Auttaako Clomifen ollenkaan??

Hei!

Eli otsikosta ilmeneekin kysymykseni.

Meillä yksi onnistunut raskaus (luomuna), lapsi syntyi 4/2008.

Pikkukakkosen yritys aloitettiin 7/2008, eli heti kun menkat alkoivat synnytyksen jälkeen.
Minulla todettiin KU-raskaus 6/2009 ja lisäksi ollut kaksi kemiallista/alkuraskauden km:ää.

Nyt takana kaksi clomifen kiertoa ja nähtävästi menkat tulossa tämän aamuisesta tuhrusta päätelleen, kp tänään 30/31. Raskausoireita on, mutta tuo tuhru viittaisi menkkoihin...

Yritystä takana siis 1,5 vuotta ja kyselenkin teiltä, että oletteko raskautuneet clomien avulla ja millä "aikataululla"?

Ultran mukaan (7/2009) kaikki kunnossa munasarjoissa, jne.
 
Aika jännä toisaalta, että sinulle määrätty clomit vaikka nuin monesti on kuitenkin luomuna tärpännyt. Eli et siis ihan ovuloimaton ole... Siksi annan varoituksen sanan tässä omassa kertomuksessani :
Mulla tärppäs luomuna (2kk pillereiden lopettamisen jälkeen), mut tuli kesken. Sit tärppäs luomuna reilu vuosi ton keskenmenon jälkeen, ja siitä tuli lapsi. Sitten tokaa lasta yritettiin reilu vuosi ilman minkäänlaista tärppiä, niin sain clomit. Ekasta clomikierrosta tärppäs, mutta menkat tuli silti ajallaan joten söin toisenkin clomikierron menkkojen aikana, kun en osannut ajatellakaan olevani raskaana. Sen jälkeen kuitenkin selvisi, että olenkin raskaana, mutta se todettiin kohdunulkoiseksi. Lisäksi sain hyperstimulaation, joten ne olivat mun elämäni ekat ja vikat clomit. Kohdunulkoisen jälkeen oltiin 3kuukautta ehkäisyllä, jonka jälkeen bongasin oviksen ja siitä tärppäs tämä toinen, jota nyt odotan.
Eli varotuksena toi hyperstimulaatio, koska jos itse ovuloitkin sillon tällön ja sit syöt noita clomeja, niin voi käydä yhtä huonosti kuin mulle. Tai sit tulla monikkoraskaus :whistle: :D Ja oon kyl lukenut paljon noita kertomuksia et clomeilla tullut keskenmenoja ja kohdunulkoisia, joten :| Mut on niillä tietenkin tullut myös paljon onnistuneita raskauksia ja vauvoja :heart:
 
Mä ainakin uskon että kyllä sulla tärppää kun luomunakin on tärpännyt :) Kunhan muistat käydä niissä kontrolliultrissa! Itse en niihin päässyt, kun gyne oli sitä mieltä ettei niitä muka tarvi :|
Tsemppiä! :hug:
 
No sitten oot samassa liemessä kuin minä olin :/ Nimittäin just niillä kontrolliultrilla vois poissulkea sen hyperstimulaation kehittymisen... Onko sulle edes kerrottu koko oireyhtymästä? Ja se vain pahenee, jos mahdollinen tärppi käy :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siruliinu:
Aika jännä toisaalta, että sinulle määrätty clomit vaikka nuin monesti on kuitenkin luomuna tärpännyt. Eli et siis ihan ovuloimaton ole... Siksi annan varoituksen sanan tässä omassa kertomuksessani :
Mulla tärppäs luomuna (2kk pillereiden lopettamisen jälkeen), mut tuli kesken. Sit tärppäs luomuna reilu vuosi ton keskenmenon jälkeen, ja siitä tuli lapsi. Sitten tokaa lasta yritettiin reilu vuosi ilman minkäänlaista tärppiä, niin sain clomit. Ekasta clomikierrosta tärppäs, mutta menkat tuli silti ajallaan joten söin toisenkin clomikierron menkkojen aikana, kun en osannut ajatellakaan olevani raskaana. Sen jälkeen kuitenkin selvisi, että olenkin raskaana, mutta se todettiin kohdunulkoiseksi. Lisäksi sain hyperstimulaation, joten ne olivat mun elämäni ekat ja vikat clomit. Kohdunulkoisen jälkeen oltiin 3kuukautta ehkäisyllä, jonka jälkeen bongasin oviksen ja siitä tärppäs tämä toinen, jota nyt odotan.
Eli varotuksena toi hyperstimulaatio, koska jos itse ovuloitkin sillon tällön ja sit syöt noita clomeja, niin voi käydä yhtä huonosti kuin mulle. Tai sit tulla monikkoraskaus :whistle: :D Ja oon kyl lukenut paljon noita kertomuksia et clomeilla tullut keskenmenoja ja kohdunulkoisia, joten :| Mut on niillä tietenkin tullut myös paljon onnistuneita raskauksia ja vauvoja :heart:
tossa kyllä omaaki tymyyttä. täällä kehotetaan testaamaan aina kierrron lopussa.....

 
Alkuperäinen kirjoittaja mariq:
Alkuperäinen kirjoittaja Siruliinu:
Aika jännä toisaalta, että sinulle määrätty clomit vaikka nuin monesti on kuitenkin luomuna tärpännyt. Eli et siis ihan ovuloimaton ole... Siksi annan varoituksen sanan tässä omassa kertomuksessani :
Mulla tärppäs luomuna (2kk pillereiden lopettamisen jälkeen), mut tuli kesken. Sit tärppäs luomuna reilu vuosi ton keskenmenon jälkeen, ja siitä tuli lapsi. Sitten tokaa lasta yritettiin reilu vuosi ilman minkäänlaista tärppiä, niin sain clomit. Ekasta clomikierrosta tärppäs, mutta menkat tuli silti ajallaan joten söin toisenkin clomikierron menkkojen aikana, kun en osannut ajatellakaan olevani raskaana. Sen jälkeen kuitenkin selvisi, että olenkin raskaana, mutta se todettiin kohdunulkoiseksi. Lisäksi sain hyperstimulaation, joten ne olivat mun elämäni ekat ja vikat clomit. Kohdunulkoisen jälkeen oltiin 3kuukautta ehkäisyllä, jonka jälkeen bongasin oviksen ja siitä tärppäs tämä toinen, jota nyt odotan.
Eli varotuksena toi hyperstimulaatio, koska jos itse ovuloitkin sillon tällön ja sit syöt noita clomeja, niin voi käydä yhtä huonosti kuin mulle. Tai sit tulla monikkoraskaus :whistle: :D Ja oon kyl lukenut paljon noita kertomuksia et clomeilla tullut keskenmenoja ja kohdunulkoisia, joten :| Mut on niillä tietenkin tullut myös paljon onnistuneita raskauksia ja vauvoja :heart:
tossa kyllä omaaki tymyyttä. täällä kehotetaan testaamaan aina kierrron lopussa.....
Täälläpä ei kehoiteta! Soitin just neuvolaankin silloin kun mulla ne menkat alkoi ja kysyin, et pitääkö testata ennenkuin alotan syömään toisen clomikuurin, niin sanottiin, että ei ole mitään syytä testata, jos menkat on kerran ollut eikä ole mitään muitakaan oireita jotka viittaisivat raskauteen! Tottakai mä siihen luotin kun alan ammattilainen näin sanoo! Ja mulle se on ihan selvä juttu että jos menkat on raskauden aikana, niin se ei ole sitten normaaliraskaus mulla, joten siinäkin mielessä ihan sama vaikka söinkin sen toisen kuurin.
Olinpa ainakin niin viisas etten syönyt gynen määräämää 2tbl:n annosta, koska jos olisin sitä syönyt, olisi tilanne ollut PALJON, PALJON pahempi!
 
Heips kukkuu !!

Tiikeri, meillä on kans 4/2009 syntyny tyttö ja toinen on saanut tulla heti kun on tullakseen. Menkat alko 09/2008 ja imetyksen lopetin kokonaan vasta 02/2009 en siis oikein tiedä, mistä sitä yritystä lähdettäis laskemaan mut ainaki kiertopäiviä ja menkkoja olen seuraillut 12/2008 lähtien...

Ei yhtäkään raskautta ja menkat aika säännölliset kp32-34.
Tänään sitten soitin Ava lapsettomuus klinikalle että jos jotain tarvis tehdä.. Saatiin aika parin viikon päähän jossa kartoitetaan lääkärin kanssa tilanne ja tehdään ultra!

Takana siis yksi keskeytetty raskaus ja yksi lapsi ja molemmat tulleet laakista !! Siksipä tässä ihmeteltyki minkätakia toista ei kuulu, ei näy.... =(

Pari kiertoa tikutin ovulaatiotesteillä ja hermot meni siihen touhuun totaalisesti.. nyt ollu sitten pari kiertoa hiljasempaa ja oikeastaan harrasteltu vaan sillon kun tuntunu siltä!

Itsekin mietin nyt tätä clomikuurin aloittamista ja kun jo ketjussa puhetta oli niin itse ainakin olen ymmärtänyt niin että Ava-klinikalla on ainakin sellainen käytäntö että joka kierrosta käydään ultrassa tarkistamassa ettei munasoluja vaan ole kasvanut liikaa... esim yhdellä kaverilla ultrassa selvis neljässä kierrossa että munasoluja enemmän kuin 3 joten aina oli yhdyntäkielto.. onneksi sitten yhdessä kierrossa oli vain yksi, ja siitä se sitten pikkunen sai alkunsakin =)

Katotaan, mitä tuolla klinikalla tilanteesta sanovat!

Itse olen sitä mieltä, että lapsettomuus täytyy johtua ylipainosta (indeksi 31) ja viime raskauden tuomista kiloista 20kg tiputtamatta =( Ei vaan saa itseä niskasta kiinni =(

Jos jollain olis jotain vinkkejä, niin otan mielelläni vastaan =)
 
Itselläni tärppäsi ekasta clomikierrosta.
Ekasta clomi kierrosta uä, jo se oli OK ja olisin saanut 3 kk jatkaa omin päin ilman uä. jos olis ollut useempi munasolu, niin sitten joka kuukausi uä. Näin väestöliitolla
 

Yhteistyössä