auton "anatomiasta" tietäviä paikalla?

Onko bensa-auto? Kuuluuko nakutus vain ja ainoastaan kasikympin vauhdissa, vai voisiko nakutus olla rinnastettavissa jotenkin kierroslukuihin? Ensimmäisenä tuli vain mieleen, että nakutus voisi johtua venttiileistä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sirutin:
Onko bensa-auto? Kuuluuko nakutus vain ja ainoastaan kasikympin vauhdissa, vai voisiko nakutus olla rinnastettavissa jotenkin kierroslukuihin? Ensimmäisenä tuli vain mieleen, että nakutus voisi johtua venttiileistä...
on bensa-auto. mies sanoi et nakutus ei kuulu tyhjäkäynnillä ollessa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Jos se nakuttaa samoilla kierroksilla eri vaihteella, niin autossa voi olla hydrauliset nostimet ja öljyt vähissä.
tää oli jo ihan ufo-tsettiä mulle :xmas:

ei jummarra.

Mun suurin paniikin aihe vaan on et auto hajoais keskellä vaik moottoritietä ja mä en pääse sieltä kotia :ashamed: siis oikeesti mulla on tuhat ja yks erilaista variaatiota et mitä mulle käy jos auto hajoaa kesken matkan :ashamed: :ashamed:
 
Zoe-F
Jep. Ihan normi settii. Tsekkaa öljyt, muista eka kuivaa tikku ja sit törkkää se uuestaa ja sit vast kattoo taso. Jotkut ooppeli on aika öljysyöppöi. Mut jos ei oo öljyis kii, ni en osaa täs kylmiltää sanoo mitää muuta ku et sit voi olla jotaa pahempaa tapahtumas kuten esm. jotku laakerit leikkaas kii, mut se tulee esii vast ajamal tai korjaamolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Jep. Ihan normi settii. Tsekkaa öljyt, muista eka kuivaa tikku ja sit törkkää se uuestaa ja sit vast kattoo taso. Jotkut ooppeli on aika öljysyöppöi. Mut jos ei oo öljyis kii, ni en osaa täs kylmiltää sanoo mitää muuta ku et sit voi olla jotaa pahempaa tapahtumas kuten esm. jotku laakerit leikkaas kii, mut se tulee esii vast ajamal tai korjaamolla.
ok. kiitoksia :flower:

tää on ensimmäinen aikomuskin katsoa ne öljyt. mut on se nyt perkele jos tuolle peltilehmälle saa öljyä alkaa juottaa... mein autosta tulee hyvää vauhtia öljyholisti :xmas: :D

tuo on 2003 vuoden auto, ja ajettu vasta vähän yli 100 000 km.
 
Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja Sirutin:
..ja kun tarkistat ne öljyt, muista että moottorin pitää olla "kylmä". Muuten öljytikku näyttää mitä itse tykkää.
Ei oo mitään väliä. Moottori voi olla kuuma tai kylmä.
Öljyä on lämpötilasta riippumatta ihan yhtä paljon siellä koneessa.
Mutta mielummin ei käynnissä koska öljy voi lainehtia öljypohjassa ja näyttää siis vähän enemmän.
Vain diesel autossa on väliä kuumana vai kylmänä ja siksipä diesel auton öljytikussa on kaksi viivaa, maksimi kylmänä ja maksimi kuumana.
Terv:Autonasentaja
 

Yhteistyössä