Auttakaa äkkiä!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Pelottaa
  • Ensimmäinen viesti
Pelottaa
Eli olen ns. perus terve 28 v. nainen.

Olen harrastanut urheilua eri muodoissa viime tammikuusta asti( painon pudotus on ollut tärkein tavoite, sitä onkin pudonnut 17 kg)

Nyt olen lenkkeillyt, eli hölkännyt pari kuukautta n. 6 km lenkkiä.
Välillä olen vähän huilinut ja sitten taas jatkanut hölkkää.

Tänään sitten yhtäkkiä kesken matkan alkoi käydä rintaan, siis tuohon vasemman rinnan yläpuolelle, juuri siihen kohdalle
missä sydän kai on?
Sellainen ei mikään pistos vaan sellainen paineen tunne enemmin. Menin ihan paniikkiin että nyt saan sydänkohtauksen tmv.
Sitä tuntemusta tuntuu edelleen ja olen ihan paniikissa, onkohan tämä jotain sydän peräistä? Tätä ei ole ennen juostessa ja urheillessa tuntunut,
vaikka olen kovemmallakin teholla lenkkeillyt.
Onko syytä olla huolissaan? Nyt kun sitten pelko sai vallan niin olen tuntevinani vasemmassa kädessä myös jotain outoa tunnetta.
Melkein itkua väännän täällä pelosta. Ja tk.hon en kyllä ihan pikku kummassa mene.

Niin, ja sairastan ahdistuneisuus häiriötä, en tiedä onko sillä osuutta asiaan..
 
tota
Kannattaa tietysti käydä tarkistuttamassa asiantuntijalla ettei nyt ole oire mistään vakavammasta, mutta muistan joskus jonkun kertoneen tuon tyyppisestä ongelmasta ja kyse olis jostain "jännityyneestä lihaskohdasta rinnassa" ja tuon tyyppinen jännityneisyys näkyi esim. selkähieronnassa.
 
toinen paniikki
Voi olla ihan lihasperäistä eli mulla ainakin "pistoksia", paineen tuntua ja vaikka mitä tuntemuksia välillä urheillessa. En ole tutkituttanut, vaikka olenkin myös "neuroottinen" tapaus. Toki jos oikeasti henki ei kulje ja pitkään jatkuun, niin sitten lääkäriin. Mutta muuten kyllä kuulostaa lihasperäiseltä (jopa hartioiden, lapaluiden jumitukset juilii etupuolelle monilla). Mutta toki kannattaa käydä lääkärissä, jos huolehdit asiasta
 
ap
Nostaa vielä.
Tosiaan muuten ehkä kävisin kyllä mielelläni tk.ssa, mutta se sikainfluenssa.
Jos tämä on jotain ihan vaaratonta niin en todella sitten menisi sinne tk-hon.

Olen kyllä neulonut viime viikkoina tosi paljon, mutta kun se kipu tuli juostessa/hölkätessä
ja nyt tietysti koko ajan tarkkailen tuntemuksia ja sehän tietysti vain lisää niitä..
 
sydän on keskellä rintalastaa, tuossa rintojen välissä... suuri osa siitä kuitenkin on vasemmalla puolella joten siksi kai sanotaan että sydän sijaitsee vasemmalla.. pistävä/viiltävä kipu ei ole välttämättä niin vakava asia kuin puristava kipu (tuntuu kuin joku istuisi rintalastan päällä) :) Mutta sinuna kuitenkin soittaisin päivystykseen, ne sieltä tietää pitääkö mennä näytille

:hug:
 
ap
Niin, mutta kun yksi ahdistuneisuuden oirehan on tuo tunne, kuin joku istuisi rintalastan päällä.

Se ei ollut pistävä, eikä viiltävä, ehkä enempi sellainen tylppä kipu.

Ja nyt tietysti vasempaan käteen käy, rinnassa on outoja tuntemuksia ym.
Mutta luulen, että nämä on nyt sitten sitä "pelon voimaa" eli aloin pelätä ja
tuntemuksia tulee koko ajan.

Ja kipu silloin juostessa ja kun olin jo lopettanut juoksun tuntui juuri tuossa
vasemman rinnan ja olkapään välissä.
 

Yhteistyössä