Auttaako tuo antibiootti myös kuumeeseen, yskään, räkäsyyteen..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hampsteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hampsteri

Jäsen
06.07.2008
761
0
16
Poika sai eilen illalla antibiootit korvatulehdukseen. Koko viikon on ollut räkänen, kuumeinen ja yskii nukkuessa kovasti. Tajuan, että toi antibiootti (Clavurion) auttaa (toivottavasti) tohon korvatulehdukseen mutta auttaako se myös noihin muihin vaivoihin? Ei kai se kuumetta laske? Voihan sen lisäks antaa kuumetta alentavaa lääkettä? En tajunnut eilen lääkärissä kysyä.
Meillä sairastetaan niin vähän, että mä en oikeesti tiiä näistä mitään :ashamed:
Niin ja lääkärille kyllä sanottiin, että yli 38 kuumetta on ollut maanantaista alkaen mutta ei ottanut siihen mitään kantaa, touhus vaan ton antibioottireseptin kanssa. Nyt on kuitenkin jo viides kuumepäivä menossa :o Itse oon jo kahden kuumepäivän jälkeen ihan sippi, niin hurjalta vaan tuntuu tuo vajaa 3v:n kuumeilu :(
Eli kauanko ton ab:n vaikutusta kantsii odottaa ennenko menee uudestaan lääkäriin? Lähinnä siis toi kuume huolettaa.

antibiotti auttaa BAKTEERIN aiheuttamaan tulehdukseen, mutta ei viruspöpöihin (jotka siis voivat antibiootista riippumatta pitää yllä tulehdustilaa). minun käsitykseni mukaan on nimenomaan SUOTAVAA antaa kuumetta alentavaa lääkettä myös antibioottien ohella. ja ehdottomasti muutenkin kun kestänyt noin kauan!!

kuume sinänsä ei ole oire vaan keho yrittää lämmön nousulla saada tapettua vieraat eliöt. eli antibiootti auttaa korvatulehdukseen joten lämpö pitäisi laskea. no räkäisyys on varmaan flunssan aiheuttamaa mikä on virus ja siihen ei antibiotin auta.

Hitsit kun olisit hoksanut pyytää Pronaxen-reseptin vaikka... Voihan sitä kuumetta lääkitä. Yleensä kuume liittyy tulehdukseen. Kun tulehdus lähtee lievenemään, laskee myös kuume. Korvatulehdus on usein jälkitauti, eli kun se iskee, on flunssa jo loppupuolella. Ei kyllä meillä, kun on korvakierteinen lapsi, mutta noin yleissääntönä. Parissa päivässä viimeistään pitäisi antibiootin vaikuttaa.

Yhteistyössä