Auttaako mies teitä jos olette kipeänä?

Voi elämä. Kotihommat ei ole mitenkään yksinomaan minun juttuni, vaan ihan yhteisvastuullisesti kotia pyöritetään silloinkin, kun ollaan molemmat terveenä. Meillä se tekee, kumpi ehtii, kumpikaan ei ole toisen pikku apulainen. Oksettava ajatuskin tuollainen.

Mutta jos ohitetaan tuo, niin kyllä. Jos olen vuoteen omana, mies tekee minunkin osuuteni kotitöistä. Samoin kuin minä teen hänen osuutensa silloin, kun hän sairastaa.
 
Kyseleeköhän miehet missään toisiltaan että auttaako vaimo teitä kotihommissa ja lastenhoidossa jos olette kipeinä :D

Mutta siis tottakai potilas lepää ja unohtaa kotityöt, harvoin olen niin kipeä ettenkö jaksaisi mitään tehdä.
 
myy
No ei ehkä niin sinänsä mua, mutta tekee se välillä ihan muutenkin vuorollaan ruokaa ja jos minä olen ihan toimettomana niin kyllä koti pystyssä pysyy. Ei se sitä niinkään välttämättä tee just "auttaakseen mua" vaan siksi että arki pyöris. Ei meillä ole jaettu kotihommia kovin paljoa sun tai mun töihin. Kumpikin tekee mitä ehtii ja jaksaa. Minäkään en ole kotiäitinä, joten eivät mielestäni nuo kotihommat mitenkään oletusarvollisesti kaikki minulle lankea.
 
vieras
Jos olen kipeä, mun pitäisi yrittää jaksaa toimia niin kuin terveenäkin, mutta jos mies on kipeä, voi sitä valituksen ja uikutuksen määrää..

No ok, kyllä se yrittää vähän auttaa kun oon kipeä, mutta ei se oikeen tajua etten ole mikään superihminen.
 
poitsuli
paskat saa ulkoilutki joudun hoitaa ja kaupas käynnit ym ym ym...ku ethän sä voi nii kipee olla prkl,mut odottakaas ku mies hiukan flunssassa ni jo maataan sängyssä ja ai ai voi voi ku mä oon niiiiiiiiiiii kipee!!!!!!!!juu ja äitinsä o opettanu eikä suostu mitää muuta edes kuuntelee ku miesten pitää saada huilata jne!
 
Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
paskat saa ulkoilutki joudun hoitaa ja kaupas käynnit ym ym ym...ku ethän sä voi nii kipee olla prkl,mut odottakaas ku mies hiukan flunssassa ni jo maataan sängyssä ja ai ai voi voi ku mä oon niiiiiiiiiiii kipee!!!!!!!!juu ja äitinsä o opettanu eikä suostu mitää muuta edes kuuntelee ku miesten pitää saada huilata jne!
Sinä olet sitten vielä miestäsikin typrämpi, kun tuollaiseen suostut.
 
Kyllä.
Jää kotiin ja hoitaa käytännössä kaiken. Muutenkin toki pyöritetään yhdessä tätä sirkusta, ei tätä kukaan saisi yksin toimimaan tätä hommaa kuin korkeintaan lyhyen aikaa.

Mutta jos siis olen kipeä, niin hoitaa kotihommien lisäksi myös elukat ja muut, jotka normisti on kokonaan mun henkilökohtainen helvettini. :D
 
No en :kieh: tällä viikolla olen ollut kipeänä ja kaiken olen saanut tehdä niin kuin ennenkin.. tänään mies jo kyseli puhtaita vaatteita, kun en ole koko viikkona pessyt yhtään pyykkiä.. |O lakanatkin on lauantaista asti olleet narulla ulkona.. :ashamed:
 
myy
Meillä miehellä on jotenkin todella outo suhtautuminen sairaana olemiseen muutenkin. Tuntuu että on aikatavalla empatiakyvytön jos minä olen sairas. En sairasta mitenkään jatkuvasti, mutta ei kyllä huomioi sitä minun kipeänä olemista millään tavalla jos en ole täysin toimintakyvytön.

Jos puolestaan lapset ovat sairaana, niin silloin kyllä suunnilleen toisen yskäisyn jälkeen tai kun lämpö nousee lähemmäs 38 on oitis ehdottelemassa et pitäskö sun viedä tuo lapsi lääkäriin? Jos hänelle on flunssa tulossa, niin kuumemittari on puolen tunniin välein kainalossa että onko nyt kuumetta ja on NIIIIIN sairas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
tänään mies jo kyseli puhtaita vaatteita, kun en ole koko viikkona pessyt yhtään pyykkiä.. |O lakanatkin on lauantaista asti olleet narulla ulkona.. :ashamed:
Murr |O
Lupaa että toivottuasi peset vain sinun ja lasten pyykkiä ja mies saa puhtaita vasta kun nokkelana poikana itse omin kätösin laittaa pesukoneeseen tavaraa ja painaa napista päälle.

 
Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
paskat saa ulkoilutki joudun hoitaa ja kaupas käynnit ym ym ym...ku ethän sä voi nii kipee olla prkl,mut odottakaas ku mies hiukan flunssassa ni jo maataan sängyssä ja ai ai voi voi ku mä oon niiiiiiiiiiii kipee!!!!!!!!juu ja äitinsä o opettanu eikä suostu mitää muuta edes kuuntelee ku miesten pitää saada huilata jne!
Sama täällä... On melkeen 39 kuumetta ja tosi heikko olo. Mulla on vielä sydänvika ja pienemmässäkin kuumeessa jos liikkuu kauheasti niin tulee rytmihäiriöitä yms.
Itse joudun kuitenkin käyttämään koiran tunnin lenkillä (ja jokaisella lyhyemmälläkin lenkillä), pyöräilemään kauppaan ja terveyskeskukseen 4km päähän hakemaan sairaslomatodistuksen (vaikka sieltä kielsivät ehdottomasti sikainfluenssariskin vuoksi tulemasta itse paikalle). Eilen samassa kunnossa lisäski pesin 5 koneellista pyykkiä ja viikkasin kuivia pois, laitoin ruokaa ja sama homma edessä tänään. Kaiken kukkuraksi mies jätti minun hoidettavakseni huonekalujen raahauksen kellariin ja hänen unohtamansa lautojen siirtämisen pihalta roskikseen.

Ai niin, mut kyllähän hän käytti koiran aamupissalla ja tyhjensi eilen tiskikoneen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
tänään mies jo kyseli puhtaita vaatteita, kun en ole koko viikkona pessyt yhtään pyykkiä.. |O lakanatkin on lauantaista asti olleet narulla ulkona.. :ashamed:
Murr |O
Lupaa että toivottuasi peset vain sinun ja lasten pyykkiä ja mies saa puhtaita vasta kun nokkelana poikana itse omin kätösin laittaa pesukoneeseen tavaraa ja painaa napista päälle.
Tänään annoin tehtäväksi viedä lakanat kuivumaan kun laitoin koneen päälle ennen kuin lähdin kouluun.. mies on siis päivän kotona tänään.. toivon mukaan ovat narulla kun tulen kotiin.. :kieh:
 
v
Mun mieheni ei ole mikään pikku apulainen, vaan vastuullinen aikuinen ja vanhempi. Samaa voin sanoa itsestäni. Jos tilanne niin vaatii, kumpikin hallitsee perhearjen pyörittämisen itsenäisestikin. Jos jompikumpi on niin kipeä, ettei kykene ansiotyöhön, niin ei hänen oleteta kotitöitäkään tekevän.
 
myy
Alkuperäinen kirjoittaja Jempula:
Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
paskat saa ulkoilutki joudun hoitaa ja kaupas käynnit ym ym ym...ku ethän sä voi nii kipee olla prkl,mut odottakaas ku mies hiukan flunssassa ni jo maataan sängyssä ja ai ai voi voi ku mä oon niiiiiiiiiiii kipee!!!!!!!!juu ja äitinsä o opettanu eikä suostu mitää muuta edes kuuntelee ku miesten pitää saada huilata jne!
Sama täällä... On melkeen 39 kuumetta ja tosi heikko olo. Mulla on vielä sydänvika ja pienemmässäkin kuumeessa jos liikkuu kauheasti niin tulee rytmihäiriöitä yms.
Itse joudun kuitenkin käyttämään koiran tunnin lenkillä (ja jokaisella lyhyemmälläkin lenkillä), pyöräilemään kauppaan ja terveyskeskukseen 4km päähän hakemaan sairaslomatodistuksen (vaikka sieltä kielsivät ehdottomasti sikainfluenssariskin vuoksi tulemasta itse paikalle). Eilen samassa kunnossa lisäski pesin 5 koneellista pyykkiä ja viikkasin kuivia pois, laitoin ruokaa ja sama homma edessä tänään. Kaiken kukkuraksi mies jätti minun hoidettavakseni huonekalujen raahauksen kellariin ja hänen unohtamansa lautojen siirtämisen pihalta roskikseen.

Ai niin, mut kyllähän hän käytti koiran aamupissalla ja tyhjensi eilen tiskikoneen!
SIIS OIKEESTI!!!!!! Jotain rajaa, nyt se mies kuriin! Eihän tuollalailla voi toimia! Tuossa ei enää ole edes kyse siitä, että väsyttäis ja ei jaksais lunssasena tehdä ruokaa, vaan ihan vakavasti terveytes vaakalaudalla tollasesta sairaana rehkimisestä. Ei missään nimessä sais mennä lenkille tms kuntoilla flunssasena, saati sitten sydänvikasena vielä. Flunssasena jos menee rehkimään voi saada mm. sydänpussin tulehduksen. Tähän flunssan ja lenkkeilyn yhdistämisen seurauksena kuoli erään ystäväni mies.... :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Meillä miehellä on jotenkin todella outo suhtautuminen sairaana olemiseen muutenkin. Tuntuu että on aikatavalla empatiakyvytön jos minä olen sairas. En sairasta mitenkään jatkuvasti, mutta ei kyllä huomioi sitä minun kipeänä olemista millään tavalla jos en ole täysin toimintakyvytön.
Onkohan miehelläsi sairastamisilla tai ainakin sairauksista puhumisella huomiota hakeva äiti? Mulla on, ja mun on kamalan vaikea suhtautua aikuisen ihmisen sairastamiseen mitenkään empaattisesti. Eka ajatus on aina et just joo, valival, on sut huomattu. Ihan äitini "ansiota" tämä ajatusmalli.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jempula:
Ai niin kyllähän munkin mies aamulla kysyi että tarvitsenko jotain juomaa tms. sänkyyn, ja kun kerroin että teen voisi lämmittää, niin siihen se sitten jäikin... Nousin itse tekemään sen.
Olin aikoinaan työharjoittelussa lastensuojelussa. Yksi arjensankari on jäänyt hyvin mieleen. Tämä herra makasi sohvalla ja katsoi telkkaria kun perhetyöntekijät tulivat auttamaan äitiä lasten kanssa joka ei vaan enään jaksanut yksin. On siinä jo pokkaa...
 

Yhteistyössä