Autot 2 ikärajasuositus 7/ 5

Mulle ei tulis mieleenkään viedä ylipäänsä alle 5v. mihinkään leffaan; äänet ovat kovat enivei ja harva jaksaa edes istua paikallaan niin pitkää aikaa.

Oma poika (6v.) ei ole vieläkään käynyt leffassa juuri mainituista syistä. Ehkä nyt jaksais jo keskittyä, mutta ei ole pidetty kiirettä....
Telkkarissa ei näytä niin hurjille mitkään lastenleffat.

Me juteltiin neljävuotiaamme kanssa, että jätetään tuo väliin. Katsottiin traileri netistä, ja jo siinä oli selvästi liikaa liikkuvia osia. Sovittiin, että mennään katsomaan syyskuussa ensi-iltaan tuleva Nalle Puh. Jospa se olisi oikea lastenelokuva. Ainakin se on ihan old school -piirretty tekniikaltaan.

Käytiin katsomassa lasten kanssa. Aivan liian monimutkainen juoni 5 -vuotiaalle. Ehkä vasta 8-vuotiaalle sopiva. Aivan liikaa juttuja lapselle ymmärtää. James Bondista oli juttuja ja tosi raju välillä. Meillä lapset kauhisteli sitä, että Martti meinattiin tappaa pommilla ja salama oli niin ilkeä Martille. Kyllä oli aivan toista luokkaa kuin ensimmäinen osa.

lapsille olis välttäänyt ihan kisateemaan perustuva juttu taas ilman ammuskeluja.
Mut toi dvd ostetaan kotiin kun lapset toivoo sitä ja onhan ne siinä vaiheessa kun dvd tulee jo 4 ja 5 joten mun kanssa voivat katella.

6v tykkäsi leffasta mutta sekä 6v että 9v valittivat että äänet oli liian kovat :( miksi pitää lastenkin leffoissa olla desipelit niin korkeat. Lasten leffat vois esittää hiljaisemmalla äänellä .
Päätettiin että vastaisuudessa odotetaan että leffa tulee DVDlle ja katsotaan kotona .

Kävin 7v ja 6v poikien kanssa katsomassa. Omasta mielestä ammuskelua ei ollut liikaa, mut ihmettelin kyllä että ikäraja oli sillon S. En olis muita lapsiani sinne vienyt (4, 3 ja 1).
Leffa oli TYLSÄ. Liikaa esim. 6-vuotiaalle semmosta asiaa, ettei varmasti pysynyt kärryillä, kaikenmaailman tietokonekohtia ja biobensahöpötyksiä, että ei varmasti pystynyt sisällyttämään kaikkea eikä ymmärtämäänkään. 3D-tekniikkaa oli mielestäni liian vähän käytetty.

Meidän 5v poika pelkäsi parissa kohdassa. Vaikka on itsekin räiskyvä, äänekäs ja vauhdikas tyyppi. Olin jo luvannut sen lapsille joululahjaksi, mutta nyt en olekaan ihan varma tuleeko sitä.

Me käytiin eilen katsomassa pojan kanssa, joka täyttää ensi kuussa 5v. Vaikka olin etukäteen lukenut kritiikkiä elokuvan ampumisista ym. olin silti yllättynyt kuinka paljon sitä ampumista ja räjäyttelyä oli! Elokuvan juoni meni myös varmasti aivan yli hilseen. Elokuvan loppupuolella otin pojan syliin, koska varsinkin se pommi Martin sisällä pelotti kovasti. Harkitsin siinä vaiheessa, että oltaisiin lähdetty pois, mutta toisaalta halusin pojan näkevän, että elokuvan lopussa kaikille käy kuitenkin hyvin. Kotimatkalla poika totesi, että sitten kun tulee "Autot 3" ei kyllä mennä katsomaan, se on varmasti ihan liian pelottava...

Yhteistyössä