auton 2. haltija vakuutuksenottajana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"eee"

Vieras
Voiko auton 2. haltijaksi merkattu henkilö ottaa auton kaikki vakuutukset? Entä kenelle menee ajoneuvovero? Auton omistaja on rahoitusyhtiö. Minä rahoituksen ottaja ja pääasiallinen käyttäjä. Äidistäni tulisi auton 2.haltija ja hän ottaisi vakuutukset koska minä en niitä maksuhäiriön takia enää saa. Autorahoitukseni on voimassa ja hoidettu ja haluaisin asian edelleen pitääkin niin.

Vakuutuksen saat autolle vaikka olisikin maksuhäiriö, nykyään myös minkä tahansa kaskon. Toki vakuusmaksuja saattaa olla. Mutta vakuutuksen voi myös ottaa joku muu.

Soitin tänään kutakuinkin kaikki vakuutusyhtiöt läpi ja tarjosin ennakkomaksua koko vuoden liikenne ja kaskovakuutuksesta mutta ainoastaan lakisääteinen liikennevakuutus myönnetään. Kaskoa ei mahdollisuutta saada edes ennakkomaksulla.

jos on rahoitusyhtiön auto niin eikähän ne vakuutuksetkin tule sitä kautta sitten heidän määrääminä. Yhtiön ymmärtääkseni saa päättää, mutta yleensä ne vaatii täyskaskon autoon

jos on luottotiedot meneet, kaskoja ei myönnetä. näin sanottiin minulle lähivakuutuksessa. sain siis vain pakollisen liikennevakuutuksen maksamalla vuoden vakuutuksen kerralla.

Meillä on omistaja rahoitusyhtiö (vielä sen pari-kolme vuotta), 1. haltija mies ja 2. haltija minä. Vakuutukset on mun nimissä, koska edellisestä autosta oli kertynyt 55% bonukset (liikennevakuutus). Kaskoon saatiin suoraan 70% bonukset. Autoverosta en muista kumman nimissä tuli.

Yhteistyössä