Auttakaa! 12-vuotiaan painosta

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
MOI! oon 12 vuotias tyttö ja painan noin 56 kg .. harrastan jalkapalloa säännöllisesti mutta syön todella paljon joka huolestuttaa minua silla reiteni ovat isott :( olenko ylipainoinen vai johtuuko se vaan tästä iästä. Äiti on sanonu ett oon läski/ ylipainoinen ja käskee aina lenkille. Oon huomannu että olen itsekkin alkanut katselemaan itteeni läskinä,rumana,mull on myös iso perse mutta ruoka silti maistuuu. En usko että mulle tulee mitään anoreksiaa mutta huono omatunto. Mua ei olla kiusattu hirveesti koulus mutt jotkut saattaa sanoo joskus jotai mun ulkonäöstä. Vanhempani ovat myös pyöreitä mutt muut sisarukseni ovat laihoja. Mustt tuntuu ett en jaksa elää tälläsenä ja tuntuu koko ajan että lihoon entistä enemmän. Mua pelottaa aikas paljo ja toivoisin KOKO SYDÄMMESTÄNI ETTÄ JOKU ASIASTA TIETOINEN VOISI AUTTAAA MINUA JA VASTA MILTA TILANTEENI VAIKUTTAA! !! olkaa kilttei ja vastatkaa, pliisss sill tarviin apua :( !
On sama ongelma ku sulla
 
vierailija
Lapset lapset, ootte vielä kasvavassa iässä eikä teiän pitäis huolehtia painostanne, sillä pituus-paino suhde muuttuu vielä ja kehon muodot muuttuvat :)
Jos kuitenkin haluatte tarkistuttaa onko pituus-paino suhde hyvä, sen voi tarkistuttaa painoindeksistä, joka löytyy ilmaiseksi netistä, mutta älkää olko tosissanne tai huolissaan. Muututte vielä ja olkaa itsestänne ylpeitä tuollaisina kuin nyt! <3
 
vierailija
Oon 13v tyttö 153/37 ja viä kuukausi sitten painoin 33. Niin osaako joku sanoo mistä noin noopee painon nousu johtuu.( ja siis yritän tottakai päästä takas 33, kun nyt oon hirvee läski)
 
vierailija
Olenko lihava? Olen siis 12 v ja murrosikä on alkanut mutta kuukautiset eivät. Olen 158 cm ja painan noin 45-49 kg. Reiteni ovat aika paksut ja kun laitan jalat yhteen niin j a jalkosen yläpäähän jää sormen paksuinen aukko. Kukaan ei ole sanonut minua lihavaksi. En ole yhtään varma olenko.
 

Yhteistyössä