Autoni rutannut mummo soitti

Kirjoitin tilanteesta eilen palstalle...
Elikkä tämä eilen autoni perään rysäyttänyt mummo soitti minulle tänään noissa korvausasioissa.
Vartin puhuin sen kanssa vahinkoilmoituksista yms. ja kun mummeli ei ymmärtänyt mitään mistään korvaushakemuksista, haki poikansa (tästäkin kirjoitin eilen) puhelimeen ja sieltä sitä tekstiä vasta alkoi tulemaan. Neuvottelin tämän pojan kanssa, että mille korjaamolle viedään ja että kuitit tuodaan yms. No eihän se tietenkään sopinut ja intti vaan, että haluaa korjata itse.
Kun en suostunut siihen, että tämä rähmäkäpälä alkaa peukalo keskellä kämmentä rassaamaan ajoneuvoani, alkoi jätkä huutaa mulle puhelimessa, että olen yhteistyökyvytön ja hän soittaa asianajajan hoitamaan tätä asiaa ja tekee minusta rikosilmoituksen. Tässä vaiheessa rupesi jo keittämään ja ilmoitin hänelle ystävällisesti, että perhetuttu on oikeustieteen tohtori, haluaako varmasti lähteä vääntämään?
Tämä äijänkäppänä haistatti mulle vitun ja löi luurin korvaan :D .
Voisko tästä ilmoittaa jo poliisille, olisi ihan mukava saada autokin jossain vaiheessa ajokuntoon...

• Tykkää
Reactions: Tepadj
[QUOTE="vieras";25531023]olit vaan eilen soittanut ne poliisit heti paikalle niin ei olis epäselvyyksiä.[/QUOTE]

Totta, mutta mennyttä ei nyt takaisin saan niin eikös pitäis keskittyä miten jatkossa toimia.

ttppii
Eikös olisi kannattanut jo lähtökohtaisesti kutsua poliisi paikalle?
Olisi tullut kirjattua onnettomuus poliisinkin tietoihinm ja olisi puhallutettukin osalliset. Sillloin olisi ollut selvä peli.
Missään nimessä tuollaisia "itse korjaamisia", mitä sellaisissa on edes järkeä? Vakuutukset on kumminkin olemassa. Miksi ihmeessä joku haluaisi alkaa korjaamaan itse jonkun autoa, ja vielä enemmän miksi ihmeessä joku antaisi jonkun randomtyypin autoaan rassata, kun homman hoitaa vakuutusyhtiä ja autokorjaamot ihan siististi. Eivät ne bonusmenyksetkään niin isoja ole, että kenenkään kannattaisi tuommoisiin alkaa. Ei taida olla kaikki kotona noilla ihmisillä. Ja ilman vakuutusyhtiön ilmoitusta jää seisontapäiväkorvauksetkin saamatta.

"vieras"
Jos ei heti ole menty vakuutusyhtiön juttusille tai soitettu poliisille niin tämä törttöilijähän voi kieltää kaiken ja mitenkään ei voi saada vastuuseen. Omasta pussista sitten menee korjaus.

Eikös olisi kannattanut jo lähtökohtaisesti kutsua poliisi paikalle?
Olisi tullut kirjattua onnettomuus poliisinkin tietoihinm ja olisi puhallutettukin osalliset. Sillloin olisi ollut selvä peli.
Missään nimessä tuollaisia "itse korjaamisia", mitä sellaisissa on edes järkeä? Vakuutukset on kumminkin olemassa. Miksi ihmeessä joku haluaisi alkaa korjaamaan itse jonkun autoa, ja vielä enemmän miksi ihmeessä joku antaisi jonkun randomtyypin autoaan rassata, kun homman hoitaa vakuutusyhtiä ja autokorjaamot ihan siististi. Eivät ne bonusmenyksetkään niin isoja ole, että kenenkään kannattaisi tuommoisiin alkaa. Ei taida olla kaikki kotona noilla ihmisillä. Ja ilman vakuutusyhtiön ilmoitusta jää seisontapäiväkorvauksetkin saamatta.
Olen itsekin ihmetellyt, mikä hinku tuolla rasvanäpillä on itse "korjata" autoani. Ja on siinä sen verran peltitöitä, ettei sitä mikä tahansa maajussi rassaakaan.
Joo, olisi pitänyt soittaa poliisit, mutta vahinko on jo "housussa".
Sellainen vaihtoehto tulee mieleen, että olisiko vakuutusmaksut maksamatta?
Ja en todellakaan anna tämän jätkän rassata autoani.
Itse olen tehnyt ilmoituksen omaan vakuutusyhtiööni, toisen puolen toiminnasta en tiedä.
Ja näillä ei todellakaan tunnu olevan ihan jokainen inkkari kanootissa...

Koska mummo on yksin syyllinen niin riittää että hän tekee vahinkoilmoituksen omaan vakuutusyhtiöön. Sen jälkeen sinä soitat sen mummon vakuutusyhtiöön ja ilmoitat mihin merkkikorjaamoon viet sun auton korjattavaksi. Muista vaatia sijaisauton.

Ei tuossa mitään järkeä että yrittäisivät korjata sun auton, tulisi kalliimmaksi heille kuin että maksaisivat liikennevakuutuksen omavastuun + bonusmenetykset.

Foortti harmaana
Poliisille vois ehkä vieläkin ilmoittaa.

Hakevat sitten silminnäkijöitä.
Sanot vaan, että menit shokkiin ja se mummo oil niiiin ystävällinen ja yhteistyökykyinen.

[QUOTE="vieras";25531087]Jos ei heti ole menty vakuutusyhtiön juttusille tai soitettu poliisille niin tämä törttöilijähän voi kieltää kaiken ja mitenkään ei voi saada vastuuseen. Omasta pussista sitten menee korjaus.[/QUOTE]

Tapauksella oli silminnäkijöitä, jos sinne asti joudutaan menemään.
Kaikki, jotka olivat läsnä, näkivät kyllä, että mummo ajoi viittäkymppiä mun STOP-merkin kohdalle pysähtyneen auton perään...
Ja tiedänpä onneksi vielä silminnäkijöiden nimiä, pienestä kunnasta ja siitä, että on istunut sen kunnanvaltuustossa vuosia, on jotain hyötyä. :)

"vieras"
Kurja juttu mutta mites ajattelit todistaa tilanteen vakuutusyhtiölle?

Mun autooni törmäsi kloppi äitinsä autolla parkkiksella. Mies oli autossa odottamassa, mä olin käväisemässä kaupassa. Jannu peruutti sitten nätisti raapien takakyljen renkaan päältä. Mä olin riittävän tyhmä etten soittanut poliisia (kun mies oli miesmäisesti sitä mieltä, ettei tämmösten naarmujen takia...). Jätkä lupasi korvata, ei kuulunut mitään, ilmoitin vakuutusyhtiölle joka taas ilmoitti, että juu, voidaan ottaa mun omasta kaskosta, omavastuu vähentäen ja bonukset vähentäen. Toinen vaihtoehto on odotella, että jannu tekee ilmoituksen omaan vakuutusyhtiöönsä. Sitä odotellassa joo. Arvasin kyllä heti kun olimme lähteneet paikalta yhteystiedot vaihtaen, kun tarkistin auton tiedot, siitä oli verotkin pystyssä.

Eli mitä tarinasta opimme, joka kerta vaan poliisit paikalle :( (eipä tarvii ihmetellä poliisien tehtävien lisääntymistä ja vasteaikojen pitenemistä).

Koska mummo on yksin syyllinen niin riittää että hän tekee vahinkoilmoituksen omaan vakuutusyhtiöön. Sen jälkeen sinä soitat sen mummon vakuutusyhtiöön ja ilmoitat mihin merkkikorjaamoon viet sun auton korjattavaksi. Muista vaatia sijaisauton.

Ei tuossa mitään järkeä että yrittäisivät korjata sun auton, tulisi kalliimmaksi heille kuin että maksaisivat liikennevakuutuksen omavastuun + bonusmenetykset.
Juu, totta kai merkkikorjaamoon. Ikinä en siellä ole autoani käyttänyt, mutta nyt vien ilman muuta, kun toisen vakuutusyhtiö maksaa :D .
Olet oikeassa, siinä ei ole pätkääkään järkeä, mutta sen perusteella, mitä olen tuon jätkän kanssa puhunut, ei ole paljon missään muussakaan sen tekemisissä.

[QUOTE="vieras";25531150]Kurja juttu mutta mites ajattelit todistaa tilanteen vakuutusyhtiölle?

Mun autooni törmäsi kloppi äitinsä autolla parkkiksella. Mies oli autossa odottamassa, mä olin käväisemässä kaupassa. Jannu peruutti sitten nätisti raapien takakyljen renkaan päältä. Mä olin riittävän tyhmä etten soittanut poliisia (kun mies oli miesmäisesti sitä mieltä, ettei tämmösten naarmujen takia...). Jätkä lupasi korvata, ei kuulunut mitään, ilmoitin vakuutusyhtiölle joka taas ilmoitti, että juu, voidaan ottaa mun omasta kaskosta, omavastuu vähentäen ja bonukset vähentäen. Toinen vaihtoehto on odotella, että jannu tekee ilmoituksen omaan vakuutusyhtiöönsä. Sitä odotellassa joo. Arvasin kyllä heti kun olimme lähteneet paikalta yhteystiedot vaihtaen, kun tarkistin auton tiedot, siitä oli verotkin pystyssä.

Eli mitä tarinasta opimme, joka kerta vaan poliisit paikalle :( (eipä tarvii ihmetellä poliisien tehtävien lisääntymistä ja vasteaikojen pitenemistä).[/QUOTE]

Joo, no onneksi oli näitä silminnäkijöitä.
Tarkistin myös sen lousku-Mersun tiedot, jolla mummo törmäsi, siinä oli verot maksettu ja katsastettukin vielä (yllättävää! )

ttppii
Mitä katsoin sen aloituksesi, eki jos noinkin paljon vahinkoja, ja on vanhempi auto, niin sehän saattaa mennä lunastukseenkin. Voithan tehdä tarjouksen noille, että lunastavat autosi hyvään hintaan pois. :) Silloin pääsisit pienemmällä pahalla.

nimimerkillä toinen jonka auton perään läjäytettiin, kun perässätulija ei huomannut jonoa joka oli pysähtynyt moottoritielle edempänä olleen toisen onnettomuuden vuoksi. Ja jolla auto on nyt neljättä (!!) viikkoa pajalla korjttavana, kun jäi remontti alle lunastustason. Jos olisi lunastettu olisin jo kolme viikkoa ajanut uudella autolla.

aina poliisi
Kun minun autooni törmättiin minä menin omaan vakuutusyhtiööni. Sieltä ne sitten ottivat törmääjän yhtiöön yhteyttä. Jos törmääjä ei olisi tehnyt vahinkoilmoitusta minäkin olisin sen voinut tehdä niin, että törmääjän vakuutus sen olisi korvannut. Mutta erona on se, että meillä oli poliisi paikalla toteamassa toisen syylliseksi.

Voihan sen sun tekemän ilmoituksen toimittaa sinne Tapiolaan. Tapiola sitten pyytää mummelilta vahinkoilmoitusta ja ellei sitä tule niin ratkaisevat asian Sinun kirjoittamiesi asioiden mukaisesti, eli mummelin vakuutuksesta menee. Ja tee se poliisi-ilmoitus.

Mitä katsoin sen aloituksesi, eki jos noinkin paljon vahinkoja, ja on vanhempi auto, niin sehän saattaa mennä lunastukseenkin. Voithan tehdä tarjouksen noille, että lunastavat autosi hyvään hintaan pois. :) Silloin pääsisit pienemmällä pahalla.

nimimerkillä toinen jonka auton perään läjäytettiin, kun perässätulija ei huomannut jonoa joka oli pysähtynyt moottoritielle edempänä olleen toisen onnettomuuden vuoksi. Ja jolla auto on nyt neljättä (!!) viikkoa pajalla korjttavana, kun jäi remontti alle lunastustason. Jos olisi lunastettu olisin jo kolme viikkoa ajanut uudella autolla.
Auto on Ford Mondeo 2.0 TDI -02... Täytyy harkita tuota lunastamistakin, mutta kyllä mun nähdäkseni kannattaa vielä korjata.

ttppii
Autosi arvo on siis ehkä 6000-7000 euroa. Lunastus liippaa läheltä. Eikä se oli välttämättä omasta valinnasta kiinni, jos vakuutusyhtiö on sitä mieltä, että menee lunastukseen, niin silloin menee lunastukseen.
Täytyy sitten vaan odotella päätöstä, kun semmoinen aikanaan tulee. Ei vaan huvittaisi lunastukseen antaa, nyt kun on justiin hyvin huollettu ja katsastettu auto...

Yhteistyössä