A
Aussieharkinnassa
Vieras
Hei! Oon ollut vuosia kiinnostunut aussiesta. Nyt aloin tosissaan harkitsemaan, voisiko moinen koira olla mulle hyvä. Oon 18v likka ja isälläni on coton de tulear, jolle oon opettanu kaikenlaista sille (kieri, pyöri, hae hihna, hae puhelin, hyppää sohvalle, pallolla tasapainoilua, ovikellon soittamisen (sille tehtiin ovikello
), lelujen keräämistä koriin jnejne) ja agilitya ollaan harrastettu ja harrastettais edelleen jos koiran terveys sen sallisi. Flyball myös kiinnostais ja moni muukin harrastus voisi kiinnostaa. Itselläni on ollut hoidossa myös bison frise, suomenpystykorvia, parsonrusselinterrieri, useita cottoneita, islanninlammaskoira ja huskytarhalla oon ollu harjottelussa.
Aussie tuntuisi sopivan kokoiselta, älykkyys ja terävyys kiehtoo paljon ja käsittääkseni aussie on suhteellisen 'kovaluonteinen' mistä myös pitäisin. En todellakaan halua mitään kotikoiraa vaan koiran, jonka kanssa voi mennä ja touhuta. Agility, flyball, kenties toko ja muihin harrastuksiin tulisin varmasti tutustumaan ja kotona koira sais virikettä, temppuja ja pitkiä lenkkejä.
Miltä kuullostaa? Olenko MINÄ tarpeeksi hyvä aussielle?
Mielellään kuulisin vastauksia niiltä, joilla on kokemuksia kysesestä rodusta.
Aussie tuntuisi sopivan kokoiselta, älykkyys ja terävyys kiehtoo paljon ja käsittääkseni aussie on suhteellisen 'kovaluonteinen' mistä myös pitäisin. En todellakaan halua mitään kotikoiraa vaan koiran, jonka kanssa voi mennä ja touhuta. Agility, flyball, kenties toko ja muihin harrastuksiin tulisin varmasti tutustumaan ja kotona koira sais virikettä, temppuja ja pitkiä lenkkejä.
Miltä kuullostaa? Olenko MINÄ tarpeeksi hyvä aussielle?