Autokauppaan mars

  • Viestiketjun aloittaja rahaton autoilija
  • Ensimmäinen viesti
rahaton autoilija
Nyt lähden kattoo vaihtaisko auton. Ei hienompaan tai kalliimpaan, mutta uudempaan. Viel on vanhasta vähän maksamatta, mut Puntolla ajettu 100 000 km ja pelottaa että koht alkaa nurkat prakaa jos en vaihda. Siis vähän käytettyyn vaihtaisin. Kiikarissa pari alle 20 000 km ajettua ja alle 10tonnin maksavaan kärryä. On vaan niin pienet takaluukut, jotta...
Ja sekin hirvittää, että maksut vähän kyllä nousis, mutta mikäs siinä auttaa. Jos alkaa kytkin tai vaihteet temppuilla, sekin tulee kalliiks. Niin joo ja autoo tartten työssäni.
 
No sillä puntollahan on aikas vähän ajettu.. :eek: meil menee tänää just vaihtoon volvo 850 jolla ajettu just 300 000km ja myö ostettiin se ku vuosi sitten. Nyt ostetaan voyager, jolla ajettu pikaksen alle 200 000km ja on vielä erittäin hyvässä kunnossa...
 
rahaton autoilija
Huomaa että mun auto on Punto. Ei varmaan paini samassa sarjassa Volvon tai Voyagerin kanssa. Jos mullakin olis varaa Volvoon tai Mersuun ajaisin varmaan sen 300 000 ainakin...
 
rahaton autoilija
Vielä piti sanomani, että kaupungissa ajan eninmäkseen, joten kytkin jne joutuu koville. Ja onhan tuo mun Purkkini ihan ok näköinen, mutta moni kakku päältä kaunis.
 
Meillä kanssa suunniteilla auton vaihto uudenmpaa, mutta tuo meidän nykyinen raaska on ihan kaatis kamaa....
Isäntää vaan ihastunut sellaiseen malliin että niitä on vaikea löytää käytettynä eilen netistä kateltiin vaihtoehtoja niin koko maassa oli alle 30 kpl ja pitäisi sitten löytää suht läheltä.
 
Puntossa (ja pikkuautoissa) on miun kokemuksen mukaan sellanen juttu, että kun 120 000 tulee täyteen, niin paikat alkaa brakaamaan sillä tavalla, että just kun saa yhden jutun korjattua, niin hetken päästä ilmaantuu uus....

Tosin vähään aikaan ei oo enää tommosta autoa ollu (sattuneesta syystä ) joten voihan olla, et ne on parantunu... (toiveajattelua)
 
viivi
kyllä määki oon yrittäny saaha tuon miehen pään kääntymään,jotta se lähtis katteleen mun kaa autoa uutta,miehellä on kyllä hyvä ja suht uus työauto,mut se millä minä aina ajan ja kuskaan lapsia kouluun ym. on kyllä jo hohhoijakkaa.... mutta ku ei taho tuo mies suostua. velaton auto kyseessä,eli jos uutta laittas,joutuishan sitä kuukausierän aina maksamaan,mutta uskoisin että sen rahan jostai nipistäisin.. säästäisin jostai toisesta päästä... voi voi...
 
rahaton autoilija
Jeps, tUli sitten tehtyä autokaupat. Maanantaina haen kärryn. Ajettu 14 000 km, joten kaipa sillä 4 vuotta meikäläinenkin köröttelee, sit alkaa taas olla se 100 000 mittarissa.
Niin siis Fiat Pandan ostin 9000 euroa kustantaa+ luottokulut..
 

Yhteistyössä