Auttaako mies teitä jos olette kipeänä?

Hei
Jempula

Jotenki tuo sun mies kuulostaa aika itsekäältä, en ite kyllä tommosta kattois...

Saati tekis lapsia tommosen kanssa! :O
Onko teillä lapsia, jos niin miten se niitten kans toimii?
 
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Alkuperäinen kirjoittaja Jempula:
Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
paskat saa ulkoilutki joudun hoitaa ja kaupas käynnit ym ym ym...ku ethän sä voi nii kipee olla prkl,mut odottakaas ku mies hiukan flunssassa ni jo maataan sängyssä ja ai ai voi voi ku mä oon niiiiiiiiiiii kipee!!!!!!!!juu ja äitinsä o opettanu eikä suostu mitää muuta edes kuuntelee ku miesten pitää saada huilata jne!
Sama täällä... On melkeen 39 kuumetta ja tosi heikko olo. Mulla on vielä sydänvika ja pienemmässäkin kuumeessa jos liikkuu kauheasti niin tulee rytmihäiriöitä yms.
Itse joudun kuitenkin käyttämään koiran tunnin lenkillä (ja jokaisella lyhyemmälläkin lenkillä), pyöräilemään kauppaan ja terveyskeskukseen 4km päähän hakemaan sairaslomatodistuksen (vaikka sieltä kielsivät ehdottomasti sikainfluenssariskin vuoksi tulemasta itse paikalle). Eilen samassa kunnossa lisäski pesin 5 koneellista pyykkiä ja viikkasin kuivia pois, laitoin ruokaa ja sama homma edessä tänään. Kaiken kukkuraksi mies jätti minun hoidettavakseni huonekalujen raahauksen kellariin ja hänen unohtamansa lautojen siirtämisen pihalta roskikseen.

Ai niin, mut kyllähän hän käytti koiran aamupissalla ja tyhjensi eilen tiskikoneen!
SIIS OIKEESTI!!!!!! Jotain rajaa, nyt se mies kuriin! Eihän tuollalailla voi toimia! Tuossa ei enää ole edes kyse siitä, että väsyttäis ja ei jaksais lunssasena tehdä ruokaa, vaan ihan vakavasti terveytes vaakalaudalla tollasesta sairaana rehkimisestä. Ei missään nimessä sais mennä lenkille tms kuntoilla flunssasena, saati sitten sydänvikasena vielä. Flunssasena jos menee rehkimään voi saada mm. sydänpussin tulehduksen. Tähän flunssan ja lenkkeilyn yhdistämisen seurauksena kuoli erään ystäväni mies.... :(
Tiedetään... :| Kyllä meillä mies tekee jotain jos pyytää ja erikseen neuvoo, mutta kun en aina viittis olla kinumassa kun tietää mun tilanteen, niin toivoisin et itsekin ajattelis mua sen verran. Tietää vielä että ennen kuin jäin sairaslomalle ja olin pienessä kuumeessa töissä, niin sain jatkuvasti rytmihäiriöitä ja pyörtyminen oli lähellä kun eivät menneet ohi. Ei kuitenkaan yleensä reagoi asiaan mitenkään vaikka olisi itse paikalla kun häiriö vain jatkuu ja jatkuu.
Munkin miehellä jotenkin omituinen suhtautuminen sairasteluun, vaikka hänen äitinsä ei varmasti ole valittanut sairauksistaan hänelle, ei anoppi edes ole milloinkaan kipeä. Miehen isoäiti kylläkin sairasti ja todella paljon. No, mullakin on aika paljon ihan todettuja sairauksia ja ongelmia, eikä mitään päästä keksittyjä, mutta aina mies jotenkin vähättelee mitä tahansa kipua tai ongelmaa. En itse yleensä valita sairastaessani, mutta jos mainitsen asiasta niin mies ei yleensä vain kommentoi mitenkään. Pitäisi varmaan vaan olla hiljaa, mutta jotenkin tuntuu että koska mies ei edes huomaa että olen kipeä, niin on ihan normaalia ilmoittaa asia, vaikka sillä ei mitään sääliä kerjääkään tms.?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Voi elämä. Kotihommat ei ole mitenkään yksinomaan minun juttuni, vaan ihan yhteisvastuullisesti kotia pyöritetään silloinkin, kun ollaan molemmat terveenä. Meillä se tekee, kumpi ehtii, kumpikaan ei ole toisen pikku apulainen. Oksettava ajatuskin tuollainen.

Mutta jos ohitetaan tuo, niin kyllä. Jos olen vuoteen omana, mies tekee minunkin osuuteni kotitöistä. Samoin kuin minä teen hänen osuutensa silloin, kun hän sairastaa.
Peesi. Kyllä esim lastenhoito (kotihomma myös) on ihan kokonaan terveen vastuulla. En todellakaan silloin laita ruokaa, tms. Pyykki on kylläkin mun vastuulla, mutta niin kauan en ole ollut sairaana, että vaatteet olisivat loppu. Mutta kyllä mies pyykkiä pesi, kun olin tossa viikon reissussa...

Mutta asenteeni kotitöihin on ollut miehellä tiedossa aina. Ei ole tullut yllärinä.
 
Muistan
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Alkuperäinen kirjoittaja Jempula:
Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
paskat saa ulkoilutki joudun hoitaa ja kaupas käynnit ym ym ym...ku ethän sä voi nii kipee olla prkl,mut odottakaas ku mies hiukan flunssassa ni jo maataan sängyssä ja ai ai voi voi ku mä oon niiiiiiiiiiii kipee!!!!!!!!juu ja äitinsä o opettanu eikä suostu mitää muuta edes kuuntelee ku miesten pitää saada huilata jne!
Sama täällä... On melkeen 39 kuumetta ja tosi heikko olo. Mulla on vielä sydänvika ja pienemmässäkin kuumeessa jos liikkuu kauheasti niin tulee rytmihäiriöitä yms.
Itse joudun kuitenkin käyttämään koiran tunnin lenkillä (ja jokaisella lyhyemmälläkin lenkillä), pyöräilemään kauppaan ja terveyskeskukseen 4km päähän hakemaan sairaslomatodistuksen (vaikka sieltä kielsivät ehdottomasti sikainfluenssariskin vuoksi tulemasta itse paikalle). Eilen samassa kunnossa lisäski pesin 5 koneellista pyykkiä ja viikkasin kuivia pois, laitoin ruokaa ja sama homma edessä tänään. Kaiken kukkuraksi mies jätti minun hoidettavakseni huonekalujen raahauksen kellariin ja hänen unohtamansa lautojen siirtämisen pihalta roskikseen.

Ai niin, mut kyllähän hän käytti koiran aamupissalla ja tyhjensi eilen tiskikoneen!
SIIS OIKEESTI!!!!!! Jotain rajaa, nyt se mies kuriin! Eihän tuollalailla voi toimia! Tuossa ei enää ole edes kyse siitä, että väsyttäis ja ei jaksais lunssasena tehdä ruokaa, vaan ihan vakavasti terveytes vaakalaudalla tollasesta sairaana rehkimisestä. Ei missään nimessä sais mennä lenkille tms kuntoilla flunssasena, saati sitten sydänvikasena vielä. Flunssasena jos menee rehkimään voi saada mm. sydänpussin tulehduksen. Tähän flunssan ja lenkkeilyn yhdistämisen seurauksena kuoli erään ystäväni mies.... :(
Muistan ku olin yläasteella niin meidän englannin opettaja kuoli ku se oli kovassa kuumeessa eikä osannu yhtään levätä vaan touhotti menemään...
Oli sitten nukkuessaan kuollu, muistaakseni kuulemma oli sydänlihakseen menny se tulehus
 
Ennen
ku lapsen tekoon alat tuon miehen kanssa niin kannattaa selvittää tommoset asiat perusteellisesti...
Jos sinä olet sairaana niin pitää se miehen vähän koittaa auttaa toista jos on vauvakin vielä hoidettavana
 

Yhteistyössä