auttaako sossu saamaan asunnon jos ei ole luottotietoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja murtunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Sossuun ei kannata luottaa mutta periaatteessa sossusta saat takuuvuokran jos olet vähävarainen sekä huonekaluihin rahaa. Itse sinun asunto pitää etsiä.

niin,eli siis voin hakea esim kunnan vuokrakämppää? huonekalut olis jo ja kaikki muu, ainoa huoli on se että miten saan asunnon kun luottotiedoissa merkintä.. muuten pärjään omillani..

mun kaverille sanottiin sossusta että mies on velvollinen auttaan tälläisessä asiassa. siis erossa..
mutta kyllä sossun pitäs auttaa ainakin takuuvuokran lainaamisella.
ota yhteys ja vaadi oikeuksias. netistä selviää mitä ne auttaa ja mitä ei. koskaan ei saa jos ei pyydä.

Kaveri erosi miehestään niin sai takuuvuokrat sossusta.
Piti vaan viedä sinne jäljennös avioerohakemuksesta että on sitä tosiaan hakenut.
Mutta asunto piti tosiaan etsiä itse.

Tuo että saako asuntoa jos luottotiedot menneet,riippuu varmaan millaisien velkojen takia menneet.
Jos on vuokravelkoja niin ainakaan Helsingin kaupunki ei myönnä asuntoa ennen kuin toimittaa tositteet että vuokravelat on hoidettu.

Alkuperäinen kirjoittaja tähtiyö:
Kaveri erosi miehestään niin sai takuuvuokrat sossusta.
Piti vaan viedä sinne jäljennös avioerohakemuksesta että on sitä tosiaan hakenut.
Mutta asunto piti tosiaan etsiä itse.

Tuo että saako asuntoa jos luottotiedot menneet,riippuu varmaan millaisien velkojen takia menneet.
Jos on vuokravelkoja niin ainakaan Helsingin kaupunki ei myönnä asuntoa ennen kuin toimittaa tositteet että vuokravelat on hoidettu.

velat on tyhmiä pikavippejä yms.. ei vuokravelkoja..

laittakaa ihmeessä linkkejä,jos on enempi tietoa tosta miten sossu maksaa takuuvuokria!

Ja sen sanon,että sossu ei ainakaan minulle suostu antamaan,koska haen liian isoa kämppää...eivät tajua,että siihen on muuttamassa 2 ihmistä,vaan ei samana kuukautena,vaan peräkkäisinä...eli haen ite kämppää 1.5,ja kihlattu muuttaa 1.6,siksi eivät anna,kun johonkin yksiönmurjuun rahaa...eikä kihlattu voi muuttaa,kun ei pääse poriin allekirjottamaan vuokrasopimusta,ja posti ei kerkeä siihen enää...

niin,ja kannattaa varata aika sossuun sinne työntekijälle,ja selvittääa asia,ja hakea vaikkapa sitä aikaa odotellessa sopivaa kämppää/sopivia vaihtoehtoja valmiiksi...vuokralukaali ainakin vuokraa luottotietonsa menettäneille,eikä tarvi kun 2 takaajaa...jollei siis saa takuuvuokraa aikaseks...

Sossulla on aina velvollisuus hankkia lapsiperheelle asunto:

http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:q16huxSAPC8J:www.okv.fi/43/143_1.07.pdf+%22Puutteelliset+asumisolot+tai+asunnon+puuttuminen+eiv%C3%A4t+ole+huostaanoton+peruste%22&hl=fi&gl=fi&pid=bl&srcid=ADGEEShlrvTrc-08gtb-AfpIZx88XV-oeCAF1PBJr-8mygtPMzzC1bHkiSBAlPPZIKYBIxkQeAM4fQ_YYAAgTL4P7ngjrkbnhwsaw4uYJNnKKlZfDAME0Yz7PF5CRfYiF4t06O88W14Y&sig=AHIEtbQ-T426-Pp77cBNcCHN8k0Qoi89Eg

Sossuun ei kannata luottaa mutta periaatteessa sossusta saat takuuvuokran jos olet vähävarainen sekä huonekaluihin rahaa. Itse sinun asunto pitää etsiä.

Ei kuulemma saa tai sekin riippuu pärstäkertoimesta. Jotkut saa kaiken mitä pyytää ja vähän enemmänkin.

Kyllä ainakin Oulun sossusta saa takuuvuokraan rahat, jos ei muuta mahdollisuutta sitä maksaa. Itse olen entisen avopuolison kanssa hakenut sieltä rahaa kyseiseen tarkoitukseen ja antoivat ilman kyselyjä.

Itse sain ns. muuttoavustusta yhteensä 250 euroa, tähän sisältyi myös huonekaluraha. Paljonhan sillä ei tietenkään saanut, mutta auttoi vähän. Aika iso osa huonekaluista tulikin mulla sitten ihan omasta takaa, joten ihan tyhjään kämppään ei tarvinnut muuttaa. Mulla oli tällöin luottotiedot kunnossa, mutta auttavat kyllä varmasti etenkin luottotiedottomia.

Tuo "etenkin" on kuitenkin sana, johon kantsii valitettavasti suhtautua varauksella. Liikaa ei kannata luottaa, niin kuin joku tuossa edellä sanoikin. Sossu auttaa yleensä takuuvuokran ja ensimmäisen vuokran maksamisessa, jos toimeentulotuen piiriin muutenkin kuulut. Luonnollisesti kannattaa toimittaa sossuun uudet kuitit, jos vastaisuudessa joudut vastaavaan asiaan pyytämään apua.

Ota rohkeasti yhteyttä sossuun ja pyydä saada AIKA päivystävälle sosiaalityön tekijälle. Vetoa asian kiireellisyyteen. Silmästä silmään- kohtaaminen on parempi, kuin puhelinkeskustelu.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Itse sain ns. muuttoavustusta yhteensä 250 euroa, tähän sisältyi myös huonekaluraha. Paljonhan sillä ei tietenkään saanut, mutta auttoi vähän. Aika iso osa huonekaluista tulikin mulla sitten ihan omasta takaa, joten ihan tyhjään kämppään ei tarvinnut muuttaa. Mulla oli tällöin luottotiedot kunnossa, mutta auttavat kyllä varmasti etenkin luottotiedottomia.

Tuo "etenkin" on kuitenkin sana, johon kantsii valitettavasti suhtautua varauksella. Liikaa ei kannata luottaa, niin kuin joku tuossa edellä sanoikin. Sossu auttaa yleensä takuuvuokran ja ensimmäisen vuokran maksamisessa, jos toimeentulotuen piiriin muutenkin kuulut. Luonnollisesti kannattaa toimittaa sossuun uudet kuitit, jos vastaisuudessa joudut vastaavaan asiaan pyytämään apua.

Ota rohkeasti yhteyttä sossuun ja pyydä saada AIKA päivystävälle sosiaalityön tekijälle. Vetoa asian kiireellisyyteen. Silmästä silmään- kohtaaminen on parempi, kuin puhelinkeskustelu.

Vielä sen lisään, että itse sinun pitää se asunto etsiä. Jos asunnon löytäminen tuntuu vaikealta, kannattaa tietysti kysellä sossulta, heruisiko heiltä jotain apua ko. asiaan. Rohkeasti kyselemään vain. :)

Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:
mun kaverille sanottiin sossusta että mies on velvollinen auttaan tälläisessä asiassa. siis erossa..
mutta kyllä sossun pitäs auttaa ainakin takuuvuokran lainaamisella.
ota yhteys ja vaadi oikeuksias. netistä selviää mitä ne auttaa ja mitä ei. koskaan ei saa jos ei pyydä.

Ei kai se mikään itsestäänselvyys ole, että mies olisi velvollinen auttamaan.
Jokaisen aikuisen tulee selvitä omillaan. Jos on lapsia, niin sitten saa elarit.
Jos taas on lapsia ja äiti ei pysty hankkimaan asuntoa, niin lapset tietysti tulee määrät isän huollettavaksi, jos isällä on asunto.

Yhteistyössä