Auto johon mahtuu 2xturvaistuin ja kaukalo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja all day long
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
;) vw caravelle, meillä turvakaukalo jalustalla, kaks turvaistuinta ja yks vyöistuin. Ja vielä kolme vapaata penkkiä.

Mut mahtu meillä 850 volvoonkin kaks istuinta ja kaukalo. Et volvolle ääni täältä. Mersuun ei mahtunu.

Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Meillä vaihettiin farkku mondeo (siihenkin mahtu istuimet ja kaukalo) renault scenicii. Siihen mahtuu paljon paremmin ja helpompi laittaakkin. Kaukalokin vaihtuu pian 3. turvaistuimeksi ja sekin tulee mahtumaan sinne hyvin.

Hei tota saanko udella minkä kokoisia ootte miehenne kanssa? Mä oon miettiny josko tota autoo pitäis vaihtaa ku on hankalaa noi istuimet laittaa.

Kokoo? Hmm.. No mies on perus painonen ja vartaloinen 180cm ja risat ja minä 170cm normaalivartaloinen =) Mä en nyt ihan hokassu et mitä ajat takaa :D Tai et ootko vaihtamassa scenicin pois, vai vaihtamassa scenicii.. Meille tuo on just passeli auto. Ton mondeon jälkeen mahtuu paljon paremmin laittaa lapset ja kaikinpuolin muutenkin.

Ford Mondeon takapenkille mahtuu 3 turvaistuinta. Tais olla vielä 3 Britaxin Two-Way-Eliteä.

Meillä Ford mondeo. Takapenkillä on ollut:
- kaksi istuinta selkämenosuuntaan ja yksi kasvotmenosuuntaan.

Mahtuvat mutta ahdasta on ja hanakala käyttää kun turvavyön lukko jää istuimen alle.

Näin juuri. Jos ei ole tarvetta liikutella istuimia ja niissä on vielä käytössä omat vyöt, niin ei tuota ongelmaa.

Meillä vaihettiin farkku mondeo (siihenkin mahtu istuimet ja kaukalo) renault scenicii. Siihen mahtuu paljon paremmin ja helpompi laittaakkin. Kaukalokin vaihtuu pian 3. turvaistuimeksi ja sekin tulee mahtumaan sinne hyvin.

Hei tota saanko udella minkä kokoisia ootte miehenne kanssa? Mä oon miettiny josko tota autoo pitäis vaihtaa ku on hankalaa noi istuimet laittaa.

Kokoo? Hmm.. No mies on perus painonen ja vartaloinen 180cm ja risat ja minä 170cm normaalivartaloinen =) Mä en nyt ihan hokassu et mitä ajat takaa :D Tai et ootko vaihtamassa scenicin pois, vai vaihtamassa scenicii.. Meille tuo on just passeli auto. Ton mondeon jälkeen mahtuu paljon paremmin laittaa lapset ja kaikinpuolin muutenkin.

Juu siis tarkoitin just teitin mittoja. Meillä kun ongelma on se että mies 2 m niin kaikkiin autoihin ei sovi ajelee saati sitten jos istuin takana, siksi kysyin. Ite oon 175 cm. Mä niin toivoisin meille autoo jossa olis kätevämmät systeemit takapankillä. Nyt ku noi lukitus systeemit on tuolla vyöistuinten alla niin hermot |O menee joka aamua ku väkisin yrittää kiirreessä niit vääntää. Siksi kysyin että jos toi rellu olis sit oikeesti parempi meillekin.

Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:
Ford Mondeon takapenkille mahtuu 3 turvaistuinta. Tais olla vielä 3 Britaxin Two-Way-Eliteä.

Meillä Ford mondeo. Takapenkillä on ollut:
- kaksi istuinta selkämenosuuntaan ja yksi kasvotmenosuuntaan.

Mahtuvat mutta ahdasta on ja hanakala käyttää kun turvavyön lukko jää istuimen alle.

Näin juuri. Jos ei ole tarvetta liikutella istuimia ja niissä on vielä käytössä omat vyöt, niin ei tuota ongelmaa.

Meillä oli kas Ford Mondeo mut vaihdettiin pois. Kyllähän sinne sai kaksi turvaistuinta ja yhden kaukalon sopimaan, mut ku meillä turvakaukalo oli sitä mallia et joka kerta pitää laittaa vöillä kiinni niin se oli tosi hankalaa. Lukko jäi aina niin pahasti alle ett päädyttiin ostamaan 7-paikkainen tila-auto. Ja ennen kuin kukaan sanoo et olis ollu halvempi vaihtaa uus trvakaukalo jota ei joka kerta tartte kiinni laittaa, niin sanon et toiveissa on lisää lapsia, joten oli sama sit vaihtaa jo nyt auto.

Meidän tapauksessa en pitänyt kovin tilavan aautona, varmaan ne istruinten leveydetkin vaihtelevat et silläkin merkitystä asiassa.

Meillä kans Renault Scenic ja kolme istuinta mahtuu. Ja kun joku muukin tuolla auton vaihtoa mietti, niin ainakin mun 2metrinen veli pystyy ihan hyvin ajeleen meitin autolla vaikka penkin takana istuin selkä menosuuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja lillmam:
li kokeiltiin mahtuuko meidän volvo v40 kyseiset istuimet ja kappas, eipä mahu. Eli autokaupolle ois suunta.
Nytpäs siis kysyn teiltä, millaista autoo kantsis lähteä katselemaan, mihin siis mahtuu kaksi turvaistuinta ja vauvan kaukalo sekä tietty periksessä ois tilaa niin että menee rattaa (ja tuplat kanssa) sekä ne kauppakassitkin sinne mahtuis?
Millasia autoja teillä on?

öö... tota...

kyllä miun v40 mahtuu kaks turvaistuinta ja kaukalo. ihan keviästi.

mimmosiahan istuimia te ootte koittaneet???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kertoisitteko te joilla mahtunut mondeoon kolme istuinta, että minkä merkkiset istuimet ollut käytössä?

Britaxin freeway tai joku semmoinen, cosmic xtp ja sit joku Anttilasta ostettu vanha. Hankala oli, mutta mahtui. Tosin sillo noi oli ihan vaan pari reissuu.
Nyt on kaukalo jalustalla ja kaks vyö istuinta, gracon kaikki, ja vaikeeta ja hankalaa on vöiden kanssa. Kyllä kaikki mahtuu, mutta se sählääminen. Paremmin mahtui kun oli yks istuin selkämenosuuntaan, kaukalo ja vyö istuin.

Alkuperäinen kirjoittaja Juh:
Meillä kans Renault Scenic ja kolme istuinta mahtuu. Ja kun joku muukin tuolla auton vaihtoa mietti, niin ainakin mun 2metrinen veli pystyy ihan hyvin ajeleen meitin autolla vaikka penkin takana istuin selkä menosuuntaan.

Ok, kiitos tiedosta. Pitää miehen kanssa jutella autoista.
Mites takaluukku? Onko tilava? Mahtuuko vaunut syvyys suunnassa kyytiin?

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea:
Omegaan ainakin mahtuu.

Oletteko vaihtaneet siihen takapenkin keskipenkille 3piste-turvavyöt? Mun vanhemmilla Omega ja sinne ei keskikohdalle saa laittaa istuinta koska ei niitä turvavöitä.

Meillä on takana keskelläkin 3piste turvavyöt, jonka ansiosta pystyy laittamaan kaukalon. Vanhemmilla lapsilla on recaron turvaistuimet ja vauvallekin hankitaan recaron turvakaukalo kiinnitysjalustalla.

Seat Alhambra.Menee heittäen vaikka 5 istuinta sillä kaikki on erillispenkkejä.

Myös volvo v70 menee mutta volvoissa on tosi lyhyet turvavyöt,esim gracon pelkkä kaukalo ei olis mennyt mutta telakalla menee.

Yhteistyössä