Automaattinen ruohonleikkuri keräyksellä?

Jos nyt istutetaan se 300-500 neliön nurmi kaneja varten niin tekisi mieli hankkia siihen automaattinen ruohonleikkuri joka myös kerää talteen leikkaamansa ruohon. Aika usein sitä säiliötä vaan ei ole vaan pääsee itse haravoimaan. Kenelläkään parempaa tietoa tästä?
 
Jos nyt istutetaan se 300-500 neliön nurmi kaneja varten niin tekisi mieli hankkia siihen automaattinen ruohonleikkuri joka myös kerää talteen leikkaamansa ruohon. Aika usein sitä säiliötä vaan ei ole vaan pääsee itse haravoimaan. Kenelläkään parempaa tietoa tästä?
Kuinka paljon joudut panostamaan työhön ja rahaa ruohon istutukseen?

Kuinka monta kiloa sillä rahalla ja vaivalla voisi ostaa kanin- tai lehmän lihaa?

Onko rahalla ja vaivalla mitään merkitystä asian suhteen?

Onko tekemisen ilo tärkein asia?
 
vierailija
Kuinka paljon joudut panostamaan työhön ja rahaa ruohon istutukseen?

Kuinka monta kiloa sillä rahalla ja vaivalla voisi ostaa kanin- tai lehmän lihaa?

Onko rahalla ja vaivalla mitään merkitystä asian suhteen?

Onko tekemisen ilo tärkein asia?
Minä luulen että jos edes joku ap:n touhuista kannattaa niin se on tuo. Kanit kasvaa niin nopeasti ja lihasta joutuu maksamaan itsensä kipeäksi.
 
Jos nyt istutetaan se 300-500 neliön nurmi kaneja varten niin tekisi mieli hankkia siihen automaattinen ruohonleikkuri joka myös kerää talteen leikkaamansa ruohon. Aika usein sitä säiliötä vaan ei ole vaan pääsee itse haravoimaan. Kenelläkään parempaa tietoa tästä?
Ensinkin, nurtsia ei istuteta vaan kylvetään. Toiseksi, mitä järkeä on hankkia leikkuri nurmelle, jonka kanit hoitavat lyhyeksi muutenkin. Komanneksi, jos ideana on kanien rehustaminen leikkurilla, on huomioitava, että ruohosilppu kelpaa niille vain vuorokauden ajan, sen jälkeen se on kelvotonta.
Että missä se järki taas olikaan...?
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Ensinkin, nurtsia ei istuteta vaan kylvetään. Toiseksi, mitä järkeä on hankkia leikkuri nurmelle, jonka kanit hoitavat lyhyeksi muutenkin. Komanneksi, jos ideana on kanien rehustaminen leikkurilla, on huomioitava, että ruohosilppu kelpaa niille vain vuorokauden ajan, sen jälkeen se on kelvotonta.
Että missä se järki taas olikaan...?
Mitä se on nimeltään, kun valmiiksi kasvatettu nurmi ”istutetaan” ruokamullan päälle?
 
vierailija
Ensinkin, nurtsia ei istuteta vaan kylvetään. Toiseksi, mitä järkeä on hankkia leikkuri nurmelle, jonka kanit hoitavat lyhyeksi muutenkin. Komanneksi, jos ideana on kanien rehustaminen leikkurilla, on huomioitava, että ruohosilppu kelpaa niille vain vuorokauden ajan, sen jälkeen se on kelvotonta.
Että missä se järki taas olikaan...?
Ajattelin aivan samaa.
 
vierailija
Ensinkin, nurtsia ei istuteta vaan kylvetään. Toiseksi, mitä järkeä on hankkia leikkuri nurmelle, jonka kanit hoitavat lyhyeksi muutenkin. Komanneksi, jos ideana on kanien rehustaminen leikkurilla, on huomioitava, että ruohosilppu kelpaa niille vain vuorokauden ajan, sen jälkeen se on kelvotonta.
Että missä se järki taas olikaan...?
Ja mikä oli se automaattinen? Niinku robotti? Keräileviä täytyy ohjata vaikka olis vetävät renkaat ja tämän tästä tyhjentääkin
 

Yhteistyössä