Autokaupoista tietävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moona81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

moona81

Aktiivinen jäsen
19.01.2010
5 822
1
36
Kuopio
Joo mie kysyn kaiken täällä kun en ossaa muuallekkaan mennä... :ashamed:

Elikkäs asiaan. Tähtäimessä on käytetty auto. Joka (jos ollaan tyytyväisiä siihen) ostetaan autoliikkeestä. Autoa ei ole vielä katsastettu. Mutta saa viedä katsastukseen maanantaina. Myyjä lupasi hoitaa tämän.

Kuten myös jos haluamme, hoitaa öljynvaihdon ja katsastaa auton talvikunnon.

Niin lisätäänkö nämä kustannukset auton hintaan? Empä tajunnut kysyä sitä kun puhelimessa juttelin tänään. Ja nyt tämä jäi häiritsemään.

Kyseessä on yksityinen autokauppa, jos tämä nyt asiaan vaikuttaa mitenkään.

Eihän se katsastus yms öljynvaihdot ole ilmaisia tälle myyjällekkään...

[QUOTE="vieras";27227041]Ei ne ole ei, muutenkin hinnat on laitettu niin että ne kattaa menot. Varmaankin lisää siihen hintaan, jos ette ole muuta sopineet.[/QUOTE]

Eipä sovittu sen kummempia vielä. Lauantaina ollaan menossa katsomaan autoa. Myyjä s.postissa vain kertoi, että voi hoitaa katastuksen ja halutessamme öljynvaihdon.

Kyllä se mun mielestä kuuluu myyjälle. Eihän kukaan voi olettaa että ostatte sian säkissä ja onhan se aika normikäytäntö että auto on katsastettu kun sen myy. Ja eikös nyt kuitenkin puhuta tonneista? Tuskin kummankaan talous katsastukseen ja öljynvaihtoon kaatuu.

[QUOTE="vieras";27227086]Vastaa nyt heti että jos vaan viitsisi huomenna tehdä sen ja te tulette hakemaan auton lauantaina siihen sovittuun hintaan. Se joko suostuu tai sitten ei.[/QUOTE]

Ei käy :) Auton saa katsastaa aikaisintaan maanantaina.

Minä olen aina lisännyt autoon hintaa jos olen katsastanut sen. Jos siihen autoon tekee huoltoja niin luuletteko että se ei nosta auton arvoa? Ei ole ihme jos talous painaa miinuksella tuolla logiikalla.

[QUOTE="vieras";27227124]Minä olen aina lisännyt autoon hintaa jos olen katsastanut sen. Jos siihen autoon tekee huoltoja niin luuletteko että se ei nosta auton arvoa? Ei ole ihme jos talous painaa miinuksella tuolla logiikalla.[/QUOTE]

hiukka eri asia autoliikkeessä mitä yksityisellä...

[QUOTE="vieras";27227124]Minä olen aina lisännyt autoon hintaa jos olen katsastanut sen. Jos siihen autoon tekee huoltoja niin luuletteko että se ei nosta auton arvoa? Ei ole ihme jos talous painaa miinuksella tuolla logiikalla.[/QUOTE]

Katsastus pn hiukan eri asia kun esim 120tkm huolto..

Kyllä se mun mielestä kuuluu myyjälle. Eihän kukaan voi olettaa että ostatte sian säkissä ja onhan se aika normikäytäntö että auto on katsastettu kun sen myy. Ja eikös nyt kuitenkin puhuta tonneista? Tuskin kummankaan talous katsastukseen ja öljynvaihtoon kaatuu.

Tätä vielä lainatakseni. Mielellään kuitenkin ostaisin auton katsastettunu tietenkin. Ettei sitten ensimmäiseksi oston jälkeen viedä autoa katastukseen ja saada pitkää korjauslistaa mukaan.

[QUOTE="vieras";27227160]Minä ainakin nostaisin auton hintaa jos katsastaisin sen ja vaihtaisin öljyt. Soita sille ja kysy sisältyykö hintaan.[/QUOTE]

Kysyn lauantaina :). Ei sitä kuitenkaan katsasteta ennen sitä. Tuskin vaihtaa öljyjäkään siihen mennessä. Kummastakaan ei ole sovittu vielä. Katsastus nyt ainakin on ehdoton. Maksaa lisää tai ei. Jäimpähän moista näin illan puhteeksi miettimään.

Kysyn lauantaina :). Ei sitä kuitenkaan katsasteta ennen sitä. Tuskin vaihtaa öljyjäkään siihen mennessä. Kummastakaan ei ole sovittu vielä. Katsastus nyt ainakin on ehdoton. Maksaa lisää tai ei. Jäimpähän moista näin illan puhteeksi miettimään.

jos on isompi autoliike, niin en usko että lisää hintaa tulee... mutta jos jokin pienempi pulju, niin saattaa toki jotain maksaa.

Yhteistyössä