Autokoulu ja uudet vaiheet. Voisiko joku kertoa kuinka kaikki käytännössä käy.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Olen 4-vuotta sitten käynyt autokoulu. Tuolloin omaa tyhmyyttäni en mennyt ajoissa kakkosvaiheeseen joten ajolupa umpeutui.
Noh aikaa kului ja eleltiin ilman korttia nyt olen menossa vihdoin suorittamaan kortin taskuuni.
Mutta nyt kun autokouluun on tullut tämä joku uusi välivaihe niin mitä se käytännössä tarkoittaa?

Minun piti siis ensin saada ajolupa taas voimaan no se on lääkärintodistusta vaille valmis.
Sitten mun täytyy mennä teorikokeeseen ja inssiin. Noh vanhoilla pykälillä olisin tästä päässyt sitten suoraan sinne kakkosvaiheeseen, mutta nyt on tämä joku uusi vaihe vielä tungettu listoille. Mitä se tarkoittaa käytännössä??
Pitääkö mun ensin vaan ajella ja harjoitella itsekseni ja sitten vielä osallistua jollekkin ajotunnille ja teoritunnille?? Miksi? Mikä hyöty tästä on? Ja milloin aikaisintaan voi sitten mennä vihdoin sinne kakkosvaiheeseen?

Voi pojat olisi vaan aikoinaan pitänyt suoritella kaikki kunnolla kuntoon!!
Tämä kaikki hölmöily tulee maksamaan mulle 850e + jos haluan pari ajotuntia ennen inssiä.

Eniten mua jännittää tuo teorikoe!!

Onko joku muu ollut yhtä tyhmä kuin minä?

minä toimitin lääkärintodistuksen autokoululle, meni sieltä muiden papereiden kanssa poliisilaitokselle.

välivaiheessa piti käydä yhdellä teoriatunnilla ja sitten ajamassa toisen oppilaan kanssa sellainen parin tunnin reitti. ensin suunniteltiin koululla netin avulla ajoreitti ja sitten ajettiin se.

[QUOTE="nella";28912002]minä toimitin lääkärintodistuksen autokoululle, meni sieltä muiden papereiden kanssa poliisilaitokselle.

välivaiheessa piti käydä yhdellä teoriatunnilla ja sitten ajamassa toisen oppilaan kanssa sellainen parin tunnin reitti. ensin suunniteltiin koululla netin avulla ajoreitti ja sitten ajettiin se.[/QUOTE]

Häh? :D oikeesti? Miksi? Kahden tunnin ajoreitti jonkun muun kanssa? Nou vei?
Mun varmaan täytyy viedä tuo ihan laitokselle kun piti tää lupa-asiakin itse hoidella kuntoon koska asia näin pitkän ajan takainen.
Niin tosiaan näitä tämän päivän menoja ei ollut siinä 850€: ssa mukana laisinkaan. Lupa maksoi 60€, kuvat 25€, lääkäri 55€.
Auts!

[QUOTE="Aloittaja";28912047]Häh? :D oikeesti? Miksi? Kahden tunnin ajoreitti jonkun muun kanssa? Nou vei?
Auts![/QUOTE]

Juu ja ilmeisesti vähän autokoulusta riippuen siellä saattaa olla mukana useampikin ihminen, silloin toki matka-aika pitenee kun jokainen vuorollaan ajaa. ihan typeräähän tuo oli, mutta pakollinen kuitenkin.

tällaisen tekstin löysin: "Harjoitteluvaiheen palautejakso sisältää yhden teoriatunnin ja 2 tuntia ajo-opetusta, joista toinen on ryhmäajotunti. Jos ajokorttikurssilla ei ole pystynyt suorittamaan pimeän opetusta, tulee se myös suorittaa harjoitteluvaiheessa."

olinkin unohtanut tuon, että siihen kuului myös yksilöajotunti. meidän opettaja vei minut ajelemaan mm. parkkihalliin

[QUOTE="nella";28912131]tällaisen tekstin löysin: "Harjoitteluvaiheen palautejakso sisältää yhden teoriatunnin ja 2 tuntia ajo-opetusta, joista toinen on ryhmäajotunti. Jos ajokorttikurssilla ei ole pystynyt suorittamaan pimeän opetusta, tulee se myös suorittaa harjoitteluvaiheessa."

olinkin unohtanut tuon, että siihen kuului myös yksilöajotunti. meidän opettaja vei minut ajelemaan mm. parkkihalliin[/QUOTE]

Ok, kiitti.
Mulla tosiaan kaikki jäi vain kiinni siitä kakkosvaiheesta. Pimeet yms on käyty.
Mut toi parkkihalli juttu onkin ihan hyödyllinen. Tai olis jos sellainen itselläkin eteen.
Mut tommoset ryhmäajot miä jo pimeelä ollut niin blaah..mut ei se auta :D

Siis autokoulullahan ainakin järjestetään se välivaihe ja sitten se "kakkosvaihe", joita sis kai kutsutaan nyt kakkos ja kolmosvaiheiksi. Jotain muutaman satasen molemmat taisi olla, riippuen autokoulusta. Sinne vaan soittelet ja ilmoittelet, että tulet kurssille. Tuota välivaihetta ei kyllä ole niillä, jotka on suorittaneet ykkösvaiheen ennen 19.1. 2013. ,mutta sun kai sitten pitää jos on sanottu. Käytännössähän "et" ole suorittanut, kun olet joutunut nyt vasta uusimaan.

[QUOTE="vieras";28912181]Siis autokoulullahan ainakin järjestetään se välivaihe ja sitten se "kakkosvaihe", joita sis kai kutsutaan nyt kakkos ja kolmosvaiheiksi. Jotain muutaman satasen molemmat taisi olla, riippuen autokoulusta. Sinne vaan soittelet ja ilmoittelet, että tulet kurssille. Tuota välivaihetta ei kyllä ole niillä, jotka on suorittaneet ykkösvaiheen ennen 19.1. 2013. ,mutta sun kai sitten pitää jos on sanottu. Käytännössähän "et" ole suorittanut, kun olet joutunut nyt vasta uusimaan.[/QUOTE]

Itseasiassa autokouluta eivät olleet varmoja tarvitseeko minun sellainen käydä. Mutta kertoi että sellainen on nykyään.
Varmaa on vain teorikoe ja inssi tottakai.
Hyvässä lykyss pääsen jo reilun viikon päästä otse ajelemaan. Lupa-asiani laitettiin "kiireellisenä" eteempäin.

Ykkösvaiheenhan olen suorittanut jo 2008 pimeät ynnä muut siihen päälle. Jäi vaan kiinno siit ettem kahden vuoden sisään mennyt sinne kakkosvaiheeseen.

Yhteistyössä