Automatkat yhtä itkua!

Tyttö pian 1v 1kk ei viihdy yhtään autossa. tähän saakka matkat sujui hienosti, mutta nykyään itku alkaa kun vyötä kiinni laitan!
On kikkailtu kaikenlaista, mutta itkua piisaa ihan kurkku suorana huutoakin!
Onko kokemuksia/mitä avuksi? :/
 
Meillä ainoa konsti oli kääntää lapsen istuin "väärinpäin" eli kasvot menosuuntaan jo 1v 2 kk iässä. Siihen loppui matkaitkut. En tiedä olisiko sitten ollut jopa lievää matkapahoinvointia, vai mikä, mutta auttoi.
 
Kannattaa odottaa jonkin aikaa, lapsilla on ihmeellisiä kausia, jolloin vastustavat milloin mitäkin. Esimerkiksi omani sai 1,5-vuotiaana yhtäkkisen, selittämättömän suihkukammon, jota kesti muutaman viikon. Sen ajan pesin hänet pelkästään ammeessa. Kammo meni kuitenkin ohi yhtä nopeasti kuin oli tullutkin.

Lapsen kuljettaminen selkä menosuuntaan on kuitenkin niin tärkeä juttu, että älä luovuta vielä.
 
meillä samanikäinen lapsi ja automatkat myös aina ollut painajaista.mutta kokeilimme istuimen kääntämistä kasvot menosuuntaan ja ihme tapahtui....matkustaminen onkin mukavaa! kirjojen lukeminen ja jokin pieni naposteltava käteen on sekin hädässä auttanut.
 
Olen ajatellut, että istuimen kääntäminen auttaisi, mutta juuri turvallisuuden takia en tee sitä! Istuin on tällä hetkellä edessä ja olen pyytänyt, että se siirrettäisi taakse (on 2 veljeä, joista yleensä ainakin toinen matkassa, ja ehkä auttaisi viihtymään...) Ja turvallisempaahan siellä, itse en saa niin hyvin kiinni...
On meillä ollut keksin/leivän paloja, mutta kun ei oikein perusta niiden päälle, sylkee ulos tai ottaa kädellä. Itse ei laita ruokaa sormillaan suuhun!
Tavarat on myös olleet konstina...ne lentää sitten kaaressa pois, kun raivostuu...
Tänään on taas 40km matkaa mökille.... :|
 
Oletteko kokeilleet musiikkia? Meillä loppui kitinät kun soittimesta pauhaa lastenlaulut :LOL: Kivempi niitä on kuunnella kuin jatkuvaa kitinää! Muutaman kerran on myös otettu pidemmille matkoille mukaan kannettava dvd-soitin ja siihen joku lastenohjelma pyörimään ja niskatukeen kiinni.. ja toimii!

Toinen seikka on istuimen säädöt? Eihän vyöt paina tms? Ja onhan vaatetus sopiva ettei ole kuuma?
 
Meidän neiti kiukutteli jossain vaiheessa aina pitemmillä automatkoilla. Ikää oli tuolloin vähän rielu vuosi. Istuin on hänellä ollut aina takana (myös kaukalo) ja oli tottunut matkustamaan siellä yksin. Pahimpina huutoaikoina minä istuin joskus hänen kanssaan takana ja yritin viihdyttää, mut ei se mitään auttanut. Sitten vaihdoimme autoa ja nykyisessä on ilmastointi, mitä vanhassa ei ollut. Kiukuttelu on loppunut. En tiedä johtuuko viileästä autosta, vai siitä, että takapenkillä on nykyään pikkuveli seurana vai oliko huutovaihe vaan joku ikään liittyvä juttu ja nyt mennyt itsestään ohi. Istuinta ei kuitenkaan edes harkittu kääntää, vaikka huusi, koska mielestäni niin pientä ei voi kääntää kasvot menosuuntaan turvallisuudesta tinkimättä.
 
Piti tänään taas ajella kotiin, kun pojilla "kotimaisemissa" synttärit.
Tyttö tosiaan kuunteli ihmeissään kun Ellaa ja Aleksia soitettiin (se sopi veljienkin korviin, ei liian lapsellista) Eikä itkenyt yhtään. Eli kiitos Emppu80:lle :flower: Vyöt on ihan sopivasti, samoin vaatteita on vaan paita ja shortsit...ilmastointii meillä ei oo, joten kuumuuskin varmasti joskus itkettää. En oo vielä saanut penkkii taakse ja yleensä mä ajan kolmen lapsen kaa, ettei oo toista kuskii.
 

Yhteistyössä