Autoni rutannut mummo soitti

Noh.
Aiempaa aiheeseen liittyvää ketjua lukematta, pienemmässäkin vahinko-/kolaritilanteessa kannattaa aina pyytää poliisi paikalle, koska aina on mahdollista että se tapahtumapaikalla hyvinkin hövelisti käyttäytyvä syyllinen/vastapuoli saattaa olla joku jolta olisi aihetta ottaa ajo-oikeus pois, jo valmiiksi syystä tai toisesta ajo-oikeudeton, päihteiden vaikutuksen alainen, alaikäinen tai muuten vaan ykskaks heittäytyykin jälkikäteen hankalaksi mahdollisista sopimuksista ja lupauksista huolimatta, muuttaa kertomustaan tai jopa kiistää tapahtuneen. Ikäihmisillä myös juuri ne omaiset saattavat puuttua asioiden kulkuun.

"vieras"
Eikös olisi kannattanut jo lähtökohtaisesti kutsua poliisi paikalle?
Olisi tullut kirjattua onnettomuus poliisinkin tietoihinm ja olisi puhallutettukin osalliset. Sillloin olisi ollut selvä peli.
Missään nimessä tuollaisia "itse korjaamisia", mitä sellaisissa on edes järkeä? Vakuutukset on kumminkin olemassa. Miksi ihmeessä joku haluaisi alkaa korjaamaan itse jonkun autoa, ja vielä enemmän miksi ihmeessä joku antaisi jonkun randomtyypin autoaan rassata, kun homman hoitaa vakuutusyhtiä ja autokorjaamot ihan siististi. Eivät ne bonusmenyksetkään niin isoja ole, että kenenkään kannattaisi tuommoisiin alkaa. Ei taida olla kaikki kotona noilla ihmisillä. Ja ilman vakuutusyhtiön ilmoitusta jää seisontapäiväkorvauksetkin saamatta.
Voi olla mummon kortti katkolla tai onko sitä ylipäätään. Toisaalta p.a. porukkaa löytyy, tee-se-itse mies hoitaa asian halvalla.

"jep"
Aiempaa aiheeseen liittyvää ketjua lukematta, pienemmässäkin vahinko-/kolaritilanteessa kannattaa aina pyytää poliisi paikalle, koska aina on mahdollista että se tapahtumapaikalla hyvinkin hövelisti käyttäytyvä syyllinen/vastapuoli saattaa olla joku jolta olisi aihetta ottaa ajo-oikeus pois, jo valmiiksi syystä tai toisesta ajo-oikeudeton, päihteiden vaikutuksen alainen, alaikäinen tai muuten vaan ykskaks heittäytyykin jälkikäteen hankalaksi mahdollisista sopimuksista ja lupauksista huolimatta, muuttaa kertomustaan tai jopa kiistää tapahtuneen. Ikäihmisillä myös juuri ne omaiset saattavat puuttua asioiden kulkuun.
Minä kirjoitin parkkiksella sattuneesta autoni päälleperuutuksesta johonkin ketjuun viikko sitten ja kaikki irvaili että "luuletko että poliisit oikeesti tommoseen tulee paikalle, eiköhän niillä oo tärkeempääkin tekemistä.." Siis ehdottomasti aina poliisit paikalle, sen opin kun sai vääntää yhden jäärä-ämmän kanssa viikkokausia korvauksista kun puheet muuttui ihan täysin muutaman tunnin aikana. minä tein sitten itse ilmoituksen omaan vakuutusyhtiöön, selvittivät tämän emännän yhtiön ja kävin sielläkin tekemässä ilmoituksen. Vein kuvat omasta autostani ja korjaajan mielipiteen vaurioista. Menihän se sitten läpi lopulta ja sain korvaukset, pari silminnäkijää mullakin siinä oli. Siksi aikaa kun oma auto oli korjattavana sain vastapuolen piikkiin vuokra-auton! Vinkiksi aloittajalle siis. :)

[QUOTE="jep";25533432]Siis ehdottomasti aina poliisit paikalle, sen opin kun sai vääntää yhden jäärä-ämmän kanssa viikkokausia korvauksista kun puheet muuttui ihan täysin muutaman tunnin aikana.[/QUOTE]

Selvässä tapauksssa poliisista ei ole kuin haittaa (ylimääräisiä sakkokuluja liikenteen vaarantamisesta). Vastapuoli voi valehdella ja myöhemmin muuttaa tarinansa vaikka poliisi seisoo vieressä.

Riittää että itse tarkistaa vastapuolen tiedot ja ottaa pari kännykkäkuvaa tilanteesta. Jos vastapuoli ei myönnä syyllisyyttä tai tee vahinkoilmoitusta joutuvat esikuulusteluun jossa asian oikea laita yleensä selviää.

Yhteistyössä