Autoilijat hoi! Paljonko bensarahaa 100km matkasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa tyhmää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
riippuu onko kaupunki vai maantie vai moottoritieajoa... mutta sellaisen 7-10 litraa satasella kuluttaa bensaa, ja yksi litra maksaa (jos perusbensaa) niin noin 1.5 euroa. Eli laske siitä, jos se tyyppi muutenkin kulkisi ton matkan, ni sitten ei tarvitse niinkään huomioida auton kulumista jne joten jos tarjoudut maksamaan puolet ja siitä vähän pyöristystä ylöspäitten, eli vaikkapa 10 euroa. Tai ehkä kannattaa ekaks kysyä että onko toiveita, että paljon pyytää ja jos ei oo ni laitat 10 e käteen. Sit jos lähtee vaan sua kuskaamaan ilman omaa tarvetta ko.matkan ajolle, niin annat 20 euroa esim.

Tyhmää kysyä vain polttoainekustannuksia tässä asiassa. Veloittaako taksitkin vain polttoainekustannukset?

Autossa on monenmoista kuluvaa osaa, ja jos joku lähtee varta vasten sua kuskaamaan, niin voisit siitäkin jotain vaivanpalkaksi antaa.

parikymppiä vähintään.

"Tyhmää kysyä vain polttoainekustannuksia tässä asiassa. Veloittaako taksitkin vain polttoainekustannukset?"
kun kysyjien äly vaan on tällä tasolla. "Paljonko maksaa keittiöremontti ?"

"Tyhmää kysyä vain polttoainekustannuksia tässä asiassa. Veloittaako taksitkin vain polttoainekustannukset?"

ei se maksa mitään.mies maksaa

[QUOTE="vieras";24957154]"Tyhmää kysyä vain polttoainekustannuksia tässä asiassa. Veloittaako taksitkin vain polttoainekustannukset?"

ei se maksa mitään.mies maksaa[/QUOTE]

Taidat olla blondi, ja vielä tyhmemmästä päästä niitäkin...

kerro vähän enemmän matkasta, olisiko siis edestakainen matka 100km, vai yhteensuuntaan 100km, jäääkö kuski samaan paikkaan, vai ajaako vielä takaisin sen 100km?
onko menossa muutenkin sinne suuntaan itse, vai vartavasten sua kuskaamaan sinne?

jos matka on 100km ja hän vie sinut vain sinne, niin antaisin 20-40€, riippuen siitä, että joutuuko palaaamaan vielä sen 100km takaisin kotiin.. tosin mä annan kyllä aina hyvin bensarahaa vaikka matka olisi lyhytkin.

Kymppi on kyllä törkeän vähän sadan kilometrin matkasta. Siinä tapauksessa ehkä kävisi että kuski on menossa matkan joka tapauksessa ja mennään täysin hänen aikataulujen mukaan, ei tarvitse noutaa erikseen mistään jne. Mä olen antanut kaverille suunnilleen noitten kilometrikorvausten mukaisen summan. Matkat ei kyllä noin pitkiä ole, mutta toisaalta kyseessä on yleensä yöaika ;)

Perusautolle voi edelleen laskea sen 8 litraa sataselle. Bensa maksaa nykyään luokkaa 1,5 euroa litra. Ihan senttejä nyt ei varmaan kannata laskelmaan ottaa mukaan. 8 litraa kertaa 1,5 euroa tekee 12 euroa, joka on siis polttoainekustannus tuolla matkalla. Sitten jos haluaa palkita sitä kuljettajaa esim. aikansa käyttämisestä (jos se on tarpeen) tai auton muusta kulumisesta, niin lisää sen tuohon päälle.

Mutta tietenkin on vähän tilannekohtaista miten homma toimii. Itse en ole tavannut ottaa rahaa vastaan reissuista kun olen itsekin menossa samaan suuntaan. Siis esimerkiksi häihin pääsee kyllä kyydissäni, jos pääsee. Eli jos ihminen on ylipäätään sellainen, että otan kyytiin. Jotain kaverin kaimaa en mielelläni ottaisi ja sellaisen pyytäjä asettaisi minut ikävään tilanteeseen kun pitäisi kieltäytyä. En nimittäin ole taksinkuljettaja.