Auto merkkinne perheessä?

  • Viestiketjun aloittaja Perhoinen84
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraus:
Alunperin autottomuus johtui köyhyydestä, nyt kun rahaa olisi, emme todellakaan halua osallistua ympäristön tuhoamiseen omistamalla auton, jota kaupungissa ei tarvitse. Julkinen liikenne toimii mielestämme loistavasti.
Lueppa vieraus ja muutkin vihertävät ihmiset, tämä linkki.

http://plaza.fi/moottori/ajankohtaista/raitiovaunun-ylivertaisuus-on-kupla
 
se on eriasia esim. siellä helsingissä
Alkuperäinen kirjoittaja vieraus:
Oikeesti... Millainen ihminen antaa autolleen nimen?!? Ja millainen ihminen yleensä enää nykypäivänä kehtaa myöntää omistavansa auton?

Olen täysin samaa mieltä siitä, että kaksi autoa on liikaa missä tahansa perheessä. Varsinkin kaupungissa. Meillä ei ole yhtään autoa ja mä olen niin ylpeä siitä! Alunperin autottomuus johtui köyhyydestä, nyt kun rahaa olisi, emme todellakaan halua osallistua ympäristön tuhoamiseen omistamalla auton, jota kaupungissa ei tarvitse. Julkinen liikenne toimii mielestämme loistavasti. (Ja ne, jotka vinkuu nyt, että siellä maalla ei kulje linja-autot, ihan vaan vinkiksi teille: me olemme asuneet myös maalla ilman autoa ja pienellä suunnittelulla ja oikealla asenteella homma toimi loistavasti!)
Me asumme maalla ja meillä on kaksi autoa, aivan pakko olla. Käymme molemmat töissä. Mies tekee vuorotyötä 45 km päässä kotoa, jonne ei koskaan kulje mitään julkisia.
Minä vien lapset hoitoon n.8km päähän kotoa, jonne ei koskaan kulje julkisia. Minä menen itse töihin 13km päähän kotoa ja 20km päähän lasten hoitopaikasta.
Eli mitä tästä voimme päätellä. Me EMME VOI KÄYDÄ TÖISSÄ ILMAN AUTOJA.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraus:
Alunperin autottomuus johtui köyhyydestä, nyt kun rahaa olisi, emme todellakaan halua osallistua ympäristön tuhoamiseen omistamalla auton, jota kaupungissa ei tarvitse. Julkinen liikenne toimii mielestämme loistavasti.
Lueppa vieraus ja muutkin vihertävät ihmiset, tämä linkki.

http://plaza.fi/moottori/ajankohtaista/raitiovaunun-ylivertaisuus-on-kupla
Vierauden alkuperäinen teksti ois voinut olla mun. Ei tosin ollut ;) Ja ymmärrän myös maalla asuvien autontarpeen.
Lepsa, oli miten oli, on myös muita tekijöitä kuin kulutus. Mietipä sitä jonojen määrää ja pakokaasuja, kun esim. tuhat ihmistä istuttaa persuksensa jokainen omaan autoonsa sen sijaan, että käyttäisi joukkoliikennettä. Vaikuttaa oleskelumukavuuteen kaupungissa TODELLA paljon!
 
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraus:
Alunperin autottomuus johtui köyhyydestä, nyt kun rahaa olisi, emme todellakaan halua osallistua ympäristön tuhoamiseen omistamalla auton, jota kaupungissa ei tarvitse. Julkinen liikenne toimii mielestämme loistavasti.
Lueppa vieraus ja muutkin vihertävät ihmiset, tämä linkki.
http://plaza.fi/moottori/ajankohtaista/raitiovaunun-ylivertaisuus-on-kupla
Vierauden alkuperäinen teksti ois voinut olla mun. Ei tosin ollut ;) Ja ymmärrän myös maalla asuvien autontarpeen.
Lepsa, oli miten oli, on myös muita tekijöitä kuin kulutus. Mietipä sitä jonojen määrää ja pakokaasuja, kun esim. tuhat ihmistä istuttaa persuksensa jokainen omaan autoonsa sen sijaan, että käyttäisi joukkoliikennettä. Vaikuttaa oleskelumukavuuteen kaupungissa TODELLA paljon!
Joukkoliikennettä yleensä perustellaan vähäisemmillä saasteilla verrattuna henkilöautoiluun, mutta joukkoliikenne onkin nähtävästikin vain ja ainoastaan ideologinen kysymys virheille ja saasteettomuus keppihevonen. Mut nyt täytyy mennä, heippa.
 

Yhteistyössä