Autokoulusta!?!??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mami"

Vieras
Voisin ottaa itseäni niskasta kiinni ja mennä vihdoin ajamaan kortin. Ei tarvis miehenkään enää valittaa et hän joutuu aina ajelemaan milloin missäkin.
Nyt vain kun noita hintoja katselin pikasesti niin näyttäs siltä et siihen ainakin se 1500 euroa palais rahaa. Asutaan helsingissä, mun luottotiedot ei oo kunnossa. Eli kysymys kuuluukin et pitääkö mun nyt säästää se raha ensin. Pitääkö mun maksaa kerralla koko summa tyyliin kun ei oo luottarit kunnos? Vai miten se maksu menee?! Kaikissa kouluissa joo tietty eri säännöt mutta onko kellään kokemusta tälläsestä? Maksoitko koko summan kerralla?

Mä olen maksanut paljon useammassa erässä niitä laskuja... eikä ne muuten pääty siihen 1500 euroon. Teoria- ja ajokokeet maksetaan erikseen, samoin ajolupamaksu poliisille, lääkärintodistus, valokuvat... mulla laskutettiin ainakin ajotunteja kahdessa erässä, teoriatunnit yhdessä erässä, liukkaalla-ajon ratamaksut erikseen jne.

Jos olet töissä Helsingin kaupungilla esim saat alennusta joistakin autokouluista, samoin jo olet opiskelija, vanhempai ovat töissä kaupungilla jne jne. Siis vinkkinä, kysy voitko saada jotain alea.

[QUOTE="hmm";26926380]Jos olet töissä Helsingin kaupungilla esim saat alennusta joistakin autokouluista, samoin jo olet opiskelija, vanhempai ovat töissä kaupungilla jne jne. Siis vinkkinä, kysy voitko saada jotain alea.[/QUOTE]

Ajoin ajokorttini Helsingissä vuosi sitten enkä ole ikinä kuullut mistään opiskelija-alennuksista. Eihän autokoulut tekis mitään tuottoa, jos 98% kortin ajajista saisivat alennuksia...

[QUOTE="vieras";26926390]Ajoin ajokorttini Helsingissä vuosi sitten enkä ole ikinä kuullut mistään opiskelija-alennuksista. Eihän autokoulut tekis mitään tuottoa, jos 98% kortin ajajista saisivat alennuksia...[/QUOTE]

No kyllä vaan saa, kun kysyy, esim Autokoulu Pasila, Lilli-Putti alle 19v opiskelijat, ainakin ennen Haagan autokoulu...

Mä sain kortin viime keväänä ja helsingissä siis kävin koulun.
Ei niitä kerralla pidä maksaa, mutta jotkut säännöt niissä oli ja ennen inssiä kaikki piti olla maksettu.
Mutta noita lisämaksuja tuli just jostain luvasta, ja kun menin teoriaan piti maksaa jotain siinä suoraan ja liukkaasta radasta jne. Maksaa siis ihan sikana.
Mä ajoin lilliputilla ja no, en kauheasti voi kehua. Maikka tosi kiva kyllä, mutta hirveen vaikea saada ajotunteja. Liikaa oppilaita jne.
Mutta niiden sivuilla oli aika hyvin muistaakseni noista hinnoista ja niiden maksuun sai jotenkin vaikuttaa(?)

Yhteistyössä