Auttaako osterivinokaskapselit oikeasti ontelosyyliin (molluskoihin)?

No mun lähipiirissä ei ole kellään auttanuut, eivät toimineet meilläkään. Kokeilla piti kumminkin...

Onko teillä pitkään olleet? Meillä hävisivät vajaassa vuodessa. Hävisivät kun aloin rasvata lapsen ihon joka ilta mahdollisimman rasvaisella perusvoiteella.

Otteko käynyt lääkäris niitä puhkomassa? Miten laajalle alueelle levisivät? Ootteko saaneet mitään hoito ohjeita tms.

Pojalla atoppinen ihottuma ja täl hetkellä molluskoita on vaan jalkojen taipeissa, kauhulla oottelen niitten leviämistä es. kasvoihin....

Otteko käynyt lääkäris niitä puhkomassa? Miten laajalle alueelle levisivät? Ootteko saaneet mitään hoito ohjeita tms.

Pojalla atoppinen ihottuma ja täl hetkellä molluskoita on vaan jalkojen taipeissa, kauhulla oottelen niitten leviämistä es. kasvoihin....

Oman ammattitini turvin olen pätevä puhkomaan noita mutta mitään varsinaista toimivaa hoitoahan ontelosyyliin ei ole olemassa. Toisilla toimii puhkominen, toisilla noi osterivinokaskapselit ja joillain tietyt rasvat. Tässä vaiheessa kokeiltu kaikkea muuta paitsi noita kapseleita.

Kyljissä ja lantion alueella siis noita molluskoita.

Miten olette antaneet noita kapseleita? Meillä poika 2,5v ei syö jogurttia eikä juo mehuja, joten en tiedä, mihin saisin ujutettua noita kapseleita (siis sisällön)...

Ei auta. Yleensä perheet hankkii osterivinokaskapseleita, kun molluskoista on kärsitty jo pitempään. Ne häviäis ilman niitä kapseleitakin samassa ajassa yhtä nopeasti, kun tulivatkin.

Tämä on semmoinen huuhaa -uskomus, joka saa pontta joka kerta, kun elimistä kehittää molluskoille vastustuskyvyn ja ne häviää samaan aikaan, kun satutaan käyttämään kapseleita.

Onko ne levinneet ajan myötä ihan koko kroppaan? Osaatko heittää jotain rasvoja mitkä vois toimia tai vois kokeilla.

Anoppi höpötteli et oli tyttäreltänsä puhkonut molluskoita poltetulla nuppineulalla ja laittanut niihin laappista, oli kuulemma toiminut (tapahtunut joskus 80-luvulla). En oo kuitenkaan viel kokeillu :eek:.... ja tuskin tulen kokeilemaankaa....

Viimeksi muokattu:
Joskus luin netistä jotain, että lapsella kertyis tuo osterivinokas maksaan tai siis rasittus siitä tms. Eli onko turvallinen?
Enää ei suositella puhkomista/nyppimistä. Just kyselin lääkäriltä asiasta ja sanoi, että vain aika tekee tehtävänsä.

Joskus luin netistä jotain, että lapsella kertyis tuo osterivinokas maksaan tai siis rasittus siitä tms. Eli onko turvallinen?
Enää ei suositella puhkomista/nyppimistä. Just kyselin lääkäriltä asiasta ja sanoi, että vain aika tekee tehtävänsä.

Monilla luontaistuotteilla on kyllä se riskinsä että kertyy maksaan mutta kuuriluonteisesti ei noistakaan mitään haittaa pitäisi olla. Luulen että muuten ei olisikaan mitään ongelmia noiden molluskoiden kanssa mutta molluskat + atooppinen ihottuma = yhtä hel*ettiä. :(

Mä en uskaltaisi antaa MITÄÄN luontaistuotetta lapsille. Niissä voi olla ihan mitä tahansa (kuten raskasmetalleja), ne sienet voi olla jostain tsernobylistä tms.

Ja ei ole todistettu että niistä olisi mitään iloa. Meillä ollaan siis päästy arvatenkin aika vähällä, tytöllä oli polvitaipeissa ja reisissä muutaman kuukauden ajan, sitten ne hävisi itsestään.

On ne kyllä tosiaan yks riesa! Ja mitä kuivempi/ihottumaisempi iho niin siihenhän ne juurtuu :(

Osterivinokasta en ole kokeillut enkä kokeile, ja olen kuullut vain ettei ole auttanut. Meillä auttaa kun rasvaa kunnolla, niin ei tule niin paljon, ja nyt kesällä ei ole tullut niin paljon kuin talvella -liekö infektiokin ohi menossa. Isoimpiin (ja ne oli puolikkaan herneen kokoisia) laitoin useamman kerran päivässä sinkkipastaa (sitä apteekista saatavaa paksua) ja laastarin päälle ettei vaatteita tahri, ja ihan kuin se olis auttanut!

Meillä syödään osterivinokastapletteja ja ne on hyviä mansikanmakuisia, ei ole ollut mitään ongelmaa syödä. Meiltä lähti suurin osa ja kutinaan auttaa tosi hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;22110621:
Meillä ei ole olut apua tuosta sinkkipastasta tai muistakaan kuivattavista rasvoista mitä ollaan kokeiltu. *huoh* Atoppinen iho vain menee huonommaksi. On tää kyllä hankalaa, kertakaikkiaan.

tuosta atooppisuudesta, saako lapsesi riittävästi rasvaa sisäisesti? Ja ootko kokeillut iholle ihan pelkkää öljyä, siis jotain esim. manteliöljyä? Niin ettet käytä mitään muita tuotteita samaan aikaan?

Ollaan kuukauden ajan annettu n.desilitra ruokaöljyä päivässa sellaisenaan, vaikeuksia on saada juotettua puol desin kerralla. Ei tunnu auttavan...oksentelee vaan ja kunto menny huonommaksi, paino lisääntyy ja voimat vähissä ja mollaat sen kun vaan kukkii

Ei auttanut minulla ainakaan. Jos nyt molluskat on samoja kuin ne syylät mitä jalkapohjiin tulee. Mulla oli monta vuotta jaloissa syyliä, taisi olla 11-12 vuotta syylät, kokeiltiin kaikki verruxinit, jeesusteipit, kotijäädytyssetit, osterivinokkaita söin 200 kapselia. Ei mitään apua, vasta sitten auttoi kun ihan ihotautilääkäri jäädytti jollain typpihapolla tms.

Mutta osterivinokas muuten on terveellistä, alentaa kolesterolia, parantaa rasva-aineenvaihduntaa tms, sisältää b-vitamiinia ja suojaa syöviltä.

Meilä ei myöskään auttaneet osterivinokaskapselit. Vain aika auttoi. Meillä oli molluskoita todella paljon, varmaan joku 200-300 näppylää puolessa vuodessa. Nyt ne on ajan kanssa lähtemässä, enää arvet paikoillaan. Kun alkoivat vko sitten lähtemään, niin ihan hetkessä sitten lähtivät. Saa nähdä, jääkö noista ikuiset arvet.

Yhteistyössä