Auttakaa asuntoasiassa!

  • Viestiketjun aloittaja "wieras"
  • Ensimmäinen viesti
"wieras"
Meillä on tällä hetkellä 60-luvun kerrostalokolmio erittäin hyvällä sijainnilla pk-seudulla. Tämä käy kuitenkin ahtaaksi 5-henkiselle perheellemme. Vielä pärjäämme, kun nuorin on vauva.

Kohta pitäisi tehdä valinta: joko muuttaa kauemmas uuteen (rivi- tai omakoti) taloon tai sitten jatkaa isommassa mutta vanhassa kerrostaloasunnossa nykyisellä sijainnilla. Tältä sijainnilta meillä ei ole varaa ostaa uutta kämppää. Muutto kauemmas merkitsisi isompien lasten kannalta koulun vaihtoa ja vanhojen hyvien ystävien jäämistä.

Itse olen alkanut enemmän tai vähemmän inhota kerrostaloasumista, vaikka nykyinen yhtiömme ei pahimmasta päästä olekaan. En siedä naapurista tulevaa tupakansavua, ajoittaista meteliä naapurasunnoista jne. En myöskään pidä enää vanhassa asunnossa asumisesta, kaipaan uuteen ja raikkaaseen!

Ollako siis itsekäs ja muuttaisimmeko uuteen asuntoon kauemmaksi, vai sitkuttelisimmeko vanhassa, mutta isommassa, jolloin lapset saisivat jäädä tutulle alueelle?

Mitä tekisitte tilanteessani?
 
"Kukka"
Muutto voi olla mahdollisuus. Me muutimme parin vuoden kummallisen haikailun ja kaipuun jälkeen kauas - satojen kilometrien päähän. Elämä meni uusiksi, mutta on paljon parempaa kuin aiemmin! Lapset sopeutuivat nopeasti ja löysivät kavereita.

Kun muuttaa alueelle, jossa on paljon lapsia, kaveriasia yleensä hoituu ihan luonnostaan.
 
Ikävää, jos lasten pitää vaihtaa koulua ja kavereita. Sopeutuminen uuteen ympäristöön on aina kriisi. Kun lapset ovat koulussa, pitäisi asuinalueen olla jo pysyvä. Minä jatkaisin asumista vanhalla alueella. Sitten kun nämä isommat lapset ovat riittävän isoja kulkeakseen itekseen kavereiden luona, voisitte muuttaa kauemmaksi.
 
Dvierass
Muutto olisi hyvä ajoittaa kesään, jotta koulua ei tarvitse vaihtaa kesken vuoden. Uusi paikka voi olla lapsistakin kiva. Katselkaa löytyykö mieleistä nykysieltä alueelta tai jostain muualta.
 

Yhteistyössä