Auto 6-7:lle hengelle, miten voi olla niin vaikeaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suositteluja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meille pitäis löytää 3-4000 eurolla joku vähint 7 hengen auto. millaisia on volkkarin sharan tai opelin zafira? Kumpaan mahtuu paremmin opeleista Omegaan vai zafiraan.
Minä en kans ymmärrä että noista takimmaisista penkeistä ei ole kuvaa saati sitte siitä peräkontista mikä jää penkkien jälkeen. Kaikista oleellisimmat asiat koko autossa.

Volvo V70, joka on rekisteröity seitsemälle. Löytyy. (Takana kaksi voi olla muistaakseni max. 40kg kumpikin)

http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31.2500447

img66292.jpg

Meillä on Open Zafira ja en oikeasti voi suositella tämän kokoluokan (Rellun Grand Scenic, Mazda 5, jne) kenellekkään joka oikeasti tarvitsee ne kaikki penkit. Takapenkit ovat naurettavat ja sen jälkeen ei ole mitään tilaa. Tai jos tila teille on kaksi pientä muovipussia, niin ok sitten. Ne penkit menevät pieneksi jo helposti 10-12 vuotiaille. Olen kokeena istunut siellä yhden reissun ja...

Ostakaa sellainen oikea tila-auto. Tosin Voyager taitaa olla se "amerikkalainen bensarohmu".

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Meillä on Open Zafira ja en oikeasti voi suositella tämän kokoluokan (Rellun Grand Scenic, Mazda 5, jne) kenellekkään joka oikeasti tarvitsee ne kaikki penkit. Takapenkit ovat naurettavat ja sen jälkeen ei ole mitään tilaa. Tai jos tila teille on kaksi pientä muovipussia, niin ok sitten. Ne penkit menevät pieneksi jo helposti 10-12 vuotiaille. Olen kokeena istunut siellä yhden reissun ja...

Ostakaa sellainen oikea tila-auto. Tosin Voyager taitaa olla se "amerikkalainen bensarohmu".

Tätä vähän pelkäsin. Meillä Opel omega, kahdeksan hengen. Tavarat ei mahdu kyytiin. Omegassa tosin on hyvät istumatilat vaikka on useampi istuinkin.
Meillä siis kakkosauto hakusessa. Sekin pitäis olla 7-8 hengen.

Onko kukaan perehtynyt takapenkkirivin turvallisuuteen peräänajokolaritilanteessa? Tuntuu, että Grand Voyager on lähes ainoa, jossa takapenkit eivät ole ihan takaluukussa kiinni. Onko muita samanlaisia?

Me todettiin, että kun Voyageriin laittaa kuusi penkkiä 2+2+2, autoon ei mahdu vaunut, eikä paljon matkatavaraakaan.

Meillä on nyt Citroenin C8, siinä on tosi hyvät sisätilat, mutta viime aikoina on ollut tekniikan kanssa murheita.

Me ei haluta mitään 5+2 autoa eli sellaista, joiden kaksi takapenkkiä ovat lähinnä väliaikaiseen kuljetukseen tarkoitettuja. Halutaan kunnon auto, riittävä tavaratila ja takapenkit, joissa tarvittaessa myös aikuinen voi matkustaa. Ja kuten monella muullakin, auton pitäisi vielä olla maltillisen hintainenkin.

Mä kyllä melkeimpä lähtisin katsomaan ihan pakettiautoja joissa on tilaa yhdeksälle, käytännössä kahdeksalle kun ei sinne eteen kahta aikuista suosiolla saa tungettua. Ei noissa "tilaautoissa" ole oikeasti mitään tilaa ja siellä takimmalla penkkirivillä on ahdasta. Tosin niiden hinnat karkaavat monilta liian ylös. Mutta niissä olisi tilaa myös matkatavaroille reilusti.

Yhteistyössä