autokoulussa saisivat opettaa enemmän tuota parkkeeraamista

Jälleen kerran kyllä joulumieli katoaa tuolla kaupungilla ostoksilla käydessä. Edelleenkään en ymmärrä, että minkä takia sitä autoa ei voi parkkeerata keskelle parkkiruurua. Eipä se ole kiva että oma auto motitetaan molemmin puolin niin, ettei sovi ovista kulkemaan vaatteitaan sotkematta tai ovia lommottamatta. Siinä sitten on kiva odotella, että josko jompikumpi auton omistajista saapuisi paikalle, et pääsee omaan autoonsa muutakin reittiä kun peräkontin kautta. Varmaan arvaatte etten todellakaan toivotellut hyvää joulua kun lopulta omaan autooni pääsin.
:xmas:
Sanottakoon víelä, että tälläkin kertaa olin pysäköinyt parkkihallin takaosaan (kun vielä nuo jalat sen verran kantaa) ja tosiaankin keskelle ruutua. Ja hallissa olisi ollut vapaita paikkoja vielä vaikka miten paljon ettei olis ees pakko ollut niin viereen ahtautua :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Jälleen kerran kyllä joulumieli katoaa tuolla kaupungilla ostoksilla käydessä. Edelleenkään en ymmärrä, että minkä takia sitä autoa ei voi parkkeerata keskelle parkkiruurua. Eipä se ole kiva että oma auto motitetaan molemmin puolin niin, ettei sovi ovista kulkemaan vaatteitaan sotkematta tai ovia lommottamatta. Siinä sitten on kiva odotella, että josko jompikumpi auton omistajista saapuisi paikalle, et pääsee omaan autoonsa muutakin reittiä kun peräkontin kautta. Varmaan arvaatte etten todellakaan toivotellut hyvää joulua kun lopulta omaan autooni pääsin.
:xmas:
Sanottakoon víelä, että tälläkin kertaa olin pysäköinyt parkkihallin takaosaan (kun vielä nuo jalat sen verran kantaa) ja tosiaankin keskelle ruutua. Ja hallissa olisi ollut vapaita paikkoja vielä vaikka miten paljon ettei olis ees pakko ollut niin viereen ahtautua :kieh:
Tai sitten ajetaan auto siihen tosi vinoon eikä ees katota onko se hyvin. Tai vallataan kaksi ruutua sen auton kanssa :headwall: Eikö jotku yhtäää aattele ja piittaa miten se kärry jää parkkiin?

Se on oikeasti ahdistavaa. Meillä parkkeeraa yksi noin 20 vuotias nuori mies aina bemunsa ihan viivan päälle meidän ruudun suuntaan - seuraus on se, että minä en meinaa millään mahtua ovesta sisään, miehestä puhumattakaan ellei me taas jätetä ihan siihen seuraavan ruudun viivalle autoamme - seuras on se, että reunimmaisella paikalla lapsiperheen äiti ja isä kulkevat autoonsa ilmeisesti ruusupensaan kautta apukuskin ovesta :xmas:

Olen ihan samaa mieltä että parkkerausta vois olla vähän enemmän. Kävin autokoulun kesällä -08 ja tyttäreni kesällä -09 samassa koulussa ja parkkeeramisen harjoittelu oli vain koulun pihasta/ruudusta pois ja siihen meno. Nyt esim. parkkeeraminen on mulle kun punane vaate, ajan niin pitkälle parkkipaikkaa esim. kauppojen pihassakin kun vaan tarpeeks tyhjää tilaa löytyy. Kahden auton väliin en esim. yritäkään ja takanakaan ei saa olla ruudut liian lähellä. Ärsyttää kun ei osaa, muttei voi mitään.

Ja yleensäkin kaikesta voisi opettaa, esim, vilkun käytöstä, parkkeeramisesta, puskurissa roikkumisesta jne.. tai sitten tietyn iän saavuttamisesta parin kerran ajokokeet..

Toi on kyllä persiistä, mutta niin kauan kun ne autot on parkkeerattu sinne parkkiviivojen sisäpuolelle niin ovat ihan oikein parkeerattuja.

Nykyisin moni auto on isompi ja leveämpi kuin ennen mutta parkkiruudut edelleen yhtä kapeita kuin aina. :/ Tai siltä ainakin tuntuu. Meidän leveä ja iso auto vie tosi tehokkaasti parkkiruudun tilat vaikka olisi kuinka keskelle parkkeerattu.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Toi on kyllä persiistä, mutta niin kauan kun ne autot on parkkeerattu sinne parkkiviivojen sisäpuolelle niin ovat ihan oikein parkeerattuja.

Nykyisin moni auto on isompi ja leveämpi kuin ennen mutta parkkiruudut edelleen yhtä kapeita kuin aina. :/ Tai siltä ainakin tuntuu. Meidän leveä ja iso auto vie tosi tehokkaasti parkkiruudun tilat vaikka olisi kuinka keskelle parkkeerattu.
Onhan se näinkin. Mutta nää autot ei olleet kovinkaan leveitä :whistle:
Oli parkkeerattu vinoon ja osittain väärän ruudun puolelle. No, pitää tässä vielä lähteä kaupungille... ja taidanpa ottaa tuon vanhemman ja isomman auton tällä kertaa kauppakassiksi ;) Siinä ei ovissa pienet lommot haittaa ja jos joku tunkee mun ruudun puolelle niin varmaan ahtaudun omaan autooni.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
Ja yleensäkin kaikesta voisi opettaa, esim, vilkun käytöstä, parkkeeramisesta, puskurissa roikkumisesta jne.. tai sitten tietyn iän saavuttamisesta parin kerran ajokokeet..
Totta. Ja muutaman vuoden välein pitäs olla pakollinen jonkin sortin liikenneopetuskurssi kaikille ajokortillisille...vaikka verorahoilla prkl.

...
Mä oon kanssa kironnut monet kerrat samaa asiaa. Mulla on vielä pieni auto, melkein mahtus parkkiruutuun poikittain, ja kun mä parkkeeraan sen edes suunnilleen keskelle ruutua niin molemmin puolin jää tilaa omaan ruutuun. Sitten kun on 2-ovinen auto ja toinen turvaistuin takana, niin toisen puolen etuovi on pakko avata kokonaan että mahdun ottamaan lapsen kyydistä. Jätän usein lasten kanssa liikkuessa auton niin että sinne toiselle puolelle jää pikkusen enemmän tilaa avata se ovi. Ja sitten ne naapuriparkkiin ilmestyneet autot tukkii tien niin et saan just ja just toisen muksun autoon ja itse en pääse kun en toista saa. Sitten ne naapuriautot ei edes älyä miks oon vihanen(sähän oot nuori ihminen, jaksat kyllä hetken odottaa) joo, jaksan toki itse, mutta sanoppa 2veelle -25 asteen pakkasessa et nyt täytyy odottaa että tuon auton omistaja tulee kaupasta :headwall:

Yhteistyössä