automaattivaihteistosta kertokee idiootille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nytkyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nytkyn

Aktiivinen jäsen
09.01.2007
3 276
0
36
elikkäs kun se meidän oma auto on vielä korjauksessa lankomiehen luona ja veljen autoo oon lainaan pyytämässä, mutta siinä on automaattivaihteet ja en muista mitä mikäkin kirjain tarkoittaa...R taisi kuitenkin tarkoittaa pakkia :laugh: :D olen ajanut sillä autolla kerran että osaan siis ajaa mut en muista niitä vaihteiston kirjaimia

D vaihteella eteenpäin, 1,2,3 vie suo myöskin eteenpäin, mutta mä en noita käytä ikinä, P on seisonta vaihde, eli se päälle kun pistät auton parkkiin, N on vapaa jota ei kyllä tarvi koskaan, tai mä en ole tarvinut, ja se R oli pakki

Vaihteita en muista, mutta muista sitoa vasen jalka jonnekkin, ettet tee äkkijarrutusta etsiessäsi kytkintä :D
Allekirjoittanut meinannut "parit" kolarit aiheuttaa kytkintä etsiessä :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja kii:
Googlasin ja kopioitu suomi24:stä
P= parkki N= vapaa R= pakki D= ajo ja sit mahdollisesti 1 ja 2, norm. vaihteet

No meillä ainakin on ihan just noin, eli kun käynnistät tai sammutat auton, on silmässä P. Jos taas joudut seisomaan esim. ruuhkassa kauan, kannattaa silmään laittaa N (tätä en itse juurikaan käytä). Ja R on tosiaan pakki, N:llä pääset eteenpäin.

Auomaattivaihteet on yksi ihanimmista keksinnöistä! :) Tuo on meillä ensimmäinen automaattivaihteinen auto, ja jos kahta en vaihda, niin tuo nyt ainakin on se toinen! :D

Mulle tuottaa muuten suunnatonta tuskaa ajella veihdekeppi autolla kun yleensä ajan automaatilla. Joka kerta runttaan pelkän jarrun pohjaan ja käynnistän auton ja auto meinaa hypätä vaikka mihinpäin siinä vaiheessa :D
Ah aututta ja helpottua automaatin kanssa :whistle:

:wave: ajoin 18 veenä automaatilla toisen auton kylkeen kun polkaisin poljinta ja se piti olla jarru vaan olikin kaasu...se toinen jalka siellä vipatti niin jalat nousi lattiasta...
prkule.

Joo,R on reverse...eli peruuta.

D niinkun drive...aja

P on parking...parkkeeraa.

veli osti varmasti piruuttaan automaattiauton että sitä ei tartte lainata :kieh: kun ei muista niitä kirjaimia...ikäni (eli 4vuotta) olen manuaalilla ajanut niin tuottaa tuskaa automaatti :snotty:

Mutta sitten kun sammutat,muista laittaa joko P:lle taikka vapaalle...
sillä jos vaihde päällä yrität startata se ei käynnisty...

kokemusta löytyy... :ashamed:
korjaajan hälytin jostain kalliista liikkeestä kun auto sammui risteykseen...ja ukko tulee,täräyttää P:lle sen ja lähteehän se heti.
:kieh:
silloin päätin että mekaanikon kursseille ja HETI!!
kukaan ukko ei enää naura mulle...

Automaatti on kaupunkiajossa ihana keksintö. Maantiellä ohitukseen lähtiessä tottumaton ei hoksaa pakkovaihtaa, eli äkäisesti kaasu pohjaan hetkeksi.

Mutta ainoat muistettavat ovat D ja P ja vasen jalka ei tee mitään, kun oppii automaattiin, vasen on jarrutusjalka.

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
kokemusta löytyy... :ashamed:
korjaajan hälytin jostain kalliista liikkeestä kun auto sammui risteykseen...ja ukko tulee,täräyttää P:lle sen ja lähteehän se heti.
:kieh:
silloin päätin että mekaanikon kursseille ja HETI!!
kukaan ukko ei enää naura mulle...

Ou nou... :D Hauska! :laugh:

Yhteistyössä