autonhuoltokurssi naisille?

Olisiko kukaan kiinnostunut autonhuoltokurssista naisille? Olen itse huoltoasemalla töissä ja suunnittelen sellaisen kurssin järjestämistä. Millaisia asioita haluaisitte autoista oppia?

Itse olen oppinut työni puolesta kaikenlaista öljyistä jarrunesteisiin, ja saamattoman miehen vaimona onkin kiva saada auto kuntoon ihan itse, ilman pitkällistä miehen vonkaamista auton huoltoon.

Kannattaisiko tuollainen kurssi järjestää?
 
kannatta ehdottomasti! itse kyllä menisin ihan mielelläni kun mies on reissuhommissa niin olis kiva jotain osata itekin ettei se vähäinekin aika perheeltä mene korjaushommiin aina.

ja itse en tiiä autoista mitään!! :D
eli iha tuulilasinesteen lisäyksestä ja öljyn tarkistuksesta vois alottaa. ja renkaan vaihtohan ois kans tärkee.
 
Sellaisista asioista olisi kiva tietää, joille voisi antaa ensiapua tien päällä, ettei jää sinne. Minulle kävi viime keväänä niin, että molemmat etuvalot paloivat maantiellä yhtä aikaa, vieraalla paikkakunnalla ei yhtään palvelevaa huoltamoa illta-aikaa, onneksi yhden omistaja sitten vaihtoi valot. Mutta siinä tilanteessa olisi ollut kiva osata se itsekin.

Juu kannatetaan, tietotekniikan alan nainen olen, ja meillä se autokuski, mies ei siis edes aja autoa. Minä osaan katsoa öljyt ja lisätä pissapoikaan vettä, mutta siinäpä se. Ja juu haluaisin osata vaihtaa myös pyyhkimen sulat!
 
Olen aikoinaan ollut ko. kurssilla, mutta silloin opettajana' oli vanhempi mies, joka selvästi oli sitä mieltä, että naiset ja auto eivät sovi lainkaan yhteen. Mutta tässä jotain, mitä käytiin läpi;

-pissapoikasäiliön täyttö (joo, tämäkin tehtiin ja oli monta, joka ei sitä ollut koskaan ennen tehnyt)
-öljyn pinnan tarkastus (ja mistä lisää öljyä moottoriin)
-akku tyhjä, miten virtaa toisesta autosta (tämä teoriassa)
-renkaan vaihto

Enpä muuta muista, mutta tässä jotgain ehdotuksia
-sulkien vaihto (siis pyyhkijöiden)
-renkaan paineen tarkastus ja täyttö/tyhjennys
 
No sellainen juttu kannattaisi kertoa vaikka kahteen kertaan, että autossa on yleensä sellainen manuaali (kannattaa etsiskellä esimerkiksi hanskalokerosta), missä on kerrottu varmasti kaikki edellä mainitut huoltotoimenpiteet enemmän tai vähemmän seikkaperäisesti. Olen saanut jonkin verran näppäryyttä synnyinlahjana ja varmasti myös kotikasvatuksesta, mutta en koskaan ole harrastanut autonhuoltoa. Kuitenkin nyt, kun oma auto on, ovat monet asiat (esim. kaverin auton tyhjän akun lataaminen kaapeleilla, ajovalojen vaihto) hoituneet ihan manuaalia lukemalla. Että asioita ei tarvitse vaan jotenkin mystisesti osata autonkaan kanssa, on olemassa manuaali, josta hommat voi tarkistaa tai vaikka opetella alusta pitäen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.12.2006 klo 19:27 sepatuu kirjoitti:
No sellainen juttu kannattaisi kertoa vaikka kahteen kertaan, että autossa on yleensä sellainen manuaali (kannattaa etsiskellä esimerkiksi hanskalokerosta), missä on kerrottu varmasti kaikki edellä mainitut huoltotoimenpiteet enemmän tai vähemmän seikkaperäisesti.
Jotkut haluavat kokeilla noita juttuja lämpimässä hallissa eikä ruveta vaihtamaan rengasta ensimmäistä kertaa elämässään pimeässä tienposkessa.
 
Flupke
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2006 klo 22:32 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.12.2006 klo 19:27 sepatuu kirjoitti:
No sellainen juttu kannattaisi kertoa vaikka kahteen kertaan, että autossa on yleensä sellainen manuaali (kannattaa etsiskellä esimerkiksi hanskalokerosta), missä on kerrottu varmasti kaikki edellä mainitut huoltotoimenpiteet enemmän tai vähemmän seikkaperäisesti.
Jotkut haluavat kokeilla noita juttuja lämpimässä hallissa eikä ruveta vaihtamaan rengasta ensimmäistä kertaa elämässään pimeässä tienposkessa.
Semmonenkin on mahollista että ihan lystikseen kesällä kun on lämmintä niin kokeilee vaihtaa renkaan.
Joojoo, eipä sitä kukaan silleen tee, mutta sama asia kuin joku kurssi.. erikseen pitää vaivautua ;)
 
Jos meikäläinen onnistuu ruoan laitossa niin uskoisin että nainenkin suoriutuu auton ylläpidosta. Ohjekirjassa on "reseptit" öljynpinnan tarkistuksille ja täyttönesteiden laatuvaatimuksille kuvineen. Jos on kyse on öljynvaihdosta niin eipä miehetkään niitä enää oikein itse tee, koska pika-öljynvaihto on halvempi kun itse ostaisit suodattimen ja öljyt, lisäksi jäteöljy ei jää nurkkiin...
 

Yhteistyössä