Autolla kauppaan, mutta kun...Kuinka usein siis käytte kaupassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LisaMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LisaMarie

Aktiivinen jäsen
06.04.2005
21 832
7
38
No, mä en käy kaupassa kävellen siksikään, kun sinne on 6 km matkaa, mutta vaikka kauppa olis vieressä, niin miten sieltä saa 5 hengen ruuat kävellen :o ? Mulla on 5-7 kassia ruokaa ja usein vielä 10 kilon koiranruokasäkki, kun käyn kaupassa, niin olis aika hankalaa kävellen...
Tietty jos kävis jokapäivä, muta se taas on ihan kamalan epätaloudellista -vaikka se kauppa olis vieressä- koska ainakaan mä en onnistu käymään kaupassa niin, ettei joku lakupötkö tai lehti tai limu tms. tartu mukaan. Mä siis pidän aika tiukasti kiinni säännöstä kauppaan vaan kerran viikossa. Tietty maitoa joutuu sit tuomaan reilusti yl 10 litraa, mutta silti.

Samoin, kerran viikossa kaupasta (2km kotoa) perusostokset ja toisen kerran käyn vaunuilla hakemassa maitoa tms.

jos mä kävisin joka pv, ois ruokalaskussa varmaan 20% lisää....

Alkuperäinen kirjoittaja geffi:
Samoin, kerran viikossa kaupasta (2km kotoa) perusostokset ja toisen kerran käyn vaunuilla hakemassa maitoa tms.

jos mä kävisin joka pv, ois ruokalaskussa varmaan 20% lisää....

Mä olen laskenu ihan samaa, että reilu 5 euroa menee helposti kerralla ihan turhaan! Kuukaudessa se on vähintään satanen, jonka säästää kun ei käy jokapäivä kaupassa! Ja toisaalta vaikka se kaupareisu on sit tavallaan rasittava, niin se on kyllä myös mun viikon "omaa aika". Menen siis oikein kauppakeskukseen ja varaan aikaa muuhunkin kun ruokien hakemiseen. Se säästö osittain menee siinä, muta toisaalta, vaika mä hakisin jokapäivä maitoa ja leipää kaupasta, kerran pari kuussa mä kävisin kuitenkin kauppakeskuksessa :saint:

Kerran viikossa haetaan ruokalasti autolla ja viikon varrella käyn pojan kanssa lähikaupasta maitoa yms. Kaappiin ei mahdu viikon maitoja eikä pakkaseen leipää. Eli yhteensä 2kertaa/viikko.

me käydään 2 kertaa viikossa kaupassa, yleensä marketissa. Samalla kerralla vien isompia treeneihin joten ylimääräistä ajoa näistä kauppareissuista ei tule vaikka autolla kuljen.
Jos kävisin lähikaupassa kävellen päivittäin olis ruokalasku huomattavasti isompi, hinnat kun siellä on kalliimmat ja aina tuppaa jotain pientä ( nami, muu herkku tai lehti) tarttumaan mukaan.

Käyn joka päivä(ja kädet on kohta 2 metriset ;)). Kyllä siihenkin oppii ettei aina osta jotain turhaa. N kerran kuussa käyn autolla kaupassa ja ostan paljon painavia & kauan säilyviä ostoksia. Muuten käyn eri kaupoissa ja ostan jokaisesta sen mitä juuri sieltä kannattaa ostaa. (En sitä varten kiertele, vaan matkalle sattuu useampi ruoka kauppa ja käyn siellä missä tarttee).

Me käydään Prismassa suunilleen joka toinen viikko ja sitten pari kertaa viikossa tuossa lähikaupassa täydennys ostoksilla. Mulla ei varmaan menis rahaa sen enempää vaikka kävisin joka päivä, mutta ei todellakaan huvita töiden jälkeen raahaututa kauppaan joka päivä.

sillon kun asuttiin vielä kaupungin keskustassa niin käytiin kaupassa vaunujen kanssa. esikoinen oli jo sen verran iso, että jaksoi kävellä kaupasta kotiin ja ostokset (3-4 kassillista+vaipat ) lastattiin vaunujen kyytiin.

nyt on pikkuruiseen ja kalliiseen lähikauppaan matkaa yli 2 km, lapsia 3 ja ostoskasseja viikossa 4-5, eli autoa käytetään. tosin mies hoitaa kauppareissun useimmiten työmatkalla, eli ylimääräistä ajoa ei onneksi kerry.

mulla tulee säästöä kun käyn joka päivä kaupassa. Tulee vähemmän heräteostoksia. Ostan vain sen mitä tarvitsen sen päivän ruokaan. Ja toinen säästävä tekijä on se että mulla ei ole autoa, eli ei tule siksikään ostettua mitään ylimääräistä, että saa kotiin kuljetettua. Tässä myös se hyvä puoli ettei ruuat vanhena jääkaapissa vaan aina on varmasti tuoretta. Jos meillä olis joku lemmikki mille pitäis ostaa valmisruokia, raksuja tai muuta niin ne luultavasti haettaisiin autolla ja pidemmäksi aikaa.