Auts, tekipä kipeetä huomata itsestään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
että mie taidan olla aika niri-nari-tyyppi välillä :/ :ashamed:

Mie oon välillä aina nurissut ja narissut sitä miehen kaupassakäyntiä... tuo litran - kaks maitoa ja ihmettelee, että miks siitä nyt pitää hermostua... Hänhän toi maitoa kuten on pyydetty.
Tai saattaa tuoda jauhelihaa jokun 400g:n paketin, mikä ei tälle porukalle riitä juuri mihinkään.

No... Mies meni kauppaan. Oli sovittu mitä tuo jne.
Toi kaiken mitä piti... ja sen lisäksi 15 pakastepizzaa, kun ne oli olleet jossain tarjouksessa.
"Toin näitä tälläisiä, nyt näistä kai riittää sit ainakin kaikille?"
"Juu... mutta mihin ihmeeseen mie ne työnnän? Pakastin on ääriään myöden täynnä marjoja ja pyhänä leivottua leipää + joitain ruoka-aineita!"
"Sie se et sit oo koskaan tyytyväinen - joko en tuo tarpeeksi jotain... Tai sit kun tuon reilusti jotain ekstraa oma-aloitteisesti, niin ei oo hyvä sekään, kun sit onkin kaikki paikat täynnä!"

No... saatiin me ne soviteltua tuonne pakastimeen kuitenkin loppujenlopuksi, joskin nyt saa sit oven avata varoen, ettei tipu jäinen sämpyläpussi päähän. :D

Aurinkokunta, mä oon huomannu mietiskeleväni kamalan paljon teidän perhettä :ashamed: Sä oot kotiäiti, mikäli oikein olen ymmärtänyt. Sullahan täytyy olla sotakenraalin organisointikyky, että saat pidettyä paikat ojennuksessa, lapset vaatetettuna ja ruokittuna. Paljonko lapset auttaa sua kotitöissä, ruuanlaitossa, pihahommissa ja muissa vastaavissa?

Mä pyysin miestä tuomaan perunajauhoa kun tein isommalle sakille parit pellinkokoiset mansikkakakut niin se toi 4 pakettia. :D Annoin ne just anopille tuolta pyörimästä, kun me ollaan karppeja eikä ne arkena kulu täältä minnekään. Pitää kuulemma antaa tarkat määrät. :D

:D

No juu, meillä miehen on välillä vaikea hahmottaa edes tämän neljähenkisen perheen tarpeita kauppareissuilla joten jos on tärkeämmistä asioista kyse niin kannattaa tosissaan tehdä kauppalista selkeillä määrillä varustettuna.

(ja juu, jos minun pitäisi yhtäkkiä lähteä tekemään ostoksia teidän kokoiselle perheelle niin taitaisi mennä nopeasti sormi suuhun... :ashamed: )

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Mä pyysin miestä tuomaan perunajauhoa kun tein isommalle sakille parit pellinkokoiset mansikkakakut niin se toi 4 pakettia. :D Annoin ne just anopille tuolta pyörimästä, kun me ollaan karppeja eikä ne arkena kulu täältä minnekään. Pitää kuulemma antaa tarkat määrät. :D

Ihana!!! :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Aurinkokunta, mä oon huomannu mietiskeleväni kamalan paljon teidän perhettä :ashamed: Sä oot kotiäiti, mikäli oikein olen ymmärtänyt. Sullahan täytyy olla sotakenraalin organisointikyky, että saat pidettyä paikat ojennuksessa, lapset vaatetettuna ja ruokittuna. Paljonko lapset auttaa sua kotitöissä, ruuanlaitossa, pihahommissa ja muissa vastaavissa?

Lapset auttaa kukin kykyjensä mukaan - innokkaasti ja välillä vähemmän innokkaasti, mutta kuitenkin tietyt hommat kuuluvat lapsille ja ne he hoitavat.
Mies hoitaa oman osansa, minkä töiltään ja tuolta remontoimiselta ehtii ja ennättää.
Pihahommat on lähes kokonaan miehen kontilla... lapset sit auttelevat ja miekin joskus heiluttelen haravaa, mutta ruohonleikkuriin en koske.
Lumitöitä teen, se käy kätevästi jos samalla voi kasata lumi-ukkoa ;)

Ruuanlaitto on lähes mun hommani, mutta lapsia otan avuksi aina välillä, samoin leivontaan... ja leivontaan vähän ehkä useamminkin kun ihan peruskokkaukseen.

Pyykit mie hoitelen koneeseen ja melkein aina koneesta pois... ne viikkaan sit joko itse tai viikataan yhdessä ja lapset vievät kukin omansa ja myös pienempiensä vaatteet kaappeihin.
Imurointivuoroja jaellaan tasaisesti kaikille, ja isommat siivot pyritään tekemään yhdessä lauantaisin, jos mie en oo itse ehtinyt perjantaiäivän aikana siivota.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
:D

No juu, meillä miehen on välillä vaikea hahmottaa edes tämän neljähenkisen perheen tarpeita kauppareissuilla joten jos on tärkeämmistä asioista kyse niin kannattaa tosissaan tehdä kauppalista selkeillä määrillä varustettuna.

(ja juu, jos minun pitäisi yhtäkkiä lähteä tekemään ostoksia teidän kokoiselle perheelle niin taitaisi mennä nopeasti sormi suuhun... :ashamed: )

No tuo määrä (15kpl pizzaa) on kyllä ihan realistinen tuoda meille :ashamed: , mutta kun se ei kuulunut lainkaan ajatuksiin, eikä siis edes ollut listassa... niinollen tosiaan sai hetken välpätä pakastinta, että ne sai sinne soviteltua.

Yhteistyössä