Kuulemma on ja uusi vakuutuskin autolla on.Alkuperäinen kirjoittaja Vitsinhitsi:Ei ole tainnut uusi omistaja vaihtaa autoa omiin nimiinsä
jepAlkuperäinen kirjoittaja Vitsinhitsi:Ei ole tainnut uusi omistaja vaihtaa autoa omiin nimiinsä
No eikös vakuutusyhtiöt hoida nää jutut keskenään? Kun monta kertaa jo vaihtanut autoa, myynyt vanhan pois ja vaihtanut vakuutusyhtiötä samalla, ei oo koskaan jääny vanha vakuutus voimaan. Ihmettelen vaan..Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:ei kais e vakuutus automaattisesti katkea.toivottavasti sulla on luovari että voit todistaa ettet enää omista autoa.Tulee muuten kanssa se vuosittainen autoverokin,vai mikä se nyt oli.
Autokaupoissa kannattaa aina tehdä erillinen kauppakirja/luovari just sitä varten, että kaikki ostajat ei sit hoidakaan sitä rekisteröintiäAlkuperäinen kirjoittaja vieras ap:No eikös vakuutusyhtiöt hoida nää jutut keskenään? Kun monta kertaa jo vaihtanut autoa, myynyt vanhan pois ja vaihtanut vakuutusyhtiötä samalla, ei oo koskaan jääny vanha vakuutus voimaan. Ihmettelen vaan..Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:ei kais e vakuutus automaattisesti katkea.toivottavasti sulla on luovari että voit todistaa ettet enää omista autoa.Tulee muuten kanssa se vuosittainen autoverokin,vai mikä se nyt oli.
Ja miten mulla se luovari ois? Luovarihan annetaan ostajalle?
No soita sinne vakuutusyhtiöön! Tiedon pitäis mennä akelta automaattisesti mutta joskus käy noin ettei tieto välity yhtiöönAlkuperäinen kirjoittaja vieras ap:Niin ja on auto rekisteröity, miehen isä sen osti ja on siitä maksanut jo uudet vakuutuksetkin. Aikaa tästä n. kolme kk.
Ei ne vakuutusyhtiöt aina saa sovittua näitä asioita keskenään. Mä kerran vaihdoin auton vakuutuksen yhtiöstä toiseen. Liikennevakuutus siirtyi ihan ok, mut vapaaehtoinen vakuutus ei jostain syystä katkennutkaan. Mä jouduin pyörittelemään monenlaista paperia yhtiöstä toiseen ennen kuin sain vakuutuksen poikki, oli siinä vaiheessa menossa jo perintään. Tosi hankalaa oli, eikä puhettakaan siitä että asia olisi hoitunut ihan vaan puhelimessa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:No eikös vakuutusyhtiöt hoida nää jutut keskenään? Kun monta kertaa jo vaihtanut autoa, myynyt vanhan pois ja vaihtanut vakuutusyhtiötä samalla, ei oo koskaan jääny vanha vakuutus voimaan. Ihmettelen vaan..Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:ei kais e vakuutus automaattisesti katkea.toivottavasti sulla on luovari että voit todistaa ettet enää omista autoa.Tulee muuten kanssa se vuosittainen autoverokin,vai mikä se nyt oli.
Ja miten mulla se luovari ois? Luovarihan annetaan ostajalle?
Soitin vielä apelle, vakuutus on samassa yhtiössä -eli nyt on maksettu kolme-neljä kuukautta samaan vakuutusyhtiöön kahdelta eri taholta saman auton vakuutuksia :headwall: ei paljon siellä vissiin tieto kulje. No, pitääpä soitella aamulla sinne ja kysyä mikä meininki se tällainen on.Alkuperäinen kirjoittaja miekku:No soita sinne vakuutusyhtiöön! Tiedon pitäis mennä akelta automaattisesti mutta joskus käy noin ettei tieto välity yhtiöönAlkuperäinen kirjoittaja vieras ap:Niin ja on auto rekisteröity, miehen isä sen osti ja on siitä maksanut jo uudet vakuutuksetkin. Aikaa tästä n. kolme kk.