja mustapippurilla kauttaaltaan. Meidän kanat on yleensä olleet sellaisia pieniä, kilon painoisia.

Meillä on kana aina keitetty kypsäksi ennen uuniin laittoa. Normaali oikea kaina vaatii noin 2-3 tunnin koittoajan ettei jää sitkeäksi.

Broileri kypsyy uunissakin ilman keittämistä ja on mureaa.

Mä pidän kana AINA uunissa VÄHITÄÄN tunnin, jos on pakaastettua kanaa , vielä kauemmin. LAitan 150a ensin, nin eivät kuivu, lopusksi jonkun aikaa 175 astettta ja vartti eennt atjolle klaittao sammutan uuni, siinä pysyy lämpö kuitenkin vielä senkin jälkeen

Öööh ihan normaalisti laitan n. 200 asteeseen ehkä puoleksi tunniksi jos sitäkään (siis ne FILEET) ja ihan kypsiä ovat joka kerta olleet. Kokonainen broileri saa sitten olla sen tunnin pari riippuen koosta.

Mä pidän kana AINA uunissa VÄHITÄÄN tunnin, jos on pakaastettua kanaa , vielä kauemmin. LAitan 150a ensin, nin eivät kuivu, lopusksi jonkun aikaa 175 astettta ja vartti eennt atjolle klaittao sammutan uuni, siinä pysyy lämpö kuitenkin vielä senkin jälkeen

Kana vaatii pitemmän kypsymisajan kuin broileri. Ja on luontojaankin kuivempaa , mutta kanassa on enemmän makua!

Yhteistyössä