Autoilun kulut nousevat 200-400€ vuodessa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hölmölandian asukas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hölmölandian asukas

Vieras
Hieno homma, että näin oikein kannustetaan jäämään kotiin työttömäksi.

Laskeskelin, että ero työssä käymisen ja työttömyyden välillä on kuukausittain vain joitakin satasia, joka sekin menee työssäkäymisen polttoaineisiin.

Erosin jopa kirkosta ihan vain sen takia, että tarvitsen sen kolmisen sataa € omiin kuluihin. Nyt menee sekin hyöty sitten veronkorotuksiin.

Voi h*lvetin h*lvetti, että ketuttaa kun aina vaan lyötyä lyödään!

Joillekin muutaman sataa enemmän veroihin on pikkurahaa, mutta minulle ja varmasti kymmenille tuhansille se ei todellakaan ole!

Elämään pystyy, mutta mihinkään hankintoihin ei ole yhtään varaa! Uutta puhelinta olen suunnitellut jo pari vuotta, mutta aina vaan tulee jokin lappu, että veroa lisää tänne heti.

Hallituksen pitäisi ennemminkin laskea veroja, jotta tavallinen ihminen pystyy kuluttamaan enemmän! Mielelläni ostaisin uuden auton ja uuden puhelimen, mutta tässä tilanteessa se on täysin mahdotonta!

Tää autohomma on meidänkin perheessä ihan arseesta, kun pakon sanelemana tarvitaan 3 autoa. Asutaan Lapissa ja maalla, mulla työmatka 80 km ja isäntä kulkee toisessa suunnassa, vielä on amislainen, joka ei pysty kulkemaan julkisilla aikataulujen puutteen ja lisätaksimatkan takia.... Ja ei, kaupunkiin muutto ei ole meille ratkaisu. Pyritään kulkemaan samalla tytön kanssa aina kun mahdollista, mutta yleensä se ei onnistu. Yhden auton kanssa tuo nyt olis ollu yks ja sama, mutta useamman :/

Sais nähä, eikhään ne vielä ruoan hintaaki korota...

Hölmö. Ruoan hinta nousee ALV korotusten takia, ja vielä vähän lisää, kun POLTTOAINEEN vero nousee + AJONEUVOVERO.

Tämä heijastuu suoraan tuotteiden hintoihin, kun tuotteen saaminen kaupan hyllylle on jatkossa entistä kalliimpaa.

Nämä korotukset ja kiristykset vaikuttavat ihan jokaiseen suomalaiseen ihmiseen, vaikka toiset muuta väittävätkin.

Kaikkein rajuimmin kehysriihi iskee pienituloiseen, perheelliseen, naapurikunnassa rehellisesti töissä käyvään ihmiseen.

Käsittämätöntä, että jälleen kerran kansa on nielemässä näitä asioita tuosta vaan.

Säästöt olisi voitu toteuttaa kivuttomammin ottamalla kotitalousvähennyksestä, suurituloisten lapsilisistä ja ylisuurista eläkkeistä!

Tää autohomma on meidänkin perheessä ihan arseesta, kun pakon sanelemana tarvitaan 3 autoa. Asutaan Lapissa ja maalla, mulla työmatka 80 km ja isäntä kulkee toisessa suunnassa, vielä on amislainen, joka ei pysty kulkemaan julkisilla aikataulujen puutteen ja lisätaksimatkan takia.... Ja ei, kaupunkiin muutto ei ole meille ratkaisu. Pyritään kulkemaan samalla tytön kanssa aina kun mahdollista, mutta yleensä se ei onnistu. Yhden auton kanssa tuo nyt olis ollu yks ja sama, mutta useamman :/

Täysin omia valintoja nämä. Vai että kolme autoa...

Jostain kumman syystä auto nähdään täällä Suomessa luxuksena... kulkupelihän se nyt oikeasti on. Miksei samantien aleta pitämään vaikka polkupyöriä luxuksena?!

Olen kyllä siinä samaa mieltä että työssäkäyvää ja autoilevaa ei tarttis enää rokottaa. Auto tuntuu muutenkin olevan joku sellainen, jonka saa verottaa kuoliaaksi Suomessa. Olisivat tehneet rakenteellisia muutoksia ja hajottaneet valtavan julkisen koneiston ja virkamiehet pihalle. Mutta taas nähtiin, että se valta on virkamielhillä Suomessa, ei hallituksella.

1. Muuttaa sellaiseen paikkaan mistä pääsee liikkumaan.
2. Olla valittamatta että pitää olla kolme autoa.

Kai minäkin voisin asua Norjan vuorilla ja valittaa kun helikopterin pitäminen on niin kallista, kun muuten ei pääse liikkumaan.

No se muuttaminen ei ole vaihtoehto. Ja kaikki kun ei halua asua betoniviidakossa jossain kuppasessa lähiössä ja neljän koirankin kanssa se olis aika haastavaa.

Ja minä en tietääkseni valittanut, vaan totesin tilanteen olevan hanurista ja tyydyn kohtaloon.

Kyllä on Suomi kateellisten maa! Joku kärsii näistä korotuksista ja toiset haukkuvat, että omia valintoja kaikki.

Asun itse keskikokoisen kaupungin keskusta-alueella rivitalokämpässä. Olen kämpän ostanut silloin kun piti olla varma työ kymmeniksi vuosiksi eteenpäin. Sit meni työpaikka alta ja tuli kenkää. Asunnossa velkaa 50% jäljellä. Vaimo käy töissä 40km suuntaansa. Minä löysin uusia töitä 50km suuntaansa naapurikunnasta.

Nyt rakas valtio yrittää kaikin keinoin kuihduttaa ostovoimani olemattomiin.

Omia valintojako?

No se muuttaminen ei ole vaihtoehto. Ja kaikki kun ei halua asua betoniviidakossa jossain kuppasessa lähiössä ja neljän koirankin kanssa se olis aika haastavaa.

Ja minä en tietääkseni valittanut, vaan totesin tilanteen olevan hanurista ja tyydyn kohtaloon.

Nii´in. Omia valintoja. Jostain sitä rahaa on nyhdettävä. Nyt tässä kävi näin. Vai onko sinulla parempia ehdotuksia joista saataisi samat summat säästettyä?

Nii´in. Omia valintoja. Jostain sitä rahaa on nyhdettävä. Nyt tässä kävi näin. Vai onko sinulla parempia ehdotuksia joista saataisi samat summat säästettyä?

En nyt ole ihan varma oletko "tyhmä" vai "tyhmä"..... sisälukutaito on ainakin hukassa :)

Kyllä mie näistä 40 %:n veroista osin sinunki kotona makkaamisen maksan, joten ole hyvä. Katokko loppuu se kaikilta joskus se kuppaamisvara...

Valinnat ja halut maksaa. Jos haluaa asua maalla ja omistaa neljä koiraa, niin hyväksyy sitten sen että siitä tulee tiettyjä seurauksia. Minäkin haluaisin asua keskellä korpea isossa talossa, mutta tiedän että se maksaisi ihan hitosti joten tyydyn asumaan lähiössä. Siitä maksan oman rauhan puutteena, mutta säästän samalla satasia/tonneja kuussa rahaa. Harvoin saa kaikkea, ja oma valinta on se mitä sietää että saa jotain muuta.

Säästöt olisi voitu toteuttaa kivuttomammin ottamalla kotitalousvähennyksestä, suurituloisten lapsilisistä ja ylisuurista eläkkeistä!

Juu, ei muutaku suurempi ALV ja polttoainevero isompituloisille ja samalla lapsilisät pois yli 3k€ tienaavilta!

Isompituloisille kerran viikkoon pakollinen selän ruoskinta ja sopankeittotalkoot omasta pussista pienituloisille lapsiperheille niin oppivat mitä on olla jotain muuta kuin mitä on!

[QUOTE="Realisti";29716403]Valinnat ja halut maksaa. Jos haluaa asua maalla ja omistaa neljä koiraa, niin hyväksyy sitten sen että siitä tulee tiettyjä seurauksia. Minäkin haluaisin asua keskellä korpea isossa talossa, mutta tiedän että se maksaisi ihan hitosti joten tyydyn asumaan lähiössä. Siitä maksan oman rauhan puutteena, mutta säästän samalla satasia/tonneja kuussa rahaa. Harvoin saa kaikkea, ja oma valinta on se mitä sietää että saa jotain muuta.[/QUOTE]

Juu totta. Meillä vaan kaikki vois huonosti, jos ei saatais luonnon keskellä asua. Harvoin saa kaikkea, mutta niin kauan ko täällä maanpäällä tallaa, niin haluan nauttia enkä kärsiä. Nyt vaan jää sitte muutama ylimääränen lomapäivä tai -reissu toteutumatta ei sen kummempaa.

Se, että korotuksen on vara kuitenkin maksaa ei pitäis tarkoittaa sitä, että ei saa asiasta keskusteluun osallistua ja tykätä päätöksestä kyttyrää. Tämä näkyy vain olevan mentaliteetti täällä mammapalstalla.

Se, että korotuksen on vara kuitenkin maksaa ei pitäis tarkoittaa sitä, että ei saa asiasta keskusteluun osallistua ja tykätä päätöksestä kyttyrää. Tämä näkyy vain olevan mentaliteetti täällä mammapalstalla.

Eikös se ole vähän lapsellista valittaa jostakin mikäli ei ole tarjota realistista vaihtoehtoa? Vähän kuin lapsi, joka kiukuttelee ettei halua laittaa hanskoja käteen, vaikka tietää että jollakin ne on pakko suojata kylmää vastaan. Ihan turhaa väninää siis.

Kyllä mullakin verot nousee ja kulut kasvaa ja se harmittaa, mutta kun on pakko säästää jostakin niin ei minulla ole parempiakaan keinoja tarjota. Mikään "rikkailta rahat pois" tai "kansanedustajille potkut" ei sitten ole realistinen, hyvin perusteltu vaihtoehto...

Juu totta. Meillä vaan kaikki vois huonosti, jos ei saatais luonnon keskellä asua. Harvoin saa kaikkea, mutta niin kauan ko täällä maanpäällä tallaa, niin haluan nauttia enkä kärsiä. Nyt vaan jää sitte muutama ylimääränen lomapäivä tai -reissu toteutumatta ei sen kummempaa.

Oletko miettinyt että näiden säästöjen on tarkoitus olla tilapäisiä? Itse ainakin jaksan uskoa että vielä tulee paremmat ajat. Mutta ei niin etteikö ensin jouduttaisi vähän jostain tinkimään. Ja kyllä nämä kaikki säästötoimenpiteet vaikuttaa meidänkin talouteen. Myös meillä on auto ja lapsia jne. Mutta olen valmis osaltani kantamaan vastuuni tässä.

Ja töitä muuten teen koko ajan tässä palstailun lomassa, enkä elämässäni ole nostanut tukia tai työttömyyskorvausta kuin vuosia vuosia sitten 2kk ajan (400€/kk) kun muutin takaisin Suomeen ja järjestelin työpaikan yms. Lapsilisät toki meille tulee, mutta muuten maksetaan kaikki itse.

Kengurulla on pallo pikkuisen hukassa... ai että maaseutu ja lappi pitää tyhjentää, että autoilua saadaan vähennettyä? Et taida ihan insinööri olla juu... Sillä sun mielestä Suomi pelastuu? :D

Mitäpä jos sinä ampuisit itseäsi päähän? Ei tarvisi sinunkaan olla viemässä tilaa tältä ylikansoitetulta planeetalta ja kuluttaa happivaroja? Ai ei käy vai? No "oma valinta" ehehehehe zuuu...

Oletko miettinyt että näiden säästöjen on tarkoitus olla tilapäisiä? Itse ainakin jaksan uskoa että vielä tulee paremmat ajat. Mutta ei niin etteikö ensin jouduttaisi vähän jostain tinkimään. Ja kyllä nämä kaikki säästötoimenpiteet vaikuttaa meidänkin talouteen. Myös meillä on auto ja lapsia jne. Mutta olen valmis osaltani kantamaan vastuuni tässä.

Ja töitä muuten teen koko ajan tässä palstailun lomassa, enkä elämässäni ole nostanut tukia tai työttömyyskorvausta kuin vuosia vuosia sitten 2kk ajan (400€/kk) kun muutin takaisin Suomeen ja järjestelin työpaikan yms. Lapsilisät toki meille tulee, mutta muuten maksetaan kaikki itse.[/QUOTE

Niinhän se on pitäny olla tilapäistä monen muunkin päätöksen (esim lapsilisien indeksikorotusten jäädyttäminen), mutta tilapäiseltä näyttää?

Säästöä vois yrittää hakea vaikka hallituksen ja eduskunnan kuluista (palkoista, matkakorvauksista, eläkkeistä yms tyhjänpäiväisestä), valtion virastojen työntekijöistä (aika paljon suojatyöpaikkoja ja liikaa työntekijäportaita), siellä olis paljon tehostamisen varaa. Lapsilisät voisi poistaa vaikka 30 tonnia tienaavilta, luopuisin ilomielin, jos se auttais ketään. Tässä nyt vaikka aluksi ajatuksia.

Ei aina rivikansalaiselta _aina_.

Säästöä vois yrittää hakea vaikka hallituksen ja eduskunnan kuluista (palkoista, matkakorvauksista, eläkkeistä yms tyhjänpäiväisestä), valtion virastojen työntekijöistä (aika paljon suojatyöpaikkoja ja liikaa työntekijäportaita), siellä olis paljon tehostamisen varaa. Lapsilisät voisi poistaa vaikka 30 tonnia tienaavilta, luopuisin ilomielin, jos se auttais ketään. Tässä nyt vaikka aluksi ajatuksia.

Ei aina rivikansalaiselta _aina_.

Rivikansalaisia on paljon, hallituksen jäseniä vähän. Ei noilla sun ehdottamilla toimilla säästettäisi kuin murto-osa tai jopa vain prosentteja siitä paljonko kuluja pitää vähentää. Jos säästöjen tarve on se 3 miljardia, niin siinä ei auta vaikka lakkautettaisiin koko eduskunta.

[QUOTE="Realisti";29716553]Rivikansalaisia on paljon, hallituksen jäseniä vähän. Ei noilla sun ehdottamilla toimilla säästettäisi kuin murto-osa tai jopa vain prosentteja siitä paljonko kuluja pitää vähentää. Jos säästöjen tarve on se 3 miljardia, niin siinä ei auta vaikka lakkautettaisiin koko eduskunta.[/QUOTE]

Niin, eli on ok että he kokoajan vaan nostavat omia palkkoja ja palkkiota enemmän ja enemmän? Eihän heidän tartte talkoisiin osallistua? Joo, onhan heillä lapsia ja ehkä muutama koslaki, mutta silti.

Ja jos vaikka heitettäs syytämästä sitä rahaa rajojen ulkopuolelle näin ensimmäisten asioitten joukossa, eikö sitähän on pakko syytää ko muissa valtioissa on niin paljon huonommin vielä ko meilä...

Kengurulla on pallo pikkuisen hukassa... ai että maaseutu ja lappi pitää tyhjentää, että autoilua saadaan vähennettyä? Et taida ihan insinööri olla juu... Sillä sun mielestä Suomi pelastuu? :D

Mitäpä jos sinä ampuisit itseäsi päähän? Ei tarvisi sinunkaan olla viemässä tilaa tältä ylikansoitetulta planeetalta ja kuluttaa happivaroja? Ai ei käy vai? No "oma valinta" ehehehehe zuuu...

Puhutko yleensä tuolla tavalla ihmisille?

Yhteistyössä