Auton liikennevakuutus ja ylimääräisten vakuutusrahojen palauttaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jos ootte myyny auton niin miten kauan on mennyt että vakuutusyhtiöön maksetut ylimääräiset liikennevakuutusmaksut on palautettu? Mitenkähän kauan nuissa palautuksissa menee? Ja jos kertoisitte vielä vakuutusyhtiön.. :)

[QUOTE="vieras";28364721]Jos ootte myyny auton niin miten kauan on mennyt että vakuutusyhtiöön maksetut ylimääräiset liikennevakuutusmaksut on palautettu? Mitenkähän kauan nuissa palautuksissa menee? Ja jos kertoisitte vielä vakuutusyhtiön.. :)[/QUOTE]

Auton myynnin jälkeen ostajalla on 7 päivää aikaa rekisteröidä auto omiin nimiinsä. Siitä pari päivää ja vakuutusyhtiölle menee ilmoitus.

Kaikkein nopeiten rahat saa kun soittaa sinne vakuutusyhtiöön ja varmistaa että heillä on sun pankkitiliisi. Muutoin ne lähettää kirjeen kohtiin ja taas menee vähän aikaa.

[QUOTE="vieras";28364760]Auton myynnin jälkeen ostajalla on 7 päivää aikaa rekisteröidä auto omiin nimiinsä. Siitä pari päivää ja vakuutusyhtiölle menee ilmoitus.

Kaikkein nopeiten rahat saa kun soittaa sinne vakuutusyhtiöön ja varmistaa että heillä on sun pankkitiliisi. Muutoin ne lähettää kirjeen kohtiin ja taas menee vähän aikaa.[/QUOTE]

Ja jotkut yhtiöt ei tee asialle mitään ellei itse kysele. Itse odotin kuukauden If.ltä rahoja eikä kuulunut mitään ennenkuin itse sinne soitin.

Mulle tuli kuukausi sitten vakuutusyhtiöstä kirje, että auton vakuutukset katkaistu ja paljonko rahaa palautetaan.. luki myös että rahat palautetaan tilille ja oma tilinumero oli.

Tän takia ajattelin että ei mitään epäselvää olis enää kun tuommonen lappunenki tuli.

En nyt kerro missä yhtiössä olen töissä :D mutta meillä ainakin menee niin että hyvitysrahaa pidetään sisällä kuukauden verran, minkä aikana se kohdistetaan muiden vakuutusten avoimiin maksuihin jos sellaisia löytyy. Jos ei, niin sitten palautetaan. Mikäli haluat että rahat palautetaan ja mahdollisimman pian niin soita yhtiöösi, kyllä meillä asiakkaan pyynnöstä sitten pistetään rahat maksuun vaikka heti. Mutta useimmat haluavat että kohdistetaan muihin maksuihin, joten oletuksena toimitaan niin.

Kyllä niissä palautuksissa keskimäärin menee se 2-4 viikkoa ennen kuin rahat ovat saajan pankkitilillä. Vakuutusyhtiöt eivät korvaus- ja palautusasioissa kiirehdi, vaan pitävät asiakkaalle kuuluvia rahoja mahdollismman pitkään. Ilmeisesti se on enemmän sääntö kuin poikkeus. Toisaalta jos asiakkaalla vakuutumaksuja rästissä tulee karhumakirje hyvinkin nopeasti ja vakuutus katkaistaan alle 14 vrk:n kuluessa, jonka jälkeen perintää hoitaakin sitten perintätomisto.

Yhteistyössä