Autokoulun 2. vaihe jännittää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minni"

Vieras
Olen lähiaikoina menossa autokoulun 2. vaiheeseen ja kyllä vähän jänittää, kun en ole kovin paljoa ajanutkaan. Onko joku käynyt oulussa 2. vaiheen? Mitä reittiä ajettiin ja millaista se oli? Entä liukasrata-ajo, miehen autolla menossa ja mies pelkää, että auto hajoaa!?

Minä kävin Oulussa Ajotaito Hessussa kakkosvaiheen pari vuotta sitten. Liukas ajo käytiin Jäälissä radalla ja oli ihan helppo nakki. Vähän jarrutteluja, käsijarrun käyttöä ja väistelyä yms.. Arvioiva ajo käydään autokoulun autolla ainakin Hessussa ja reitin valitsee opettaja. Me ajeltiin ihan vaan keskustassa. Pari kertaa sama reitti ajettiin ja seurailtiin auton kulutusta, taloudellista ajoa ynnä muuta semmosta. Ihan helppo homma ja kahdessa päivässä ohi. Ensin on arvioiva ajo ja sitten liukas rata+teoriaopetus.

Minä ajoin aikanaan Oulussa. Ajettiin kaupungin läpi ja mitattiin kulutus ensin mennessä. Sitten perillä pari vinkkiä taloudellisempaan ajoon ja niillä vinkeillä takasin. Ei liukasratakaan paha ollut, mutta jos painaa kaasun pohjaan niin eiköhän sitä auton sinne metikkoon saa. Se aine tarttuu tosi tiukasti autoon kiinni niin kannattaa samana päivänä käydä pesettämässä auto pesulassa.

Voithan sä ajaa autokoulun autolla tuon, jos miehesi ei uskalla antaa omaansa sun käsiin.

Yhteistyössä