T
Tavisnimi
Vieras
Olen itse ruotsinkielinen mutta sukunimeni on suomen yleisimpiä ja suomenkielisimpiä nimiä. Olin naimisissa tanskalaisen miehen kanssa ja saimme lapsen jolle annoimme ei niin suomalaisen nimen jossa on kaiken lisäksi C-kirjain.
Mies päätti muutaman vuoden päästä lähteä omille teille. Emme enää ole tekemisissä. Otin eron raskaasti ja otin itselleni ja lapselle oman tyttönimeni takaisin.
Nyt lapsella on nimenä palstan mukaan nimihirviö.
Nyt olen menossa naimisiin uuden miehen kanssa ja olen raskaana. Tällä miehellä on lapsen etunimeen sopiva sukunimi ja mies toivoisi että koko perhe ottaisi hänen sukunimen käyttöön.
Mietin onko jotenkin moraalisesti väärin ottaa lapselleni isäpuolen nimi?
Kun hänen nimi on jo kerran vaihdettu. Ja jääkö entiset nimet ikuisesti roikkumaan tiedoissa? Vai pitäisinkö minä ja lapseni omat nimemme ja mies omansa?
Mies päätti muutaman vuoden päästä lähteä omille teille. Emme enää ole tekemisissä. Otin eron raskaasti ja otin itselleni ja lapselle oman tyttönimeni takaisin.
Nyt lapsella on nimenä palstan mukaan nimihirviö.
Nyt olen menossa naimisiin uuden miehen kanssa ja olen raskaana. Tällä miehellä on lapsen etunimeen sopiva sukunimi ja mies toivoisi että koko perhe ottaisi hänen sukunimen käyttöön.
Mietin onko jotenkin moraalisesti väärin ottaa lapselleni isäpuolen nimi?
Kun hänen nimi on jo kerran vaihdettu. Ja jääkö entiset nimet ikuisesti roikkumaan tiedoissa? Vai pitäisinkö minä ja lapseni omat nimemme ja mies omansa?